اخبار داغ

در انتظار پاسخی شفاف و رسمی از مسئولان دانشکده؛

آیا استقلال دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از دست رفته است؟!/حکم رؤسای دانشکده مستقل از سوی وزیر صادر می‌شود نه مسئول استانی!

آیا استقلال دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از دست رفته است؟!/حکم رؤسای دانشکده مستقل از سوی وزیر صادر می‌شود نه مسئول استانی!
شنیده می‌شود که دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد که چند سالی نیست از استقلالش نمی‌گذرد، دستخوش تغییراتی با اجرای طرح «آمایش آموزش عالی» شده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ سال ۹۶ بود که با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی و ارتقاى شبکه بهداشت شهرستان اسدآباد به صورت همه‌جانبه، این شهرستان صاحب دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مستقل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

پیش از آن دانشکده علوم پزشکی اسدآباد زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اداره می شد که ریاست آن برعهده دکتر عبدالمطلب صیدمحمدی بود و از سوی دکتر موسوی بهار رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان منصوب شده بود.

,

به این ترتیب با استقلال دانشکده علوم پزشکی اسدآباد و جدا شدن آن از دانشگاه علوم پزشکی بوعلی سینای همدان، می‌بایست ردیف بودجه و حتی انتخاب مسئول برای این دانشکده از سوی وزارتخانه صورت می‌گرفت که البته با انتخاب دکتر محمد محبوبی به عنوان سرپرست، حکم وی از سوی وزیر بهداشت صادر و بنا به گفته نماینده سابق مجلس ردیف بودجه آن هم تعریف و لحاظ شد.

,

و اما در آخرین روزهای عمر دولت، در وزارت علوم طرحی با عنوان «آمایش آموزش عالی» مطرح است که هدف از اجرای آن را ارتقای کیفی، متناسب‌سازی کمّی و استفاده بهینه از منابع مطرح می‌کنند و البته با عملیاتی شدن آن در این دانشگاه‌های کوچک و مستقل در دانشگاه‌های بزرگ در هر استان ادغام می‌شود.

,

حال که دولت تصمیم برای عملیاتی کردن طرح «آمایش آموزش عالی» دارد، شنیده می‌‌شود دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم که یکی از دانشکده‌های کوچک و مستقلی مطرح بوده، قرار است در دانشگاه استانی یعنی دانشگاه علوم پزشکی بوعلی سینای همدان ادغام شود.

,

در واقع با اجرای این طرح، همان شبکه بهداشت و درمان سابق با عنوان نام دانشکده فعالیت خواهد کرد و از استقلال و داشتن ردیف بودجه خارج خواهد شد؛ البته احتمالا” هم از حیث رشته‌ها و تعداد دانشجو هم دستخوش تغییر می‌شود.

,

حال سؤالی مطرح است که آیا این قضییه طرح آمایش آموزش عالی برای ادغام دانشکده اسدآباد در دانشگاه استان صحت دارد یا خیر؟

,

البته شنیده می‌شود حکم آقای ایرج صالحی به عنوان رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از سوی آقای منصور حیدری‌مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوعلی سینا استان همدان صادر شده و این درحالی است که حکم رئیس و حتی سرپرست دانشکده‌های مستقل از سوی وزیر علوم صادر می‌شود!

,

حال منتظر و آماده انعکاس پاسخ شفاف و رسمی مسئولان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هستیم.

,

البته انتظار می‌رود فرماندار و نماینده مردم اسدآباد در مجلس نیز برای احقاق حقوق مردم این شهرستان نیز این موضوع مهم را پیگیری و مطالبه‌گری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه