اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ساختار بودجه 1400 برای دولت آینده بدهی فراوانی به جا می‌گذارد

ساختار بودجه 1400 برای دولت آینده بدهی فراوانی به جا می‌گذارد
حجت‌الاسلام حسینی‌کیا ضمن برخی از مشکلات لایحه بودجه 1400 گفت: ساختار بودجه 1400 برای دولت آینده بدهی فراوانی به جا می‌گذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد  در خصوص محتوای لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور اظهار داشت: رقم کل بودجه سال ۱۴۰۰ کشور در لایحه پیشنهادی دولت ۲۴۳۵ هزار میلیارد تومان است که ۹۲۹ هزار میلیارد تومان آن بودجه عمومی، و مابقی، معادل ۱۵۰۶ هزار میلیارد تومان، بودجه اختصاص‌یافته به شرکت‌ها و بانک‌های دولتی است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات لایحه بودجه ۱۴۰۰ این است که این بودجه بر اساس یک بودجه شرکتی و بانک های دولتی تعریف شده است که این دو برابر بودجه عمومی کشور است و می‌توان گفت این مساله به صورت یله و رها و بدون حساب و کتاب بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از این بودجه به خصوص در حوزه عمران ممکن است عملا محقق نشود و اگر این اتفاق بیفتد عملاً فقط شده حقوق و هزینه‌های جاری دولت که این نیز یکی از اشکالات لایحه بودجه ۱۴۰۰ است.

وی خاطرنشان کرد: با این اوصاف نمی‌شود ساختار بودجه‌ای را به مجلس آورد که برای دولت آینده قرض فراوانی را به جای بگذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,

, ,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: همچنین در این لایحه پروژه‌های عمرانی و... به طور متناسب رشد پیدا نکرده اند بلکه کم و زیاد های متفاوتی را دارد که این هم نشان از این دارد که هرکس قدرت چانه زنی بیشتری داشته و یا به دولت نزدیک تر بوده به آنها توجه بیشتری شده است.

,

این نماینده مجلس اظهار داشت: در بخش هدفمندی یارانه ها نیز باید تلاش شود تا شفافیت بیشتری به وجود بیاید و اعتباری که برای آن دیده شده هدفمندتر هزینه شود.

,

حجت الاسلام حسینی کیا افزود: یکی دیگر از اشکالات این لایحه این است که هزینه جاری دولت در آن کاهش پیدا نکرده این در حالی است که قاعده بر این است که باید یک روند کاهشی داشت.

,

وی همچنین عدم حضور رئیس جمهور برای تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس را یک نوع کم لطفی دانست و گفت: اگرچه قانون نیست که حتماً رئیس جمهور لایحه را تقدیم مجلس کند اما اگر حضور پیدا می‌کرد احترامی به مجلس بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه