اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار خبر داد؛

بازرسی از فروشگاه‌‌های عرضه سموم و داروخانه‌های دامپزشکی در رشتخوار

بازرسی از فروشگاه‌‌های عرضه سموم و داروخانه‌های دامپزشکی در رشتخوار
اعظمی گفت: فروشگاه‌های عرضه سموم گیاهی و داروخانه‌های دامپزشکی در راستای مدیریت کارشناسی بر بازار عرضه محصولات دامی و کشاورزی در رشتخوار رصد و پایش می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار، در گفت و گو با صبح توس گفت: در راستای طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه دارو‌های دامی و پیرو مصوبات کمیته رصد و پایش در این شهرستان، کار بازدید و نظارت از داروخانه ها‌ و مراکز توزیع کود و سموم کشاورزی در این شهرستان انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,


اعظمی با اشاره بر استمرار طرح بازرسی در جهت مدیریت و کنترل محصولات مورد نیاز کشاورزان و دامداران در این شهرستان، افزود: در این طرح شرایط بهداشتی، امکانات، تجهیزات، حضور کارشناسان فنی در این مراکز، موجود بودن دارو‌های غیر مجاز و تاریخ گذشته و نرخ دارو‌های عرضه شده مورد بررسی قرار گرفت.

وی در تکمیل این مطلب با تاکید بر برخورد با هرگونه تخلف احتمالی در داروخانه های و مراکز عرضه محصولات کشاورزی در این شهرستان، یادآور شد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، گرانفروسی، احتکار و ... برابر ضوابط و مقررات تذکرات لازم به مسئولان بخش‌های خصوصی در مراکز عرضه محصولات سموم و کود و داروخانه های دامپزشکی داده شده و در صورت تکرار احتمالی تخلف نسبت به اخطار کتبی، تعلیق و یا لغو پروانه صادر شده اقدام می شود.

اعظمی همچنین به اهمیت ساماندهی فروشگاه ها و عرضه سموم در شهرستان و تاثیر آن ها بر سلامتی جامعه و محیط زیست اشاره کرد و اذعان داشت: متقاضیان فروشندگی های سموم، قبل از اقدام به فروش سموم باید پروانه بهره برداری فروشندگی سموم را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان دریافت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در ادامه با اشاره به اینکه هرگونه فروش سموم تاریخ گذشته در مراکز عرضه ممنوع و با توزیع کنندگان آن برخورد قانونی به عمل خواهد آمد، تصریح کرد: با توجه به وجود سموم غیر مجاز در شبکه توزیع سموم، از کشاورزان تقاضا می شود جهت جلوگیری از وارد آمدن صدمه به محصولات کشاورزی و آلودگی بیش از پیش محیط زیست، سموم مورد نیاز خود را طبق حواله های کلینیک های گیاه پزشکی یا واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی، از فروشگاه ها و عاملین مجاز فروش سموم و دارای پروانه تهیه کنند.

اعظمی در ادامه، بیان داشت: خوشبختانه در طی این بازدید‌های صورت گرفته هیچگونه تخلفی در جهت عرضه داروی غیر مجاز و تاریخ گذشته و یا گران فروشی در سطح این مراکز مشاهده نشد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه