اخبار داغ

جهاد ادامه دارد؛

همای رحمت بر بلندای حاشیه شهر نشست/ پوشش خدماتی، درمانی و اشتغال برای ۴۱۰ خانواده محروم خرم‌آبادی

همای رحمت بر بلندای حاشیه شهر نشست/ پوشش خدماتی، درمانی و اشتغال برای ۴۱۰ خانواده محروم خرم‌آبادی
گروهی از جوانان انقلابی با دغدغه رفع محرومیت از محله‌شان و رسیدگی به خانواده‌های مستضعف گرد هم آمدند تا همای رحمت را بر تارک خانه به خانه پاچنار خرم‌آباد بنشانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، «پاچنار» با مساحت سه هزار و ۵۲۷ مترمربع و سه هزار و ۹۶۴ نفر جمعیت یکی از محلات حاشیه شهر خرم‌آباد است که جدای محروم بودن از برخی خدمات شهری، مردمش با آسیب‌های اجتماعی روبه‌رو هستند، ازاین‌رو تعدادی از جوانان محل با شناسایی آسیب‌ها و دغدغه رفع محرومیت از محله‌شان و رسیدگی به خانواده‌های مستضعف، گرد هم آمدند تا همای رحمت را بر تارک خانه به خانه محله‌شان بنشانند و از دل کوچه‌هایی تنگ صدای حیات مردم محله‌شان را فریاد زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

یاسر بسطامی مدیر مؤسسه خیریه همای رحمت خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: دو موسسه خیریه همای رحمت و مرکز نیکوکاری شهید محسن حججی با تفکری برگرفته از اندیشه شهدا و نگاه محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم مستضعف به ترتیب در سال‌های ۹۵ و ۹۸ با کسب مجوزهای لازم از فرمانداری و کمیته امداد منطقه یک شهرستان و پای‌کار آمدن هیأت مدیره های هفت و پنج نفره در محله پاچنار تشکیل شد.

,

, ,

ارائه خدمات ماهانه به ۲۵۰ خانواده نیازمند

, ارائه خدمات ماهانه به ۲۵۰ خانواده نیازمند,

وی با اشاره به فعالیت‌های قوی و اثرگذار سه پایگاه فرهنگی، اجتماعی محله افزود: با وحدت رویه، همدلی و هم‌افزایی بین گروه‌های فعال جهادی و بسیج مسجد قمر بنی‌هاشم(ع)، مسجد امام حسین(ع)، حسینیه شهید ملکی و همچنین عامه مردم محل برای کم‌رنگ کردن فضای محرومیت و رفع مشکلات منطقه اقدام کردیم.

,

مدیر مؤسسه خیریه همای رحمت خرم‌آباد با اشاره به‌ضرورت ارتباط‌گیری قوی و مستمر برای شناسایی محرومین و خیرین عنوان کرد: در حوزه استحفاظی مجموعه از ابتدای ورودی محله پاچنار به سمت بلوار ولیعصر، امتداد کوچه‌های زاگرس یک تا ۱۲ و کوچه‌های کوهسار یک تا هشت شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت را با کمک گروه‌های جهادی انجام دادیم به‌طوری‌که هم‌اکنون بیش از ۲۵۰ خانواده به‌صورت مستقیم تحت پوشش مؤسسه همای رحمت هستند.

,

, ,

بسطامی خاطرنشان کرد: با ارتباط ‌گیری مستمر با فعالان، معین و معتمدین مناطق حاشیه شهر، به مردم محروم اسدآبادی، دره گرم، ناصرخسرو، فلک والدین، گل‌سفید و… خدماتی از جانب مؤسسه ارائه می‌شود.

,

وی با اشاره به پیگیری و زحمات شبانه‌روزی برای رفع مشکلات محله پاچنار بیان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در این محله آسفالت کوچه‌ها بود که بعد از دو سال پیگیری موفق به آسفالت کوچه‌های زاگرس یک تا ۹ و نصب سطل زباله‌ها در خیابان‌های زاگرس و کوهسار شدیم.

,

مزین شدن کوچه‌ها به نام ۱۸ شهید محله

, مزین شدن کوچه‌ها به نام ۱۸ شهید محله,

مدیر مرکز نیکوکاری شهید محسن حججی یادآور شد: با همکاری بسیج محله بیش از ۱۸ خانواده شهید محله شناسایی شد که ماحصل این اقدام مزین شدن کوچه‌ها به نام مبارک شهدا و سرکشی و آگاهی از وضعیت زندگی خانواده‌های شهدا بود.

,

, ,

بسطامی با اشاره به برگزاری بیش از پنج جشنواره فرهنگی، ورزشی و کلاس‌های آموزشی، تربیتی، با جامعه هدف نوجوانان و جوانان در محله حاشیه شهر پاچنار گفت: با توجه به این‌که یکی از برنامه‌های اصلی مؤسسه کمک کردن به خانواده‌های محروم بود، از آبان سال ۹۸ تا پایان آبان سال ۹۹ بیش از ۶۵ میلیون تومان کمک نقدی، غیر نقدی و خدماتی در اختیار خانواده‌های شناسایی‌شده قرار گرفت.

,

وی افزود: کانون سلامت و خانه داوطلب محله را در ارتباط با علوم پزشکی و هلال‌احمر استان در زمینه مسائل درمانی، بهداشتی، روحی و جسمی راه‌اندازی کردیم و تاکنون برای ۱۰۰ خانواده که دارای بیمار صعب‌العلاج هستند باهدف حمایت‌های درمانی تشکیل پرونده داده‌شده است.

,

, ,

فراهم نمودن زمینه اشتغال ۶۰ بانوی بی‌سرپرست

, فراهم نمودن زمینه اشتغال ۶۰ بانوی بی‌سرپرست,

بسطامی خاطرنشان کرد: ۶۰ نفر از بانوان بی‌سرپرست و بد سرپرست با واسطه‌گری فنی حرفه‌ای در شش رشته مختلف آموزش دیدند و جهت دریافت تسهیلات با بانک معرفی شدند تا از طریق اشتغال خانگی کسب درآمد داشته باشند.

,

وی بیان کرد: در بحبوحه گسترش بیماری کرونا با همکاری اعضای مجموعه ضمن ضدعفونی معابر و منازل بیماران مبتلا به کرونا بیش از دو هزار محلول ضدعفونی سطوح بین عموم مردم محل و ۲۰۰ سبد ارزاقی و کالای خوراکی رابین خانواده‌های شناسایی‌شده توزیع کردیم.

,

, ,

بسطامی با اشاره به اینکه چشمه‌های جوشان، زمین‌های بلااستفاده و سرانه بالای فضای سبز این محله بهترین فرصت برای صنعت گردشگری استان است تأکید کرد: نوجوانان و جوانان مستعد محله پاچنار در زمینه‌های ورزشی و علمی هیچ‌گونه حامی نداشته و با کسب رتبه‌های بالا در رشته‌های تحصیلی و ورزشی از ادامه مسیر وامانده‌اند.

,

وی خاطرنشان کرد: عدم وجود دیوار حائل و سنگی در امتداد کوه مخملکوه منتهی به کوچه‌های کوهسار۱ تا ۱۲ یکی از آسیب‌های محله است و مدت‌ها پیش احداث این دیوار از سوی معاونت عمرانی و کمیسیون عمران شورای شهر و شهرداری تصویب شد اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، مشکلاتی که می‌تواند موجب از بین رفتن خدمات قبلی همچون آسفالت محله شود.

,

, ,

جوانان محله در معرض آسیب‌های اجتماعی

, جوانان محله در معرض آسیب‌های اجتماعی,

بسطامی گفت: نوجوانان و جوانان این محل در معرض آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و سرقت هستند چراکه در این محل باوجود زحمات کلانتری‌ها و البته پیگیری‌ها مجموعه کماکان خرده‌فروشی و دپو اجناس سرقتی وجود دارد، که نیاز به ورود دستگاه‌های نظارتی مرتبط با این امر است.

,

وی با اشاره به تفکر بسیجی اعضای مؤسسه همای رحمت عنوان کرد: با همکاری اداره بهزیستی کارگاه‌های پیش‌گیری از اعتیاد با جامعه هدف خانواده‌های دارای فرد معتاد و همچنین خانواده‌های دارای فرزند نوجوان و جوان و کلاس‌های مهارت افزایی تربیت فرزند، سبک زندگی اسلامی و مهدوی برگزار شد.

,

, ,

مدیر مؤسسه همای رحمت تصریح کرد: شاید اگر از جانب متولیان امر کم‌کاری نمی‌شد اصلاً نیازی به مؤسسات ما نبود مراکز ما هم بضاعت و توانی دارند و ممکن است در حال حاضر از وجود بسیاری از خانواده‌های نیازمند غافل باشیم، خانواده‌هایی که شاید کسی از درد و رنج آن‌ها خبر ندارد بنابراین نیاز به همت و کمک همگانی دستگاه‌ها و نهادهای متولی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه