اخبار داغ

یادداشت؛

کشور در برزخ تدبیر و امید دولت روحانی

کشور در برزخ تدبیر و امید دولت روحانی
به نظر مى رسد دولت روحانى اساسا نه اراده ای و نه توانی و نه برنامه ای و نه تدبیرى برای حل مشکلات مردم از درون کشور دارد، لهذا بازهم همان راهبرد صبر و انتظار را تداوم مى دهد و همه چیز را به امید آمریکا و تغییرات ترامپ-بایدن در کاخ سفید موکول کی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس، رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به روشنی فرموده‌اند: «اینکه کسی گمان کند که مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علت تحریم هم مقاومت ضد استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه‌حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه‌ گرگ است، خطایی نابخشودنی است».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  سپاس,

به نظر مى رسد دولت روحانى اساسا نه اراده ای و نه توانی و نه برنامه ای و نه تدبیرى برای حل مشکلات مردم از درون کشور دارد، بازهم همان راهبرد صبر و انتظار را تداوم مى دهد و همه چیز را به امید آمریکا و تغییرات ترامپ – بایدن در کاخ سفید موکول مى نماید؛ اما سئوال اساسى این است؛  این مفهوم شعار تدبیر و امید شما بود؟!!

,

از بیانات صریح مقام معظم رهبرى است که فرض کنیم گشایشی از بیرون بشود یا نشود؛ در هر صورت، ما [باید] بنا را بر این بگذاریم که بنا نیست گشایشی بشود، کارها را این ‌جوری برنامه‌ریزی کنیم و کار کنیم. آن کسانی که به اینها چشم امید است، دارند با ما دشمنی می‌کنند.

,

با این فرض دولت باید بداند دوران وعده های بی سرانجام به پایان رسیده و باید لااقل در این ماههای آخر عمر خود اقدامی برای رفع مشکلات مردم بکند و از سیاست های منفعلانه و معطل کردن کشور به این و آن دست بکشد. دولت باید در محضر مردم توضیح دهد چه کار کرده و آیا برنامه ای برای حل معضلات جاری مردم دارد.

,

چرا که مسئولیت ها در نظام اسلامى امانت است که روزی داده و حتما روزی پس دادنی است، برد با افرادی است که برای کمک به مردم کمر همت ببندند.

,

با توجه به سیاست های خصمانه و مستمر آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از هم پیمانان منطقه ای آنها تنها راه مطمئن در حل اغلب مشکلات داخلی ما تکیه بر امکانات و منابع سرشار داخلی و قابلیت های کشور در حوزه های مختلف است. در این راستا باید ساماندهی کلیه اموری که در کاهش دغدغه های اقتصادی و معیشتی مردم، افزایش اعتماد عمومی، حفاظت از سرمایه های اجتماعی، تقویت انسجام و وحدت ملی موثر است، در اولویت برنامه ها قرار گیرد.توجه داشته باشیم که عنصر "زمان" و مدیریت آن برای ما در شرایط جاری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، چنانکه معطل کردن کشور به نتیجه مذاکره و برجام نافرجام و مذاکره مجدد و در نهایت بازگشت امریکا به برجام ، علاوه بر ضررهای متعددی که دارد، قدرت چانه زنی کشورمان را به شدت کاهش داده، و امری بیهوده و به دور از واقع گرایی و منطق سیاسی است و بانیان و علمداران اصلی این تئوری با اجرای طرح‌های پیچیده سیاسی- امنیتی در تلاش هستند تا بستر روانی- اجتماعی اجرای گام‌های بعدی طرح چندبعدی «سازش» را اجرایی کنند و کشور را همچنان در ریل توسعه وابسته‌گرا نگه دارند.

,

با تورق روزانه روزنامه‌های زنجیره‌ای اعتدال و اصلاح طلب اظهار نظر یا جهت‌گیری برخی از سیاستمداران یا رسانه‌های این جریان به قدری با اولویت‌های عمومی مردم فاصله دارد که انگار سیاستمداران و رهبران این طیف اساساً در ایران زندگی نمی‌کنند یا زندگی‌شان از سطحی برخوردار است که مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را درک نمی‌کنند.

,

تاکنون سرخوردگی و سرافکندگی مردم تنها دستاورد دولت روحانی به حساب می‌آید؛ اما هنوز چند ماه تا پایان عمر دولت باقی مانده است، دیگر زمان وعده دادن و معطل کردن اقتصاد کشور کاملا گذشته ولى زمان مرور خسارت هاى بى برنامه بودن ، روزمرگى و گره زدن تمامی امورات کشور و مسائل داخلی به تحولات خارج از کشور فرا رسیده همان که در یادداشت قبل یوم الحساب روحانى نامیدیم.

,

مردم ایران به خاطر دارند که در تاریخ دوشنبه/ ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ حل چند موضوع و مساله را با عنوان کامل خط مشی و اصول کلی برنامه دولت ارائه شده از سوی دکتر روحانی رئیس‌جمهور یازدهم به مجلس مدعی آن‌ها بود. ولى روزهاى اخیر باز هم رییس دولت تدبیر و امید گفت: رییس جمهور و دولت اختیاراتی دارد. خط مشی در دولت جزو اختیارات خاص رییس جمهور است. برنامه دولت طبق اصل ۱۳۴ قانون اساسی جزو اختیارات خاص رییس جمهوری است. این اختیارات، اختیارات قانون اساسی است. هیچ‌کس نمی‌خواهد قانون ستیزی کند، زمانی که می گوییم قانون؛ اول قانون خداست، بعد قانون اساسی و بعد از آن قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است. ما باید قانون‌های بالادستی یعنی اسلام و بعد قانون اساسی به عنوان قوانین مهم و اساسی و مورد توجه مردم را مبنا قرار دهیم.

,

آقاى روحانى!دولت پیر، بی‌کفایت و ناتوان است .رییس‌جمهور باید عمل‌گرا باشد و تمام تلاش خود را در جهت حل معضلات کشور قرار دهد.

,

آن‌چه که اکنون قابل مشاهده هست این است که کماکان برنامه‌های شما تکرارى و نامشخص است و شخص شما و دولت هنوز معتقد نیستید که باید به فکر عمل به وظایف باشید و در واقع روزمره‌گی برنامه شماست و به قول خودشان چون می‌خواهند نارضایتی ایجاد نشود به مردم وعده آینده‌ای مطلوب می‌دهند در حالی که وعده آینده خوب بدون واقعیات ممکن نیست.

,

راهبرد، خط مشى و برنامه دولت در امور تا امروز همه چیز رهاست .تا این سطح از بی‌عملی و بی‌خیالی متوجه روحانى است. ما چه کم داریم؟ آنچه ما نیاز داریم، یک همّت و شجاعت و اهتمام جدّی و پیگیری است؛ این را ما لازم داریم.

,

باید واقعیات و سراشیبی‌ها را به مردم گفت که دولت هنوز معتقد نیست که باید اهل عمل باشد.

,

این کلاف سر در گم حاکی از این است که در عین حالی که مردم تحت فشارهای بسیار شدید و هر روز دچار مشکلات مضاعف می‌شوند متاسفانه مسئولان دولت مردم را در بی‌خبری می‌گذارند.

,

اگرچه دولتمردان روحانی خودشان می دانند کم کار و دارای مشکلات عدیده در عرصه اجرایی و رفع مشکلات هستند، اما کم‌کاری روحانی مزید بر علت‌ها است.رئیس جمهور و دولت چه نقشی در عدم رسیدگی به مردم دارد؟

,

حال باید آقای روحانی و دولت تدبیر و امید پاسخ دهند که مسؤول نابسامانی و ناکارآمدی برعهده چه کسی است؟

,

آقاى روحانی !با بی‌برنامگى و آگاه نبودن به وضعیت مردم، تصمیماتی می‌گیرید که به نفع و صلاح مردم نیست.

,

مع الوصف دشمنان انقلاب و نظام باید بدانند که عصبانیت حال حاضر مردم از بی‌کفایتی دولت و شخص روحانى است وشرایط سختی مردم را به پای نظام نگذارند.

,

آقای روحانی! نابودى هسته‌ای و موشک نتیجه کدام راهبرد و برنامه است؟!

,

بی‌شک می‌توانیم دولت دوازدهم را بی‌دستاوردترین دولت بدانیم.

,

هوشنگ رستم‌پور

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه