اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

شرایط هیجانی بازار طلا فروکش کرده است

شرایط هیجانی بازار طلا فروکش کرده است
حسین محمودی اصل، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: کشف واکسن کرونا و رونق اقتصاد موجب کاهش قیمت طلا در جهان شده و شرایط هیچانی فروکش کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: قیمت انس جهانی و نرخ ارز در کشور قیمت طلا را در ایران تعیین مشخص می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی با بیان اینکه کشف واکسن بیماری کرونا و شروع تزریق آن موجب کاهش قیمت جهانی انس طلا شده است، افزود: به دلیل احتمال افزایش رونق اقتصاد جهانی قیمت نفت و مس افزایش 25 تا 30 درصدی داشته است.
,
 
,
این استاد دانشگاه بیان داشت: در حالتی که کشور دچار رکود بوده و نقدینگی به جامعه تزریق می‌شود تا اقتصاد سرپا بماند به دلیل کاهش نرخ سود بانکی و رکود شدید، طلا مورد توجه قرار گرفت.
,
 
,
کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: توجه به بازار طلا موجب رشد قیمت آن در سطح جهانی شد اما در حال حاضر و با رفتن به سمت ثبات در بازار وضعیت معکوس شده است.
,
 
,
محمودی اصل تصریح کرد: در حال حاضر انتظارات برای رونق اقتصادی افزایش یافته و با کشف واکسن بیماری کرونا، اقتصاد به سمت رونق حرکت کرده و قیمت طلا کاهشی و سایر کالاها افزایشی است.
,
 
,
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد قیمت طلا انگیزه افزایشی ندارد و در این محدوده تثبیت و یا با اندکی کاهش مواجه می‌شود اما انتظار می‌رود پس از رونق کسب و کارها قیمت طلا تقویت شود.
,
 
,
این استاد دانشگاه با بیان اینکه قیمت ارز عامل تاثیرگذار در افزایش و یا کاهش قیمت طلا است، ادامه داد: با توجه به نتیجه انتخابات آمریکا و قطعی شدن آن چشم‌انداز و انتظارات تورمی کاهش یافته و بازارها منتظر افت و تثبیت قیمت هستند.
,
 
,
محمودی اصل با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته شرایط هیجانی بر بازارها حاکم بود، افزود: در شرایط ثبات قیمت‌ها بازار طلا هم مثل سایر بازارهای کشور سمت و سوی خود را پیدا می‌کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه