اخبار داغ

جزئیات جلسه شورای شهر تبریز؛

آقای شهردار، به دوران مدیریت شما هم رسیدگی می‌شود!

آقای شهردار، به دوران مدیریت شما هم رسیدگی می‌شود!
جلسه امروز شورای شهر تبریز با تصویب حسابرسی شهرداری تبریز در سال ۹۵ و تجلیل از پرستاران به پایان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، ️علی آجودان‌زاده ظهر امروز که در غیاب شهرام دبیری ریاست شورا را برعهده داشت در سخنان پیش از دستور با تبریک روز پرستار گفت: در ایامی که کرونا شیوع پیدا کرد کار پرستاران و کادر درمان سخت‌تر از قبل شد اما ذره‌ای از این وظایف کوتاه نیامدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با اشاره به گسل تبریز و وضعیت حاشیه‌نشینان عنوان کرد: گسل تبریز دومین گسل ایران خطرناک ایران است و باید آمادگی مقابله با هرگونه زلزله را در شهر داشته باشیم.

,

شانزده میلیارد ناقابل در جیب پیمانکاران

, شانزده میلیارد ناقابل در جیب پیمانکاران,

سپس دستور جلسه اول یعنی بررسی حسابرسی شهرداری مرکز و سازمان‌های وابسته توسط حسابرس شهرداری تبریز گزارش شد. محمد فرج قلیزاده با اشاره به این گزارش حسابرسی و اتفاقات عجیب در برخی پرداخت‌های مالی اظهار داشت: در دوره قبل شانزده میلیارد تومان مازاد بر عملکرد به پیمانکاران پرداخت شده و متاسفانه نمی‌دانم چرا توسط نهادهای ناظر جلوی چنین کاری گرفته نشده است.

,

وی با اشاره به اینکه در این سالها دست اندرکاران بررسی‌های این پرونده مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، گفت: امیدوارم با پیگیری نهادهای نظارتی شانزده میلیارد به صندوق برگردد زیرا چند سال قبل این شانزده میلیارد تومان با دلار سه هزارتومانی پرداخت شده و مبلغ هنگفتی بوده است.

,

افتخار دوره ما پاک بودن از تخلفات است

, افتخار دوره ما پاک بودن از تخلفات است,

ایرج شهین‌باهر،شهردار تبریز با بیان اینکه در دوره مدیریتش چنین اتفاقاتی رخ نداده است، ابراز داشت: باید از چنین اتفاقاتی در گذشته درس عبرت بگیریم، یکی از افتخارات این دوره است که چنین اتفاقاتی در آن رخ نداده است.

,

وی با اشاره به اینکه هیچ پروژه‌ای بدون ترک تشریفات انجام نشده و تخلف مالی صورت نگرفته است، یادآور شد: شفافیت اولین سرلوحه کار شهرداری در این دوره بوده و خوشحالیم که مسائلی از این دست نداشته‌ایم.

,

دولانمیان ایاغا داش دیمز آقای شهرداری!

, دولانمیان ایاغا داش دیمز آقای شهرداری!,

این سخنان شهردار اما با واکنش عضو شورای شهر تبریز مواجه شد.فریدون بابایی‌اقدم با انتقاد از سخنان شهردار تبریز توضیح داد: اینکه کاری انجام ندهیم و بگوییم که ترک تشریفات هم انجام ندادیم جای افتخار نیست، معلوم است که دولانمیان ایاغا داش دیمز آقای شهردار.

,

وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهر در این دوره معطل مانده و کاری انجام نشده است، یادآور شد: در هرجلسه با افتخار گفته می‌شود که سه هزار میلیاردتومان به شهرداری بازگردانده شده است؛ خب این پول کجاست؟صرف کجا شده؟چرا برای حل مشکل حاشیه‌نشینی این پول خرج نشده است؟

,

عضو شورای شهر تبریز در خصوص تخلفات و مشکلات در دوره قبل عنوان کرد: تخلفات و مشکلاتی در گذشته وجود داشته و باید به این مساله رسیدگی شود اما عملکرد عمرانی بسیار بهتر از این دوره بود، قطعا یک روز به عملکرد شما هم رسیدگی می‌شود و وضعیت عمرانی در این دوره تحلیل می‌شود.

,

در نهایت گزارش حسابرسی مالی شهرداری مرکز در سال ۹۵ به تصویب شورا رسید.

,

میدان کهن، ثقل تاریخی دشت تبریز

, میدان کهن، ثقل تاریخی دشت تبریز,

دستور جلسه بعدی گزارش رئیس کمیسیون فرهنگی در خصوص نامگذاری میدان کهن تبریز بود که شکور اکبرنژاد در این خصوص اذعان داشت: بسیاری نسبت به نامگذاری میدان کهن سوال دارند که برای تشریح این مساله اساتید دانشگاه را دعوت کردیم.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه در خصوص پیشینه میدان کهن یادآور شد: میدان کهن محل زندگی شاعر بزرگ خاقانی بوده است و در قرن هشتم به آنجا میدان کهن می‌گفتند اما ما از آن غافل شدیم به آن ایستگاه مترو می‌گوییم.

,

جعفرنژاد، باستان‌شناس دانشگاه هنر هم در خصوص این میدان توضیح داد: میدان کهن ثقل تاریخی تمدن دشت تبریز است و این میدان تا دوره قاجار محل حکومتی بود و حتی اعدام‌ها در این میدان انجام می‌شد.

,

هدف از تغییر نام میادین و معابر چیست؟

, هدف از تغییر نام میادین و معابر چیست؟,

محرم محمدزاده با انتقاد از نحوه نامگذاری میادین و معابر اظهار داشت: اگر می‌خواهیم بگوییم اسمی که گذاشتیم درست است چرا میدان کهن؟ کهنه میدان و سامان میدانی است نه میدان کهن و میدان کاه فروشان. بهتر است که نام اصیل میادین و معابر را حفظ کنیم نه اینکه نام تازه بر آنها بگذاریم.

,

غلامحسین مسعودی‌ریحان هم با انتقاد از تغییر نام‌ها عنوان کرد: هدف از اینکه اسامی اصلی معابر و میادین را عوض کنیم چیست؟ با آوردن کارمند شهرداری و متخصص معماری که خبری از تاریخ ندارد، می‌خواهید به این کار وجهه ببخشید؟

,

اکبرنژاد در پاسخ به این انتقادات گفت: این نام‌ها برای الفت بیشتر است و در متون تاریخی به این شکل است، من هم دوست دارم که اسامی ترکی در خیابان‌های تهران ببینم اما نباید مواجهه ما با مسائل تقابلی باشد بلکه باید از روی الفت و نزدیک کردن مردم به همدیگر باشد. ما به شورا احترام گذاشتیم و این مساله را به صحن آورده‌ایم وگرنه می‌توانستیم آن را در کمیسیون فرهنگی تمام کنیم.

,

روایتی از فداکاری پرستاران بخش کرونا

, روایتی از فداکاری پرستاران بخش کرونا,

در ادامه این جلسه به مناسبت روز پرستار از جمعی از پرستاران و خانواده شهدای مدافع سلامت تقدیر شد. در این جلسه صفری، مدیر اداری خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریزاظهار داشت: بسیاری از پرستاران ما ماه‌هاست بدون وقفه مشغول خدمت در بخش کرونا هستند. پرستاران و کادر درمان نه کارشان را ترک کردند و نه از ترس جان خانواده‌شان به خانه می‌رفتند بلکه شب‌های بسیاری در بیمارستان استراحت می‌کردند تا خطر را به خانه نبرند اما از کارشان هم دست نکشیدند.

,

وی با اشاره به اینکه پرستاران ما متعهدانه به کارشان ادامه می‌دهند، توضیح داد: جای خوشحالی است که بگوییم تا به امروز یک پرستار در استان ما ترک خدمت نداشته است و کمترین کاری که برای آنها می‌توان کرد نام گذاری یک خیابان و نصب المان برای پرستاران است مایه دلگرمی آنها خواهد بود.

,

صفری در خصوص وضعیت پرستاران در روزهای بحرانی کرونا عنوان کرد: در روزهای بحرانی به دلیل حجم بالای خدمات بیش از ۴۰ نفر از پرستاران ما در یک شبانه روز مبتلا به کرونا می‌شدند.

,

نگرانی از عادی انگاری کرونا با کاهش آمارها

, نگرانی از عادی انگاری کرونا با کاهش آمارها,

روزبه رجایی،معاون درمان علوم پزشکی دانشگاه تبریز هم در خصوص آمار کرونا در استان اظهار داشت: از ابتدای آبان روند نسبتا نزولی کرونا را داشتیم و خوشبختانه در آذرماه هیچ روزی آمار افزایشی نداشتیم. در حال حاضر ۷۱۵ بستری داریم که نسبت به ماه‌های قبل پنجاه درصد کاهش داشته است.

,

وی با اشاره به اینکه تا به امروز در ماه‌های فروردین، تیر و آبان سه اوج کرونا را داشتیم، گفت: امیدواریم تا اواخر دی ماه این روند نزولی ادامه داشته باشد اما تجربه نشان می‌دهد کاهش آمار و حساسیت مردم باعث می‌شود تا افراد به زندگی عادی بر‌گردند و به همین دلیل امیدواریم پیک بعدی در بهمن ماه رخ ندهد.

,

در پایان جلسه برخی از اعضای شورا به چند تذکر پرداختند. محمدزاده با اشاره به برخی مشکلات ابراز داشت: قرار بود پاداشی برای کارکنان وادی رحمت در نظر گرفته شود که تا به امروز پرداخت نشده است. آخر میدان انقلاب و چهارراه شهید رجبی ترافیکی مربوط به مسیر بیمارستان عالی نسب است که شهروندان از آن نارضایتی دارند، پروژه‌ای تعریف شود تا این مشکل حل شود.

,

زباله سوز، حیدرتکیه‌سی و سگ‌های ولگرد دغدغه تبریز

, زباله سوز، حیدرتکیه‌سی و سگ‌های ولگرد دغدغه تبریز,

وی در خصوص مشکل زباله سوز تبریز، بنای حیدر تکیه‌سی و سگ‌های ولگرد توضیح داد: در نوشهر زباله سوز این شهر افتتاح شد اما متاسفانه در کلانشهر تبریز زباله روی دستمان مانده و نیروگاه زباله سوز به جایی نرسیده است. حیدر تکیه سی زیر باران و برف از بین می‌رود و کسی به فکر آن نیست. دیروز در شهر تبریز کودکی را سگ ولگرد گرفته و زخمی کرده اما در این سالها راهکاری برای سگ‌های ولگرد پیدا نمی‌شود، وقتی هم که سگ‌ها گرفته می‌شود هیاهو می‌شود و خدمات شهرداری حاضر به گرفتن سگ‌های ولگرد نمی‌شود.

,

چشم داشتِ شهرداری منطقه هشت به درآمدهای منطقه ده

,

عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از شهرداری منطقه هشت گفت: دارایی دو و سه متعلق به شهرداری منطقه ده است و اینکه می‌خواهند آن را به منطقه هشت بدهند یعنی می‌خواهند درآمد این منطقه مرحوم را بگیرد، این اتفاق رخ نخواهد داد زیرا منطقه ده محروم است و نباید تنها درآمدش را به منطقه هشت بدهند. شهرداری به جا این کارها مشکلات بیمه رانندگان استیجاری را حل کند.

,

دغدغه معیشتی اهالی تئاتر و موسیقی

, دغدغه معیشتی اهالی تئاتر و موسیقی,

مسعودی ریحان در تذکری با اشاره به وضعیت اهالی تئاتر عنوان کرد: اهالی فرهنگ و هنر به ویژه موسیقی و تئاتر به خاطر کرونا خانه نشین شده و هیچ محل درآمدی ندارند، نظرمان این است که حتما به این هنرمندان در این زمان از طریق شهرداری کمک انجام شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه