اخبار داغ

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

دورهمی‌های خانوادگی کانون اصلی گسترش کرونا/ شیب کاهش بیماری به معنی عادی شدن اوضاع کرونایی نیست

دورهمی‌های خانوادگی کانون اصلی گسترش کرونا/ شیب کاهش بیماری به معنی عادی شدن اوضاع کرونایی نیست
آرزو فلاحی با اشاره به اینکه شیب کاهش بیماری به معنی عادی شدن اوضاع کرونایی نیست، گفت: اگر تفکر عادی شدن اوضاع غالب شود همچنان پیک جدید و شدیدتری در ماه‌های آینده استان را دربرمی‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: مناطقی در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند که طی ۲ هفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه آنها به ازای هر صد هزار نفر جمعیت بیشتر از 10 نفر باشد که متأسفانه این وضعیت هم اکنون در شهرستان‌های مذکور به وجود آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه شیب کاهش بیماری به معنی عادی شدن اوضاع کرونایی نیست، اضافه کرد: اگر تفکر عادی شدن اوضاع غالب شود همچنان پیک جدید و شدیدتری در ماه‌های آینده استان را دربرمی‌گیرد.

,

دکتر فلاحی با بیان اینکه شهرستان‌های استان شامل (مریوان، بانه، سقز، بیجار، دیواندره، سروآباد، کامیاران و دهگلان)  از لحاظ اپیدمی کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند، افزود: مناطق زرد با خطر شیوع متوسط، نارنجی پرخطر و قرمز خیلی پر خطر به شمار می‌آیند.

,

طبق اظهارات این مقام مسئول، در شهرهایی که تغییر وضعیت داده و اینک در شرایط نارنجی ‌هستند از شنبه محدودیت‌های کرونایی با توجه به وضعیت جدیدشان اجرا و اعمال خواهد شد.

,

دکتر فلاحی با بیان اینکه دورهمی‌های خانوادگی عامل گسترش کرونا و کانون اصلی این ویروس است، گفت: حضور در جمع‌های خانوادگی و دورهمی‌ها به علت گردش ویروس کرونا مهمترین فاکتور مؤثر در افزایش شمار مبتلایان به کرونا است.

,

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: افرادی که بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی در اجتماع ظاهر می‌شوند باور ندارند این بیماری کشنده شیوع پیدا کرده و باعث مرگ و میر خود و اطرافیانشان خواهد شد لذا همچنان با رعایت نکردن فاصله اجتماعی باعث گسترش بیشتر بیماری می‌شوند.

,

دکتر فلاحی خاطر نشان کرد: متأسفانه با وجود توصیه‌های مکرر، اکثریت مردم هنگام حضور در معابر و اماکن عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند و همین امر باعث افزایش شدید ابتلا به کرونا خواهد شد.

,

وی با اشاره به ایستادگی مدافعان سلامت و سپیدپوشان این عرصه که با تمام توان، جان بر کف و مقتدرانه در راستای حفظ جان مردم از هیچ کوششی فرو گذار نخواهند کرد، گفت: ماهها از شیوع کرونا می‌گذرد و کادر درمان خسته‌تر از همیشه در خط مقدم مبارزه با این ویروس همواره در تلاشند، لذا هر یک از ما نیز به نوبه خود باید آنها را دریابیم و برای کاستن باری از روی دوششان با رفتارهای خود و با رعایت بهداشت به قطع زنجیره ویروس کمک کنیم.

,

دکتر فلاحی در پایان بر ضرورت خود اظهاری از طریق ارتباط با سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و سامانه اینترنتی www.salamat.gov.ir اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت داشتن علائمی همچون تب یا لرز، سرفه، تنگی نفس، درد عضله و یا بدن درد، سردرد، از دست رفتن حس چشایی و بویایی، خشکی گلو، گرفتگی و آبریزش از بینی، تهوع، اسهال و استفراغ، فرض را بر ابتلا به کرونا بگذارید و در راستای حفظ سلامت خود و دیگران جهت تشخیص سریع با این سامانه در ارتباط باشید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه