اخبار داغ

اوج ایمان، ذوب‌شدن در ولایت بود که حاج قاسم به آن رسیده بود

اوج ایمان، ذوب‌شدن در ولایت بود که حاج قاسم به آن رسیده بود
اوج مرتبه ایمان پیروی مطلق از ولایت است که حاج قاسم به آن رسیده بود و انسانی که به این مقام برسد سایر ویژگی‌های یک مؤمن راستین را نیز درخود خواهد داشت و خصوصیاتی همچون شجاعت، زکاوت، تدبیر و غیره در وی بروز خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ این که چگونه یک انسان عادی به جایگاهی می‌رسد که هم در تعاملات دنیوی به موفقیت‌های متعدد و مستمر دست پیدا می‌کند و هم در امور اخروی به مقامات عالیه می‌رسد، یعنی هم دنیای خود را دارد و هم آخرتش را، نشانه یک انسان مؤمن واقعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رهبر معظم انقلاب بعد از شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بارها با تعاریف گوناگون از این شهید ایشان را مصداق یک مؤمن واقعی معرفی کردند و با توجه به محبوبیتی که همین ایمان و سبک زندگی سردار سلیمانی در بین مردم از ایشان ایجاد کرده بود، زندگی این شهید به عنوان الگویی از یک سبک زندگی ایمانی و اسلامی معرفی کردند و از آن با عبارت «مکتب سلیمانی» یاد کردند و همگان را توصیه کردند برای پیوستن به این مکتب.

,

تبیین مکتب سلیمانی و سبک زندگی حاج قاسم مرحله اول برای پیوستن به آن است. این که حاج قاسم چگونه بود که در میدان نبرد به موفقیت دست می‌یافت را از یکی از تحصیل کردگان علوم نظامی جویا شدیم که از قضا با حضور در کسوت نمایندگی مجلس اشراف بیشتری نسبت به اوضاع ملی و فراملی کشور دارد و چون از فرماندهان اسبق دفاع مقدس و سپاه پاسداران است، می‌تواند ابعاد عمیق تری از وجود حاج قاسم را برای ما روشن کند.

,

, ,

*نشانه ایمان قوی حاج قاسم نهراسیدن از مرگ بود

, *نشانه ایمان قوی حاج قاسم نهراسیدن از مرگ بود, *نشانه ایمان قوی حاج قاسم نهراسیدن از مرگ بود,

سردار علی اکبر علیزاده برمی دارای مدرک دکترای علوم دفاعی در گفتگو با صاحب نیوز در این رابطه گفت: مهمترین علت کسب موفقیت‌های سردار سلیمانی، آن گوهری بود که حاج قاسم در درون خود ایجاد کرد و روز به روز به آن عمق بخشید.

,

این عضو مجمع نمایندگان استان سمنان اظهار کرد: نشانه ایمان قوی نهراسیدن از مرگ بود و حاج قاسم نه تنها در دوران دفاع مقدس به این مقام رسیده بود بلکه پس از آن روز به روز بر این ایمان افزود تا جایی که در آخرین نامه خود خطاب به دخترشان که آن را نزد رهبر معظم انقلاب خواندند می‌فرمایند «ای مرگ من در به در به دنبال تو می‌گردم چرا به سراغ من نمی‌آیی»

,

وی با اظهار این که مهم ترین ویژگی حاج قاسم ایمانی بود که روز به روز در وجود ایشان عمیق‌تر شد، شهید سلیمانی را مصداق این بیان حضرت علی -علیه السّلام- در مورد متقین و اولیاءالله دانست که در خطبه 193 نهج البلاغه آمده است: «لَوْلاَ الاْجَلُ الَّذِی کَتَبَ اللّهُ عَلَیْهِمْ لَمْ تَسْتَقِرَّ أَرْوَاحُهُمْ فِی أَجْسَادِهِمْ طَرْفَهَ عَیْن، شَوْقاً إِلَى الثَّوَابِ، وَ خَوْفاً مِنَ الْعِقَابِ: اگر سرآمد معیّنى که خداوند براى (زندگى) آنها مقرّر داشته نبود یک چشم بر هم زدن، ارواحشان از شوق پاداش الهى و ترس از کیفر او در جسمشان قرار نمى گرفت.»

,

*ذوب شدن در ولایت، اوج ایمان حاج قاسم

, *ذوب شدن در ولایت، اوج ایمان حاج قاسم, *ذوب شدن در ولایت، اوج ایمان حاج قاسم,

این سردار سپاه همچنین با بیان این که همه اسلام و تشیع، خلاصه می‌شود در مسأله امامت و امامت قله تشیع است، تأکید کرد: دومین ویژگی حاج قاسم ذوب شدن ایشان در ولایت بود و این که حاج قاسم شش بار به عبارت جلاله والله قسم یاد می‌کند برای این که به مردم بگوید میزان بهشتی بودن یا جهنمی بودن ما پیروی ما از ولایت و هماهنگی ما با رهبری است، حاکی از میزان اهمیت این موضوع و میزان ولایت‌پذیری ایشان دارد.

,

سردار علیزاده تصریح کرد: رسیدن به مقام «إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ» که همانا مفهوم آن پیروی و هماهنگی با ولایت است، اوج مرتبه ایمان است که حاج قاسم به آن رسیده بود و انسانی که به این مقام برسد سایر ویژگی‌های یک مؤمن راستین را نیز درخود خواهد داشت؛ کسی که از مرگ نترسد دیگر از چه چیزی می‌ترسد لذا شجاعتی که همه در حاج قاسم سراغ دارند بروز می‌کند و وقتی کسی در ولایت ذوب شود تدبیر و هوش را که شمّه‌ای از ولایت است به دست خواهد آورد و سایر صفات را به همین شکل از آن خود خواهد کرد، صفاتی مانند تواضع در برابر مؤمنین و سرسختی در برابر کفار و غیره.

,

این نماینده مجلس جمع این صفات که همان معنی واقعی انسان مؤمن حقیقی است را «مکتب سلیمانی» دانست که رهبر معظم انقلاب آن را بیان فرمودند و جمع این صفات را علت آن عنوان کرد که سردار سلیمانی قهرمان همه شد، نه تنها قهرمان مردم ایران.

,

*«مکتب سلیمانی» هم جنبه فردی دارد و هم اجتماعی

, *«مکتب سلیمانی» هم جنبه فردی دارد و هم اجتماعی, *«مکتب سلیمانی» هم جنبه فردی دارد و هم اجتماعی,

وی در پاسخ به این سؤال که برای جاری شدن مکتب سلیمانی در جامعه آیا تنها باید هر فرد بر روی ایمان شخصی خود کار کند یا این که جنبه اجتماعی هم دارد یا نه، گفت: برای دست یافتن به مکتب سلیمانی علاوه بر جنبه فردی و ایمانی هر شخص، جنبه اجتماعی هم باید وجود داشته باشد.

,

این فرمانده سابق سپاه بیان کرد: امام خمینی -رحمة الله علیه- سال 1342 نیز حضور داشتند و قیام کردند اما قیام ایشان منجر به انقلاب و رسیدن به جمهوری اسلامی نشد اما همین امام خمینی برای همین مردم دوباره در سال 1357 قیام کردند ولی این بار به سرنگونی حکومت پهلوی و تأسیس جمهوری اسلامی ایران منتج شد برای این که مردم آمادگی آن را کسب کرده و در صحنه آمده بودند و این نشان می‌دهد اگر جنبه اجتماعی وجود داشته باشد ولی جوهره فردی در وجود افراد نباشد، اثربخش نخواهد بود.

,

سردار علیزاده در مورد جنبه اجتماعی جاری شدن مکتب سلیمانی با اشاره به این که اگر ایمان در افراد شکل بگیرد، به واسطه ولایت همچون به هم پیوستن قطرات آب و دریا شدن، افراد گرد هم جمع خواهند شد، گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه در دیدار با مردم و به ویژه جوانان به ایشان توصیه‌های فردی مانند خلوت با خدا، انس با قرآن و از این قبیل می‌کنند و سپس به جنبه اجتماعی پرداخته و می‌فرمایند اکنون که مؤمن شدید باید مجلس مؤمن حزب اللهی داشته باشید باید دولت جوان حزب اللهی داشته باشید.

,

نماینده مردم سمنان افزود: گام دوم انقلاب یعنی راهی که قطره‌ها از آن طریق باید به هم بپیوندند و دریای خود را درست کنند تا تمدن نوین اسلامی به وجود آمده و زمینه طلیعه ظهور ولایت عظما ساخته شود.

,

, ,

مکتب حاج قاسم همان مکتب امام حسین (ع) است

, مکتب حاج قاسم همان مکتب امام حسین (ع) است, مکتب حاج قاسم همان مکتب امام حسین (ع) است,

سید رضا نریمانی هم در ایت رابطه در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: مکتب حاج قاسم همان مکتب امام حسین (ع) است؛ خود او هم بارها در سخنرانی هایش گفت و چیزی که رهبر انقلاب از مکتب می گویند جریانی است که از صدر اسلام بوده و ادامه دار هم خواهد بود.

,

مداح اهل بیت (ع) گفت: زمانی که حرف از مکتب حاج قاسم می زنیم باید برویم ببینم که حاج قاسم چه خصوصیاتی داشته است که در زمان حاضر یک شخصیت نیست و یک جریان و مکتب است.

,

وی افزود: مکتب حاج قاسم همان جریان عاشورا و امام حسین (ع) است؛ حاج قاسم خصوصیات مکتب عاشورا را داشت و قسمتی از آن را می توان در یکی از سخنرانی ها که می گوید «ما ملت امام حسینم، ما ملت شهادتیم» مشاهده کرد.

,

نرمانی با توضیح اینکه ملت امام حسین (ع) بودن خود یک مکتب و جریان است، بیان کرد: اگر بتوانیم این نکته را بفهمیم و مسئولان این نکته را بفهمند و می دانم برایشان سخت است اما بخشی از آن را بگیرند و در مسئولیت و جامعه هدف اجرا کنند، همه مشکلات در کشور حل می شود.

,

وی اضافه کرد: مکتب حاج قاسم یعنی اینکه ما می توانیم، بایستیم و مقاومت کنیم و صبر داشته باشیم و تلاش کنیم.

,

حاج قاسم یک الگو برای همه است و  سیاستمداران می توانند از ایشان درس بیاموزدند ؛ یکی از درس های اصلی که می توانند از ایشان بیاموزدند ارتباط معرفتی و قلبی با رهبر معظم انقلاب است.

,

ایشان فرمایشات رهبری را در کارهای خود سر لوحه قرار می داد، یک فرد به شدت تشکیلاتی بود؛ اما برخی ها فقط فرمایشات رهبری را تکرار می کنند در صورتی که مسئولان باید یک ارتباطی قلبی با رهبری انقلاب داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه