اخبار داغ

ورود اکسیر جوانی به طب سنتی ایرانیان؛

"گوجی بری"؛ قویترین میوه جهان در تضمین سلامتی/ مزرعه‌های "گوجی بری" ایران آغازی بر انحصارگری در غرب

"گوجی بری"؛ قویترین میوه جهان در تضمین سلامتی/ مزرعه‌های "گوجی بری" ایران آغازی بر انحصارگری در غرب
گوجی بری یکی از سوپر فودهای پرخاصیت جهان است که سالیان سال در انحصار غربی ها بود و حالا در ایران کشت و به کشورهایی چون روسیه و افغانستان صادر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ گوجه بری کوچولوهای قدرتمندی از خانواده تمشک ها هستند و به رنگ قرمز که اندازه و شکل آنها شبیه زغال اخته است که مزه ای ترش و شیرین دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در این خصوص نسرین بابایی نصر، مدرس و متخصص کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: گوجی بری از لحاظ گیاه شناسی نام علمی لیسیوم بارباریوم از خانواده تمشک هاست و بومی کشور چین است که در ایران به تازگی کشت می شود.

,

وی افزود: این سوپر فود گیاهی در نواحی مازندارن کشت می شود و به خاطر مقدار زیاد آنتی اکسیدان موجود در آن قبلا شرکت های دارویی فقط از آن استفاده می کردند و در حال حاضر جزو سبد غذایی خانواده ها شده است.

,

این استاد دانشگاه گفت: گوجی بری گیاه دو ساله است یعنی بعد از دوسال به بار می آید و یک میوه کشیده قرمز رنگ شبیه زغال لخته است و قطر میوه یک تا دو سانتیمیتر که در نواحی که نور و آب کافی باشد رشد می کند.

,

متخصص کشاورزی تاکید کرد: کشت گوجی بری در نواحی گرمسیر بهتر است گیاه کشت نشود و در نواحی معتدل و شمالی کاشته شود.

,

وی ادامه داد: این گیاه به مانند سایر گیاهان در معرض آفات و بیماری های زیادی قرار می گیرد و بیماری های بذری باکتریای زیادی آن را تهدید می کند.

,

بابایی گفت: باید حتما بذر آن با سموم ضدعفونی شود و از خاصیت های مهم این گیاه که گاهی به نام الماس سرخ نامگذاری می شود در روند کاهش پیری و جوانسازی سلول های پیر استفاده می شود.

,

وی با بیان اینکه آنتی اکسیدان قوی داخل آن فوق العاده است گفت: این میوه پرخاصیت بصورت خام بعد از غذا قابل استفاده است و اگر در سبد غذایی ایرانیان قرار گیرد در ابتلا به بیماری ها کمک زیادی می کند.

,

این کارشناس کشاورزی با اشاره به اینکه گوجی بری می تواند رادیکال های آزاد بدن را خنثی کند افزود: این گیاه دارای اسید فولیک بسیار زیاد و ویتامین سی و آ چشمگیری دارد باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود و ضد سرطان است.

,

وی افزود: گوجی بری یک گیاه ضد قند خون است و به عنوان یک گیاه ضد سرطان به نورون ها واکنش نشان می دهد.

,

این متخصص کشاورزی گفت:چون سوخت و ساز بدن را بالا می برد باعث چربی سوزی و اثرات مستقی و مفیدی روی کبد دارد.

,

متخصصان کشاورزی معتقدند کشت این گیاه و صادرات آن می تواند بازارهای جهانی را پر کند چرا که به عنوان اکسیر جوانی مخاطبان زیادی دارد و تا بح هال فقط کشورهای غربی بذر و نهال آن را در اختیار داشتند اما به کمک دانشمندان ایرانی بذر و نهال آن در داخل کشورو مازندران تهیه و به کشورها صادر می شود که این تولید آغازی بر انحصارگری نظام سلطه غرب است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه