اخبار داغ

در گفت‌وگویی عنوان شد؛

همت جهادی کارآفرین شهمیرزادی مشکلات و کارشکنی‌ها را شکست داد/ به دنبال ایجاد یک الگو برای دامداران استان سمنان هستم

همت جهادی کارآفرین شهمیرزادی مشکلات و کارشکنی‌ها را شکست داد/ به دنبال ایجاد یک الگو برای دامداران استان سمنان هستم
رضا ابونوری کارآفرین شهمیرزادی از نتایج خوب طرح کارآفرینی خود گفت: ما در این مجموعه به طور مستقیم برای 4 نفر و چندین نفر هم به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال کردیم اما به دنبال ایجاد یک مدل و الگو برای کل دامداران استان هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، رضا ابونوری، کارآفرین حوزه دامداری که از کودکی با دنیای دامداری آشنا شده و با تلاش و تحقیق در این زمینه فعالیت کرده، معتقد است: آموزش کسب و کار های خانگی و فعالیت های پول ساز ساده به فرزندان و دوری از پشت میز نشینی از سنت های پسندیده جامعه سنتی بوده و با همت والا و پس انداز های کوچک نیز میتوان یک کسب و کار ساده را آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

ابونوری کارآفرین و دامداری ست که از کودکی در خانواده با این کار آشنا شده و با فراگیری روش های سنتی کشاورزی و دامداری در کنار خانواده مشغول به کار شده و طی این چند سال با بهره گیری از تجربیات گذشته و تحقیقات به روز سایت دامداری خود را تاسیس کرده است.

,

او دارای 4 مدرک دانشگاهی رشته های عمران و حقوق در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده و در عرصه های تخصصی رشته های دانشگاهی خود نیز فعالیت های دارد اما به علت علاقه به کار دامداری و نداشتن علاقه به کارهای اداری به شغل دامداری روی آورده است.

,

وی درباره آغاز فعالیت خود اظهار کرد: طرحی که از 2 سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده، یکی از زنجیره های اکولوژیکی ست که در سال 79 به ارگان های مربوطه ارائه شده ولی متاسفانه به ثمر نرسید که با تلاش و پیگیری با استفاده از منابع و امکانات شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد، حلقه اول این زنجیره که تولید دام سبک بوده را اجرا کرد.

,

ابونوری اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و محلی را رویکرد کاری خود دانسته و بیان کرد: در ادامه مسیر فعالیت در عرصه دامداری به اصلاح نژاد دام سبک و تولید دام پر بازده با کمترین هزینه میتوان اشاره کرد.

,

 

,

با فروش خانه‌ام، سرمایه اولیه را مهیا کردم

, با فروش خانه‌ام، سرمایه اولیه را مهیا کردم, با فروش خانه‌ام، سرمایه اولیه را مهیا کردم,

وی درباره سرمایه اولیه این کسب و کار اظهار کرد: بعنوان اولین دامدار با محصولات ژنتیک، با فروش یک واحد مسکونی و اجاره نشینی با خرید 5 راس دام هتروزیگوت حامل ژن چند قلو زایی از استان زنجان همراه با 35راس میش و 27 راس بره بعنوان مولد، این کار را را با سرمایه اولیه 200 میلیون تومان آغاز کرد.

,

کارآفرین شهمیرزادی درباره فاز دوم فعالیتی خود گفت: زنجیره دوم فعالیت برای بهینه سازی تولید، نگهداری الاغ است که جزء 200 سایت نگهداری الاغ در کشور است. میزان ضایعات خوراک هر200 راس دام سبک، خوراک 10 راس الاغ را تامین میکند و با کمترین هزینه محصولات با ارزشی از این دام به دست آید.

,

 

,

, ,

وی افزود: محصولات با ارزشی که از الاغ به دست می آید شامل عنبرنسا، شیر الاغ، پنیر شیر الاغ، صابون الاغ و نخدود عنبرنسا که خواص درمانی بالایی را داراست و با استقبال خوبی از جانب مردم مواجه شد و بعلت درمان بیماری های تنفسی، بیماری های پوستی و سایر موارد بازخورد مناسبی را از مصرف کننده دریافت کرد.

,

ابونوری درباره خواص محصولات الاغ خاطرنشان کرد: در دنیا بیش از 800 مقاله درباره عنبرنسا به چاپ رسیده که بر اساس این تحقیقات بیش از 280 ماده موثر در آن کشف شده که درمان بسیاری از بیماری های خاص، بیماری های تنفسی، آلرژی، آسم و سایر بیماری هاست. یک شرکت آمریکایی به ازای آموزش روش تولید و استفاده از این ماده ارزشمند، پیشنهاد چاپ تحقیقات صورت گرفته در یک سایت پرورش الاغ در کشور ایران را بیان کرد که توسط این مرکز ملی رد شد.

,

وی افزود: شیر الاغ 60 برابر شیر انسان و 200 برابر شیر گاو دارای کلسیم، سرشار از ویتامین های گروه ب و چربی بسیار کم برای افراد مسن و ورزشکاران، دارای ارزش غذایی و درمانی بسیار بالایی است.شیر الاغ برای درمان بیماری گوناگون مخصوصا آسم مورد استفاده قرار میگیرد و صابون الاغ نیز برای رفع بیماری های پوستی و طراوت پوست فواید بسیاری را به همراه دارد.

,

 

,

, ,

در میدان مین اقتصادی، ایجاد یک معبر مناسب برای عبور افراد بهتر از به دوش کشیدن افراد است

, در میدان مین اقتصادی، ایجاد یک معبر مناسب برای عبور افراد بهتر از به دوش کشیدن افراد است, در میدان مین اقتصادی، ایجاد یک معبر مناسب برای عبور افراد بهتر از به دوش کشیدن افراد است,

ابونوری کارآفرینی را ایجاد یک مدل و آموزش و ترویج آن معرفی کرد و گفت: در این میدان مین اقتصادی ایجاد یک معبر مناسب برای عبور افراد دیگر بهتر از به دوش کشیدن افراد است. ما در این مجموعه به طور مستقیم برای 4 نفر و چندین نفر هم به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال کردیم اما به دنبال ایجاد یک مدل و الگو برای کل دامداران استان هستیم.

,

وی افزود: ما معتقدیم در این مدل برای ایجاد یک شغل و ایجاد مرکز برای فعالیت دامی، 30 راس دام پربازده کافی ست زیرا 100 راس دام پربازده با 400 راس دام معمولی برابر بوده و بازدهی برابر خواهد داشت.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت درباره تاثیر گرانی ها و تورم بر این کار بیان کرد: با توجه به گرانی های اخیر و افزایش قیمت اپراتور، نهاده های دامی و سایر موارد دامداری سنتی ضرر قابل توجهی را متحمل خواهد شد اما عرضه محصولات ژنتیک در هر زمان از ارزش بالایی برخوردار است و همراه با تورم ارزش این محصولات نیز افزایش می یابد.

,

 در مقایسه قیمت بره معمولی با ارزش 2 میلیون تومان و قیمت بره هتروزیگوت حامل ژن چندقلوزائی با ارزش بالای 8 میلیون تومان میتوان به ارزش این موضوع دست یافت و در صورت تولید بره هموزیگوت حامل ژن 100درصد چندقلوزا با ارزشی برابر 60 میلیون تومان مواجه خواهیم شد و این در صورتی است که دام معمولی در ازای مصرف 12 کیلو نهاده یک کیلو رشد می‌کند اما دام‌های پربازده با بلوغ زودرس 6 ماهه و با مصرف 6 کیلو خوراک یک کیلو رشد خواهند داشت.

,

 

,

, ,

 

,

با وجود مشکلات وکارشکنی ها با روحیه جهادی نتایج خوبی حاصل شد

, با وجود مشکلات وکارشکنی ها با روحیه جهادی نتایج خوبی حاصل شد, با وجود مشکلات وکارشکنی ها با روحیه جهادی نتایج خوبی حاصل شد,

ابونوری درباره مشکلات پیش روی این مسیر افزود: انگیزه، همت، تلاش فردی و اتکا به خود برای به دست آوردن پول حلال یکی از مهمترین مولفه های حضور در این مسیر است.

,

وی عامل موفقیت خود را تلاش های شبانه روزی و انگیزه برای رسیدن به هدف دانست و درباره تعامل با شرکت کشت و صنعت گفت: در ابتدای مسیر ایجاد این مجموعه برای عقد قرارداد جهت استفاده از اراضی و آب شرکت کشت و صنعت، با این مجموعه وارد مذاکره شدم اما با وجود تعامل و همکاری اینجانب و ارائه طرح سودآور برای شرکت و درخواست ارائه خدمات مربوط در حوزه دام و کشاورزی با سود 500درصدی به شرکت به ازای پرداخت پول نقدی جهت تمدید قرارداد، این شرکت تعامل مناسبی نداشته و حتی در تامین آب و انجام تعهدات صورت گرفته در قرارداد نیز کوتاهی میکند.

,

ابونوری ادامه داد: در این مسیر سخت و با وجود تمام مشکلات ساختاری و کارشکنی ها و همراه نبودن ارگان های مختلف با اتکا به روحیه جهادی و انگیزه بالا و هدف گذاری درست می‌توان به نتایج بسیار خوبی دست یافت و اضطراب ناشی از بیکاری را از دل نوجوانان و جوانان زدود. بنده هم در هر مقطعی آماده خدمت به اقتصاد این مرز و بوم و ارائه الگوها و روش های فعالیت در مسیر درست دامداری برای حفظ دام، نژاد بومی و مراتع استان به تمام دامداران و افراد جویای کار و علاقه مند در سطح استان خواهم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه