اخبار داغ

فرمانده قرارگاه جهادگران سلامت استان آذربایجان شرقی پاسخ داد؛

فعالیت جهادگران در بخش کرونایی چیست؟/ از آبمیوه‌گیری تا برپایی جشن سالگرد ازدواج!

فعالیت جهادگران در بخش کرونایی چیست؟/ از آبمیوه‌گیری تا برپایی جشن سالگرد ازدواج!
فرمانده قرارگاه جهادگران سلامت آذربایجان شرقی به سه هدف عمده برای حضور نیروهای جهادی در بخش کرونایی بیمارستان‌ها پرداخت کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، حجت الاسلام مصطفی نجفقلیزاده سرایی در رابطه با فلسفه و رسالت تشکیل قرارگاه جهادگران سلامت اظهار کرد: از ماه‌های گذشته پیگیر این بودیم که این قرارگاه را که در استان های دیگر راه­ اندازی شده بود در استان خودمان هم راه بیندازیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

وی افزود: بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب در سوم آبان که فرمودند نیروهای جهادگر و بسیجی مخلص برای کمک به پرستاران به بیمارستان ها بروند، مسئولین راضی شدند و ما هم بعد از رضایت ایشان این قرارگاه را تشکیل دادیم.

,

فرمانده قرارگاه جهادگران سلامت استان اضافه کرد: ما این قرارگاه را با سه هدف عمده راه اندازی کردیم، هدف اول احیای روحیه کادر درمان بود؛ کادر درمان از نظر روحیه واقعا خسته شده اند و روحیه ندارند. ما با انجام کارهای فرهنگی مثل برپایی جشن تولد، سالگرد ازدواج، دعوت از همسرانشان و ... ان‌شاءالله به این‌ها روحیه خواهیم داد که قدرت و نیروی مضاعفی در وجودشان شکل بگیرد که بیش از پیش بتوانند به بیماران کمک کنند.

,

وی ادامه داد: هدف دوم ما روحیه دهی به بیماران است. بیماران عزیز ما چون از نظر استرس، افسردگی و عدم تاب آوری بسیار مشکل دارند، از نظر روحی بسیار شکننده هستند و کسی را هم همراه خود ندارند که با او درد و دل کنند، برای همین روحیه شان خیلی خراب است.

,

حجت الاسلام سرایی در ادامه گفت: هدف سوم ما کمک به بیماران است. این عزیزان چون کسی را همراه ندارند، نمی توانند کارهای شخصی شان را انجام دهند و پرستار هم بالاخره به کارهای خودش می رسد و غذا دادن به بیمار هم جزو وظایف او تعریف نشده است و آن بیمار هم بالاخره ضعف دارد و نمی تواند خودش غذایش را بخورد و اگر هم نتواند تغذیه مناسب و به موقع داشته باشد، بدنش نمی تواند مقاومت لازم را داشته باشد و این هم باعث می شود که بیمار نتواند در برابر این بیماری تحمل لازم را داشته باشد. 

,

وی در مورد بخش های قرارگاه نیز تصریح کرد: قرارگاه ما متشکل از قسمت های مختلف است و در قسمت پشتیبانی هم کارهایی چون؛ آبمیوه گیری، درست کردن معجون های عسل و مغزیجات و ... انجام می گیرد. در کل ما در جبهه فرهنگی و پشتیبانی همراه این عزیزان هستیم و همچنین سعی خواهیم کرد که در بحث معنویات و نماز هم به این عزیزان کمک کنیم.

,

حجت الاسلام و المسلمین سرایی در خصوص تشریح نوع فعالیت های قرارگاه و همچنین ارزیابی میزان اثرگذاری این فعالیت ها بیان کرد: در مورد نحوه ارزیابی می توان گفت در این یک هفته ای که در بیمارستان ها شروع به کار کرده ایم، من هم به صورت غیر مستقیم و نامحسوس از طرف قرارگاه پیگیر نحوه رضایت عوامل بیمارستان از کار بچه های جهادی بودم و دیدم که همه کادر درمان اذعان داشتند که کاش بچه های زودتر به اینجا می آمدند چون وقت هایی که شلوغ بود و بیمار هم زیاد بود، به پرستاران کمک می کردند و آن ها هم می توانستند نفسی تازه کنند. بازخورد ما از بیماران و کادر درمان هم بسیار عالی بود و خود جهادگران هم راضی بودند.

,

استرس هایی که تبدیل به ذوق شد

, استرس هایی که تبدیل به ذوق شد, استرس هایی که تبدیل به ذوق شد,

وی گفت: طبیعتا جهادگری که بار اولش است استرس دارد و نمی داند شرایط بخش کرونا چگونه است و فقط در فیلم و عکس و اخبار آنجا را مشاهده کرده ولی الان خودش از نزدیک در جریان کار قرار می گیرد. ما چندین بار شاهد این قضیه بوده ایم که فردی که تازه کار است و برای اولین بار که به عنوان جهادگر در بیمارستان حضور می یابد، بعد از اتمام شیفت، پیگیر نوبت شیفت بعدی ­اش است که کی دوباره می تواند به بیمارستان بیاید.

,

وی ادامه داد: اگر این روند را ادامه دهیم، ان شاالله کمک به کادر درمان افزایش یافته و آمار مرگ و میر هم پایین می آید. ما مرحله اول را در بیمارستان سینا شروع کرده ایم و شیفت اصلی را در آنجا ساپورت می کنیم که هم ظهر و هم شب را در بر می گیرد و بنابراین ما می توانیم دو وعده غذایی را همراه بیماران باشیم و از نظر تغذیه به آن ها کمک کنیم. چون جهادگران ما مشغول هستند و صبح سر کار می روند و شب هم کنار خانواده استراحت می کنند که صبح سرکار بروند، ما شیفت عصر را برداشته ایم که یک مقدار بیشتر از شیفت عصر عادی است که بتوانیم هم ناهار و هم شام را کنار عزیزان باشیم و به آن ها کمک کنیم.

,

شرایط عضویت برای نیروهای جهادی

, شرایط عضویت برای نیروهای جهادی, شرایط عضویت برای نیروهای جهادی,

حجت الاسلام سرایی در مورد چگونگی جذب نیروهای جهادی داوطلب نیز تشریح کرد: ما برای جذب داوطلب برای همکاری، نیرویی می خواهیم که بتواند در بخش همکاری کند؛ فقط باید بیماری زمینه ای مثل فشار خون، پیوند، دیابت و بیماری خاصی نداشته باشد. ما در بخش، کارهای عمومی بیماران را انجام می دهیم.

,

وی ادامه داد: درحال حاضر، در بحث نیرو ما به افرادی نیاز داریم که بالای ۲۰ سال و زیر ۵۵ سال باشند؛ در هر دو جنسیت آقا و خانم. سن و مدرک و تحصیلات برای ما مهم نیست و به این افراد آموزش های عمومی بیمارستانی و روانشناسی داده می شود که بعد از آن در بخش های کرونایی مشغول به کار می شوند. کسانی که مایل هستند در این قرارگاه به طور داوطلبانه خدمت کنند می توانند به سایت اینترنتی ja-salamat.ir مراجعه و ثبت نام کنند تا با آن ها تماس گرفته شود و پس از آموزش های عمومی در بیمارستان مشغول به کار شوند و نیاز به تخصص یا دوره آموزشی خاص و ... هم ندارند.

, ja-salamat.ir,

فرمانده قرارگاه جهادگران سلامت آذربایجان شرقی همچنین در خصوص میزان همکاری نهادهای مسئول با این قرارگاه گفت: ما این قرارگاه را در سپاه تشکیل دادیم چون دیدیم که بدنه بسیج در همه اقشار حضور دارد و بهترین جا هم سپاه است که هم دانشجو، هم طلاب و هم اقشار و اصناف مختلف در آنجا حضور دارند. لذا قرارگاه را از سپاه شروع کردیم و سپاه عاشورا متولی این کار شد.

,

بسیج و سپاه از همان ابتدا پای کار بودند

, بسیج و سپاه از همان ابتدا پای کار بودند, بسیج و سپاه از همان ابتدا پای کار بودند,

وی همچنین خاطرنشان کرد: از همین­جا از سردار خرّم فرمانده سپاه عاشورا، سردار عباسقلیزاده و آقای گل محمدزاده تشکر می کنم که همکاری خیلی خوبی با قرارگاه داشتند. الحمدالله تا الان هم کارشان عالی بوده است. همکاری دانشگاه علوم پزشکی هم از وقتی که قبول کردند و از این طرح استقبال کردند عالی بوده است. دکتر صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر کفیلی مدیریت بیمارستان و دکتر استادی رئیس بیمارستان سینا هم همکاری خیلی خوبی با ما داشتند. عده ای هم به خاطر ترس یا دلایل دیگر خواستند همکاری نکنند که اسمی از آن ها نمی برم ولی شکر خدا همه این نهادها مخصوصا بسیج دانشجویی به ریاست آقای نوید ناصری همکاری خوبی داشتند و دانشجوها خیلی عالی پای کار آمدند.

,

از کارمند بانک تا پاکبان داوطلب شده اند

, از کارمند بانک تا پاکبان داوطلب شده اند, از کارمند بانک تا پاکبان داوطلب شده اند,

مصطفی سرایی در رابطه با شغل نیروهای جهادی نیز تصریح کرد: ما در این اعزام ها رزیدنت تخصصی های مختلف را هم داریم؛ مثل دانشجوهای پزشکی ترم هفتم و هشتم. تا به حال همه جور نیرو از جمله کارمند بانک، حسابدار، پاکبان شهرداری و ... اعزامی داشته ایم.

,

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: الحمدالله کار خوب پیش می رود و فقط در پشتیبانی و بحث اقلام یک مقدار کمک نیاز داریم که عزیزان میوه و دمنوش و ... به ما برسانند. ما امکانات داریم ولی در تهیه مواد اولیه یک مقدار در مضیقه هستیم. البته پیگیر هستیم که بتوانیم مواد اولیه را پیدا کنیم و این ها را به صورت بسته بندی های بهداشتی تک نفره آماده کرده و به بیمارستان برسانیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه