اخبار داغ

در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا خراسان جنوبی مطرح شد؛

57 جریمه یک میلیون تومانی برای ورود خودروهای غیربومی/ مردم دورهمی شب یلدا برگزار نکنند

57 جریمه یک میلیون تومانی برای ورود خودروهای غیربومی/ مردم دورهمی شب یلدا برگزار نکنند
استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم کمک کنند در شب یلدا دورهمی برگزار نشود تا بر بیماری کرونا پیروز شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حمید ملانوری استاندار خراسان‌جنوبی صبح امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در سالن دکتر فروزان‌فر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، گفت: با تمهیدات انجام شده، طرح شهید سلیمانی و ورود و همت مردم شاهد کاهش ابتلا و فوت ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی افزود: مردم کمک کنند در شب یلدا دورهمی برگزار نشود تا بر بیماری کرونا پیروز شویم.

,

محمد دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این ستاد با بیان این‌که فرمانداران در این جلسه به صورت مجازی حضور دارند، اظهار کرد: با آغاز بیماری کرونا، تمهیدات لازم را در تمامی شهرستان‌ها و 14 بیمارستان پیش‌بینی کردیم.

,

وی افزود: 441 تخت عادی و  64 تخت ویژه در تمام بیمارستان‌ها آماده شد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: چهار بیمارستان به عنوان ارجاع اصلی در شهرهای بیرجند، فردوس، قاین و طبس قرار دادیم.

,

دهقانی عنوان کرد: در حوزه بهداشت، 15 مرکز منتخب کووید 19 در استان پیش‌بینی شد.

,

وی با بیان این‌که تا دیروز 13 هزار و 732 بیمار مبتلا به کرونا شناسایی کردیم ، گفت: 658 مرگ بر اثر ابتلا به کرونا اتفاق افتاده که بیشترین در آبان ما با 300 فوتی بوده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در آبان ماه روزانه 213 ابتلای جدید را شناسایی می‌کردیم.

,

دهقانی خاطرنشان کرد: درصد مرگ بیماران کرونایی در کشور 4.8 درصد است و در خراسان‌جنوبی 4.9 درصد از بیماران کرونایی فوت می‌کنند.

,

وی با بیان این‌که ششمین استان سالمند کشور هستیم و 60 درصد فوتی‌های ناشی از کرونا در افراد بالای 60 سال بوده، عنوان کرد: موج اول شیوع بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی در آخر اسفند و موج دوم در خرداد و تیر و موج سوم در مهر و آبان بوده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: نسبت راه انتقال بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی، دورهمی خانوادگی است که 65.5 درصد راه انتقال در استان و کشور 51 درصد از دورهمی خانوادگی است.

,

دهقانی گفت: اولین مورد ابتلا در دوم اسفندماه بود و در 15 اسفندماه آزمایش‌ها را در بیرجند انجام دادیم که با روزی 30 آزمایش شروع کردیم.

,

وی افزود: دنبال راه‌اندازی آزمایشگاه دوم ویروس‌شناسی در بیرجند هستیم و در شهرستان قاین نیز بزودی راه‌اندازی می‌شود و در فردوس نیز دنبال خیّر هستیم تا راه‌اندازی کنیم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شش مرکز غربالگری در مراکز جامع سلامت راه اندازی شده است.

,

دهقانی افزود: 296 تیم با 1242 عضو در طرح شهید سلیمانی تشکیل شده است.

,

وی اظهار کرد: 319 تیم مراقبتی و 261 تیم مراقبتی در منزل تشکیل شده است و 118 تیم نظارتی فعالیت دارند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در هفته گذشته در بازدید از ادارت 98 درصد از کارکنان و 93 درصد از مراجعان ماسک داشتند.

,

دهقانی افزود: در بازدید از صنوف 96.5 درصد از صنوف و 94 درصد از مراجعان ماسک داشتند.

,

سردار سرتیپ دوم ناصر فرشید فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی و استانی و ابلاغیه‌های نیروی انتظامی از اولین لحظات انجام وظیفه کردیم.

,

وی افزود: در حال حاضر در 15 نقطه استان نیروهای انتظامی مستقر هستند.

,

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: با کسانی که به مصوبات توجه ندارند و به فکر سلامت خودشان و جامعه نیستند برابر مقررات برخورد می‌کنیم.

,

سردار فرشید افزود: بیش از 1400 تردد شبانه اعمال قانون شدند؛ در قانون منع ورود خودروهای غیربومی به شهرها، 23 جریمه 500 هزار تومانی و 57 جریمه یک میلیون تومانی داشتیم و 1223 خودرو را برگشت دادیم و بیش از صد هزار تذکر لسانی داشتیم.

,

وی اظهار کرد: در ترددهای شبانه در سطح استان 92 درصد و در محورهای مواصلاتی 33 درصد کاهش تردد داریم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه