اخبار داغ

پاسخ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی به مطالبه مردم؛

مسکن اقشار کم‌درآمد محدودیت متراژ ندارد/ قیمت اراضی بنیاد مسکن در روستاها؛ 25 درصد کمتر از قیمت محلی

مسکن اقشار کم‌درآمد محدودیت متراژ ندارد/ قیمت اراضی بنیاد مسکن در روستاها؛ 25 درصد کمتر از قیمت محلی
آسمانی‌مقدم گفت: در بحث متراژ برای کسی محدودیتی وجود ندارد اما با توجه به تسهیلاتی که داده می‌شود حداقل 80 میلیون تومان مجموع بلاعوض و قرض الحسنه مردم بیش از 50 تا 60 متر نمی‌توانند بسازند؛ اگر متقاضی می‌تواند با این مبلغ در متراژ بیشتری مسکن بسازد ایرادی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اصغر آسمانی‌مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌و گو با خاورستان، اظهار کرد: با توجه به این‌که در برخی از روستاهای استان خبرهایی از افزایش قیمت زمین‌های بنیاد مسکن شنیده شده و مردم نسبت به این موضوع گلایه داشته و برای پیگیری به ما مراجعه کرده‌اند، آئین نامه‌ای که بنیاد مسکن در خصوص قیمت زمین‌های بنیاد مسکن در روستاها دارد هر چه قیمت محلی زمین در روستا باشد، بنیاد مسکن تا 25 درصد زمین‌هایش را کاهش قیمت داده و در روستاها به مردم واگذار می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: خانواده‌هایی که تحت حمایت کمیته امداد، بهزیستی، خانواده‌های دارای بیمار صعب العلاج، خانواده درجه یک ایثارگران شهدا، جانبازان و رزمنده‌ها باشند حدود 20 درصد دیگر کاهش قیمت زمین برای آنها وجود دارد.

,

محدودیت متراژ زیربنا نداریم

, محدودیت متراژ زیربنا نداریم, محدودیت متراژ زیربنا نداریم,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در خصوص متراژ کم زیربنا که یکی از مشکلات مردم بود، بیان کرد: در بحث متراژ برای کسی محدودیتی وجود ندارد اما با توجه به تسهیلاتی که داده می‌شود حداقل 80 میلیون تومان مجموع بلاعوض و قرض الحسنه مردم بیش از 50 تا 60 متر نمی‌توانند بسازند؛ اگر متقاضی می‌تواند با این مبلغ در متراژ بیشتری مسکن بسازد ایرادی ندارد.

,

آسمانی مقدم عنوان کرد: افزایش سقف تسهیلات برای ساخت مسکن به دست بنیاد مسکن و استان نیست بلکه قانون است و ما مجری قانون هستیم ضمن این‌که در تمام کشور مبلغ تسهیلات ساخت مسکن روستایی 50 میلیون تومان است که در خراسان‌جنوبی 30 میلیون تومان بلاعوض نیز در کنار تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده است.

,

وی اظهار کرد: شرط استفاده از تسهیلات ساخت مسکن در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت داشتن زمین است و اگر متقاضی زمین نداشته باشد می‌تواند در طرح اقدام ملی شرکت کند اما در روستاهایی که متقاضیان زمین نداشته باشند و بنیاد مسکن زمین داشته باشد، زمین واگذار می‌کنیم.

,

دریافت زمین از بنیاد مسکن به شرط ساخت

, دریافت زمین از بنیاد مسکن به شرط ساخت, دریافت زمین از بنیاد مسکن به شرط ساخت,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در خصوص وجود زمین و عدم واگذاری زمین توسط بنیاد مسکن در روستای نوغاب شهرستان درمیان، گفت: در این روستا به دلیل اینکه قبلا زمین واگذار شده و متقاضیان نسبت به ساخت اقدام نکردند در حال حاضر واگذاری زمین برای مردم مقداری با مشکل مواجه شده است؛ افرادی که از بنیاد مسکن زمین دریافت می‌کنند موظف به ساخت هستند.

,

آسمانی مقدم ادامه داد: در خصوص روستای نوغاب این امکان وجود دارد که با فرمانداری درمیان هماهنگ شود که اگر از نظر اجتماعی مشکلی نداشته باشد زمین‌هایی که قبلا به عده‌ای واگذار شده و ساخته نشده خلئیت کنند و به متقاضیان جدید که جوانان هستند بدهند.

,

وی در خصوص کمبود نیروی انسانی در ادارات بنیاد مسکن شهرستان‌های استان، گفت: این مسئله در تمام شهرستان‌های استان وجود دارد.

,

از ظرفیت نهادهای توسعه و پیشرفت چهار شهرستان مرزی استفاده می‌شود

, از ظرفیت نهادهای توسعه و پیشرفت چهار شهرستان مرزی استفاده می‌شود, از ظرفیت نهادهای توسعه و پیشرفت چهار شهرستان مرزی استفاده می‌شود,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در خصوص چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی که چهار نهاد معین برای توسعه و پیشرفت آنها مشخص شده، اظهار کرد: با این چهار نهاد که شامل کمیته امداد، بسیج سازندگی، بنیاد علوی و بنیاد برکت در شهرستان‌های سربیشه، زیرکوه، درمیان و نهبندان می‌شوند، صحبت شده که اگر امکان داشته باشد برای این شهرستان‌ها در کنار تسهیلات بنیاد مسکن از تسهیلات بلاعوض این نهادها استفاده و برای خانه دار شدن مردم در مناطق مرزی همکاری شود؛ کمیته امداد در حال حاضر در بحث 5 هزار واحد مسکن محرومان همکاری دارد.

,

آسمانی مقدم عنوان کرد: باتوجه به این‌که مقداری از سهمیه مسکن شهری به روستاهای استان داده شده استقبال از طرح مسکن اقشار کم درآمد بهتر شده است.

,

قانون؛ سند و مدرک می‌شناسد

, قانون؛ سند و مدرک می‌شناسد, قانون؛ سند و مدرک می‌شناسد,

وی در خصوص مشکل روستای خلف در شهرستان درمیان ادعای مشترک مردم و بنیاد مسکن در مورد مالکیت اراضی این روستا، افزود: اگر مردم سند و مدرکی که دال بر مالکیت اراضی دارند، ارائه دهند چراکه قانون سند و مدرک می‌شناسد.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در مورد گلایه مردم از محدودیت زمانی این طرح و از دست رفتن تسهیلات، گفت: با توجه به این‌که سازه این واحدها به صورت اسکلت پیچ و مهره در کارگاه‌ها آماده است و فقط نیاز به نصب و بعد از آن کار تیغه بندی دارد حداقل طی چند ماه می‌توان کار را به نتیجه رساند و در بازه زمانی تعیین شده تمام کرد.

,

آسمانی مقدم خاطرنشان کرد: سازه‌ها در کارگا‌ه‌های تولیدی استان ساخته می‌شود.

,

وی در خصوص آخرین وضعیت 6 هزار مسکن اقشار کم درآمد اظهار کرد: از 6 هزار واحد مسکن اقشار کم در آمد تاکنون 4 هزار و 120 پرونده در شهرستان‌ها تشکیل شده، 2 هزار و 520 مورد معرفی به بانک، یک هزار و 754 مورد عقد قرار داد، یک هزار و 451 مورد اجرای فونداسیون، یک هزار و 59 مورد نصب اسکلت، 897 مورد اجرای سقف، 594 مورد سفت کاری و 162 مورد در مرحله نازک کاری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه