اخبار داغ

در پی گلایه‌ مردم رشتخوار پیگیری شد؛

وعده‌های پشت‌ میزنشینان برای رفع مشکل کمربندی رشتخوار

وعده‌های پشت‌ میزنشینان برای رفع مشکل کمربندی رشتخوار
عدم رسیدگی به آسفالت شهری و از طرفی اعمال محدودیت تردد‌ها، مشکلات ساکنین محدوده کمربندی رشتخوار را دو چندان کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ همزمان با شیوع بیماری کرونا و اجرای طرح منع تردد کامیون‌های سنگین در داخل شهر که به تصمیم ستاد پیشگیری از کرونای رشتخوار تصویب شد، تردد بالای کامیون های سنگین مشکلات ساکنین محدوده کمربندی شهر رشتخوار را دو چندان کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

طرحی که قرار بود، در اولویت مدیریت شهری و مسئولان این شهرستان قرار بگیرد، اما همچنان در حالت سکوت و بدون نتیجه سالیان متولی است راکد مانده است.

,

همزمان با شیوع بیماری کرونا و اجرای طرح منع، تردد کامیون‌های سنگین در داخل شهر که به تصمیم ستاد پیشگیری از کرونای رشتخوار تصویب شد، تردد بالای کامیون های سنگین مشکلات ساکنین محدوده کمربندی شهر رشتخوار را دو چندان کرده است.

,

وجود و بهرمندی از جاده کمربندی در تمامی شهرها در جهت افزایش امنیت مسیر، کاهش خطرات و سهولت در رفت آمد است، که نبود این امکان برای شهروندان باعث ایجاد سروصدا، آلایندگی خودروها و خطرات جانی می‌شود.

,

ورود مجموعه معادن خواف با توجه به حجم کاری و تردد کامیون های در ارتباط با آنها در بحث رفع مشکل کمربندی شهر رشتخوار یکی از درخواست های مسئولان با توجه به سنگینی هزینه های اجرایی طرح  بوده است، که به این موضوع تنها در حد تامین پتاس باشی مسیر خاکی بسنده شده است.

,
,
, ,

وعده مسئولان در رابطه با رسیدگی به وضعیت کمربندی عملی نشده است

, وعده مسئولان در رابطه با رسیدگی به وضعیت کمربندی عملی نشده است, وعده مسئولان در رابطه با رسیدگی به وضعیت کمربندی عملی نشده است,

محمد سیدان یکی از ساکنین محدوده خیابان خلیج فارس، رشتخوار در رابطه با مشکلات شهروندان محدوده کمربندی این شهر، گفت: با وجود پیگیری ها و مکاتبات فراوان با مسئولان شهرستان اما همچنان مشکل وضعیت نامناسب بودن مسیر و الودگی صوتی، گرد و خاک و ... برای ساکنین پابرجاست، و وعده های مسئولان در رابطه با رفع مشکلات برطرف نشده است

,

وی در ادامه، یادآور شد: تردد بالای وسایل نقلیه سنگین در تمام ساعات شبانه روز باعث صلب آسایش ساکنین شده و گرد و خاک کامیون ها علاوه بر مشکلات کسبه و ساکنین در شرایط بیماری کرونا بسیار نگران کننده است.

,





آلودگی صوتی و گرد و خاک حاصل از تردد کامیون‌ها مهمترین مشکل ساکنین

,
,


آلودگی صوتی و گرد و خاک حاصل از تردد کامیون‌ها مهمترین مشکل ساکنین
, ,
,
,
, آلودگی صوتی و گرد و خاک حاصل از تردد کامیون‌ها مهمترین مشکل ساکنین,

جواد اکبری از کسبه محدوده کمربندی شهر رشتخوار در همین رابطه به خبرنگار ما، عنوان داشت: شاید در طول روز بیش از یک هزار تریلی از این مسیر عبور کنند، آلودگی صوتی و گرد وخاک حاصل از تردد این کامیون ها باعث مشکلات فراونی برای کسبه و ساکنین شده است.

,

این شهروند در ادامه، افزود: طرح آسفالت خیابان خلیج فارس و کمربندی شهر رشتخوار شاید حدود 10 سال بیشتر است که قرار به عملی شدن آن است، اما همچنان این مسئله پابرجاست.


,
,
,
, ,

سرعت بالای برخی از کامیون‌ها موجب ترس و وحشت ساکنین می‌شود

, سرعت بالای برخی از کامیون‌ها موجب ترس و وحشت ساکنین می‌شود, سرعت بالای برخی از کامیون‌ها موجب ترس و وحشت ساکنین می‌شود,

جواد کلماتی دیگر ساکن خیابان خلیج فارس شهر رشتخوار با تاکید و درخواست از رسیدگی مسئولان به طرح آسفالت کمربندی و مسیر خیابان های در ارتباط با این مسیر گفت: وضعیت آسفالت و قدیمی بودن آن، وجود چاله های فراوان در مسیر خیابان خلیج فارس یکی از دلایل سر و صدا بار کامیون ها در ساعت پایانی شب است، که باعث صلب آسایش از ساکنین ای محدوده شده است.

,

وی در ادامه، اذعان داشت: علاوه بر مشکلات گرد و خاک و آلودگی صوتی وسایل نقلیه سنگین، سرعت بالای برخی از رانندگان کامیون ها موجب رعب و وحشت ساکنان در جهت خطرات جانی علی الخصوص برای کودکان شده است.

,

آشیرک دیگر ساکن این محدوده نیز با ااشاره به اینکه مردم شهر رشتخوار سال های متوالی است که در انتظار آسفالت مسیر کمربندی رشتخوار هستند، بیان داشت: وسایل منزل هر روز پر از گرد و خاک حاصل از تردد کامیون هاست، برای ساکنان با وجود مشکلات بیماری کرونا افزوده شدن این مسئله خطرات بیشتری را برای مردم و شهروندان به دنبال دارد.


,
,
,
, ,


کمربندی رشتخوار نیازمند اعتبار یک میلیارد و 700 میلیونی تومانی است

,
, کمربندی رشتخوار نیازمند اعتبار یک میلیارد و 700 میلیونی تومانی است, کمربندی رشتخوار نیازمند اعتبار یک میلیارد و 700 میلیونی تومانی است,

علی احمدپور، شهردار رشتخوار در گفت‌وگو با خبرنگار ما در رابطه با نیازمندی کمربندی رشتخوار به حداقل 3 کیلومتر آسفالت، اظهار کرد: هزینه، اجرای این طرح حدود ۱ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان براورد شده است.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا کنون مکاتابه های زیادی با نهادهای مختلف در رابطه بحث اسفالت کمربندی شهر رشتخوار شده است،  گفت: ورود وسایل نقلیه سنگین کامیون های حمل حمل بار در این محدوده با تصمیم شورای ترافیک جهت فرهنگ سازی آن انجام شده است.

,

شهردار رشتخوار در ادامه در رابطه با موضوع تردد کامیون ها از خیابان خلیج فارس و مسیر کمربندی رشتخوار، اذعان داشت: حجم بالای ورود کامیون های حمل بار معادن معادن و تردد در سطح شهر باعث ترافیک سنگین می شود، که عملا امکان تغییر مکان تردد وسایل نقلیه در این مسیر وجود ندارد و تنها راه آهن حل آن بهسازی و اسفالت مسیر است.

,

وی با توجه به حجم بالای تردد کامیون های حمل بار معادن و همکاری معادن خواف در بحث کمربندی شهر، رشتخوار ادامه داد: در تابستان پتاس پاشی مسیر خاکی انجام شد، که متاسفانه این موضوع تنها به صورت فصلی است، که نیازمند توجه و کمک معادن به رفع کلی مشکل موجود است.

,

عضو شورای ترافیک شهر رشتخوار تصریح کرد: در بحث معابر سطح شهر و گرد خاک موجود بیشتر از این مشکل به دلیل تردد کامیون ها از مسیر خاکی کمربندی خصوصا در فصل های دارای بارندگی است، که حجم قابلیت توجهی از گل و لای مسیر به سطح شهر منتقل و باعث الودگی سطح شهر می شود.
 

,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه