اخبار داغ

جمعی از ساکنین روستاهای رشتخوار مطرح کردند؛

جای خالی پایگاه اورژانس بین جاده‌ای در محور «رشتخوار ـ خواف»

جای خالی پایگاه اورژانس بین جاده‌ای در محور «رشتخوار ـ خواف»
در پی بروز حوادث متعدد رانندگی و مشکلات پیش آمده در جهت تسریع در روند امداد رسانی به حادثه دیدگان جاده‌ای، مردم و ساکنین روستاهای محور رشتخوار_ خواف از مسئولان درخواست استقرار پایگاه اورژانس بین جاده‌ای در این محور را کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ با وجود بیش از 20 روستا در محور رشتخوار به شهرستان خواف و حوادث متعدد رانندگی که در محور پرتردد رشتخوار به خواف به صورت سالانه رخ می دهد، ساکنین محدوده این محور در روستاها خواستار رسیدگی مسئولان جهت استقرار و بهره مندی مردم از خدمات پایگاه اورژانس بین جاده ای در این منطقه شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

علیزاده از ساکنین روستای سعادت آباد رشتخوار با تاکید بر اینکه محور رشتخوار با خواف با توجه به حوادث متعدد نیازمند توجه مسولان است، گفت: استقرار و خدمات رسانی پایگاه امداد جاده ای یکی از خواسته های دیرینه مردم روستاهای در حاشیه منطقه رشتخوار و خواف است.

وی با تاکید بر رسیدگی به محور رشتخوار خواف از لحاظ بهره مندی از وضعیت استاندارد جاده ای، عنوان داشت: استفاده از کاهنده های سرعت در مسیر و همچنین افزایش عرض جاده ای، رفع مشکلات رنگ آمیزی خطوط بین جاده ای و .... می تواند در کاهش آمار حوادث جاده ای بسیار موثر باشد.

علی نبوی از اهالی روستای اکبر آباد رشتخوار نیز در این رابطه، افزود: تا کنون حوادث متعددی در این محور رخ داده، که مشکلات عدم دسترسی حادثه دیدگان در مواقع بحرانی نیازمند توجه مسولان جهت تسریع در امر امداد رسانی است.

وی با درخواست از مسئولان جهت فراهم کردن شرایط، استقرار پایگاه جاده ای امداد رسانی در این محور، بیان کرد: این موضوع یقینا در جهت کمک به حادثه دیدگان و کاهش آمار تلفات فوتی حوادث تاصیر گذار خواهد بود.

رضایی دیگر شهروند ساکن روستاهای رشتخوار به حجم بار ترافیکی سنگین در این محور اشاره کرد، و اظهار داشت: عبور خودروهای سنگین حمل بار معادن خواف به صورت روزانه با تعدد بالا باعث حوادث گوناگونی در محور رشتخوار به خواف شده است، در این رابطه باید برنامه ریزی دقیقی جهت تسریع در روند بهره مندی مردم از باند دوم این محور انجام شود.

وی در ادامه از مسئولان در خواست کرد تا در راستای مراقبت و کاهش تلفات جاده ای در اقدام اولیه راه اندازی، پایگاه اورژانس بین جاده ای محور رشتخوار به خواف را در الویت قرار دهند.
 
درخواست جهت استقرار پایگاه اورژانس بین جاده ای در ساختمان دامپزشکی روستای حسین آباد

حسن میرسعیدی عضو شورای اسلامی روستای حسین آباد با مشکلات استقرار پایگاه اورژانس بین جاده ای در محور رشتخوار به خواف، گفت: استقرار پایگاه اورژانس بین جاده ای و خدمات دهی به حادثه دیدگان جاده ای در این محور از خواسته های دیرینه ساکنین بیش از 20 روستاهای ساکن در این محدوده است، که پیگیری های نیز در رابطه با این موضوع انجام شده است.

وی در ادامه،  یادآور شد: مسیر جاده ای رشتخوار به خواف از محورهای قدیمی و ترانزیتی استان خراسان رضوی محسوب می شود، که عبور روزانه بالای خوردهای سنگین حوادث متعددی را در این محور به وجود می آورد که مستلزم توجه ویژه مسئولان امر به موضوع استقرار پایگاه بین جاده ای اروژانس است.


وی در ادامه با تاکید بر کسب موافقت های اولیه جهت استقرار این مرکز در آینده نزدیک، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود بودجه در جهت تجهیز و ساخت ساختمان پایگاه اورژانس بین جاده ای با مسئولان دامپزشکی استان توافقات خوبی بدست آمده که ساختمان این مجموعه در روستای حسین آباد در حاشیه جاده جهت راه اندازی و خدمت رسانی اولیه پایگاه جاده ای در اختیار مرکز فوریت های پزشکی رشتخوار قرار گیرد تا خدمت رسانی به حادثه دیدگان مسیر با سهولت و سرعت انجام پذیرد.

شایان ذکر است، محور رشتخوار به تربت حیدریه فقط یک اورژانس جاده ای مستقر دارد، که روستاهای مسیر بالای سنگان را  پوشش می دهد.مسیر بالای سنگان را  پوشش می دهد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, درخواست جهت استقرار پایگاه اورژانس بین جاده ای در ساختمان دامپزشکی روستای حسین آباد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه