اخبار داغ

در گفت‌وگو با همرزم شهید سلیمانی مطرح شد؛

تأثیر فرهنگ شهید سلیمانی؛ از جذب سران اشرار تا اقامه نماز جماعت در کاخ کرملین/ حاج قاسم می‌دانست در جای دیگری شهید می‌شود

تأثیر فرهنگ شهید سلیمانی؛ از جذب سران اشرار تا اقامه نماز جماعت در کاخ کرملین/ حاج قاسم می‌دانست در جای دیگری شهید می‌شود
مبرقعی با بیان این‌که شهید سلیمانی با رفتار خوب و شخصیت‌شناسی، بسیاری از سران اشرار را جذب اسلام کردند گفت: با شهادت سردار سلیمانی قطعا پایه‌های استکبار جهانی بهم خواهد ریخت و نابود خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد مبرقعی رزمنده، آزاده و جانباز دوران دفاع مقدس و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد شهید سلیمانی اظهار کرد: من توفیق داشتم در عملیات‌های جنوب شرق کشور در خدمت سردار سلیمانی باشم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: عضو تیپ 3 انصار الرضا علیه السلام جنوب خراسان و تحت امر عملیاتی سردار سلیمانی بودم. آن موقع سردار سلیمانی همزمان فرمانده 41 ثارالله کرمان و قرارگاه قدس زاهدان بودند.

,

مبرقعی عنوان کرد: پس از ایجاد ناامنی اشرار در جنوب شرق کشور، به دستور فرمانده کل قوا مقرر شد سپاه برای محافظت از مرزهای جنوب شرق کشور به کمک نیروهای انتظامی مستقر در مرز بشتابد و برای مبارزه با اشرار قدم بردارد.

,

وی اظهار کرد: از آنجائی‌که حاج قاسم سلیمانی پس از دفاع مقدس فرهنگی را ایجاد کرد که نوع مبارزه، شجاعت و مدیریت ایشان جهادی و مالک اشتری بود خداوند توفیق داد که نام و یاد حاج قاسم در شرق کشور بدرخشد و لرزه بر اندام اشرار و تمامی کسانی که قصد نا امن کردن شرق کشور داشتند بیندازد.

,

این رزمنده دفاع مقدس گفت: بعد از آن که شاهد ایجاد طالبان در افغانستان بودیم، این گروهک تروریستی قصد تصرف نوار مرزی ایران را در برنامه داشت.

,

نقش سردار سلیمانی در مبارزه با طالبان

, نقش سردار سلیمانی در مبارزه با طالبان, نقش سردار سلیمانی در مبارزه با طالبان,

مبرقعی گفت: سردار سلیمانی در مبارزه با طالبان در افغانستان نیز نقش بسیار مهمی داشته و باعث شدند فتنه و شر طالبان به خودشان بازگشته و کشور ایران از شرارت و ناامنی که قرار بود طالبان در شرق کشور ایجاد کند مصون بماند.

,

وی با بیان این‌که در ماموریت‌های زیادی در خدمت سردار سلیمانی بودم، خاطرنشان کرد: مقر ما در محور نهبندان، مهدکاریز و سفیدآبه بود. سردار سلیمانی در این خصوص چندین نوبت ماموریت‌هایی به من واگذار کرده و من نیز چندین دیدار و تماس با حاج قاسم داشتم.

,

این همرزم سردار سلیمانی افزود: رفتار و کردار سردار سلیمانی در برابر نیروهای تحت امرشان و مردم بسیار خوب بود و با اشرار با اشدّ رفتارها برخورد می‌کردند.

,

جذب سران اشرار به اسلام توسط حاج قاسم

, جذب سران اشرار به اسلام توسط حاج قاسم, جذب سران اشرار به اسلام توسط حاج قاسم,

مبرقعی عنوان کرد: سردار سلیمانی با رفتار خوب و شخصیت‌شناسی که داشتند بسیاری از سران اشرار را جذب اسلام کرده و این افرادی که به دلیل نا آگاهی نسبت به کشور ما دشمنی می‌کردند را به راه راست هدایت کردند.

,

وی بیان کرد: ماموریت سپاه در شرق کشور از سال 1370 آغاز شد و با استقرار سپاه در مناطق کویری و مرزی شرق کشور نیروهای خودی توانایی عبور از مرز را داشتند در حالی‌که قبل از آن، نیروهای دشمن به راحتی وارد کشور شده و نیروهای مستقر در مرز توانایی جلوگیری و عبور دشمن از مرز را نداشتند.

,

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اشرار از حضور نیروهای سپاه و تردد راحت آن‌ها به آن طرف مرز تعجب کرده و می‌گفتند شما نیروی نظامی و مردمی نیستید. شماها حتما از اشرار هستید چراکه از زمان رضا پهلوی تاکنون هیچ‌کسی حتی نیروهای نظامی جرات نداشتند از دهنه پنجه معروف به دهنه حیدرآباد و دهسلم نهبندان به آن طرف تردد کنند.

,

امنیت کویر مرهون فرهنگ حاج قاسم است/ هدیه سردار سلیمانی برای مردم روستایی

, امنیت کویر مرهون فرهنگ حاج قاسم است/ هدیه سردار سلیمانی برای مردم روستایی, امنیت کویر مرهون فرهنگ حاج قاسم است/ هدیه سردار سلیمانی برای مردم روستایی,

مبرقعی گفت: فرهنگ، رفتار، نوع مدیریت و حضور سردار سلیمانی و نیروهای سپاه در منطقه باعث شده بود که کویر و دق، آن چنان در اختیار نیروهای داخلی باشد که تمام توطئه‌های دشمن علیه کشور ما خنثی و کویر امن‌ترین منطقه کشور شود.

,

وی عنوان کرد: نبرد حاج قاسم در منطقه باعث شده بود تمام امکانات زیرساختی و رفاهی از آب و برق گرفته تا مدرسه و سایر امکانات برای روستاهای حاشیه کویر به راحتی فراهم شود و این به نوعی هدیه حاج قاسم برای کویرنشینان در شرق کشور بود.

,

این همرزم شهید سلیمانی در خصوص ویژگی‌های سردار سلیمانی، عنوان کرد: حاج قاسم ویژگی‌های خاص خودشان را داشتند که در کمتر فرماندهی می‌توان دید.

,

مبرقعی افزود: سردار سلیمانی یک نیروی مردمی و مردم‌دار بود. حاج قاسم علی‌رغم این‌که بالاترین جایگاه را در عرصه‌های مختلف از نظامی گرفته تا سیاسی داشت، اما فردی بسیار متواضع بود.

,

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی فردی فراجناحی بود و اهل تشکیل حزب، گروه، باند و باندبازی نبود. به تمام جوامع بشریت توجه داشت.

,

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان این‌که نظر سردار سلیمانی فراملی بود، بیان کرد: دیدگاه سردار سلیمانی تنها جانفشانی برای ملت ایران نبود بلکه برای تمام جهان اسلام و بشریت تلاش می‌کردند و می‌گفتند رفتار ما باید به گونه‌ای باشد که زیرساخت و زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

,

مبرقعی اظهار کرد: تقوا، خلوص نیت، دوری از تشریفات و دنیاطلبی باعث شده بود که سردار سلیمانی جایگاه خاصی بین مردم دنیا داشته باشد.

,

وی با بیان این‌که سردار سلیمانی مالک اشتر زمان بود، تصریح کرد: به نظر من پس از این، هیچ فردی مانند سردار سلیمانی برای مقام معظم رهبری و ملت ایران نخواهد شد.

,

وحشت دشمن از فرهنگ حاج قاسم

, وحشت دشمن از فرهنگ حاج قاسم, وحشت دشمن از فرهنگ حاج قاسم,

این همرزم شهید سلیمانی بیان کرد: سردار سلیمانی پس از شهادتش، فرهنگ و سبک مدیریتی از خود به جای گذشته است که تمام استکبار جهانی را به وحشت انداخته است.

,

مبرقعی خاطرنشان کرد: فرهنگ و سبک مدیریت سردار سلیمانی به گونه‌ای بود که کشور شوروی که یک کشور غیرمسلمان است را به روسیه‌ای تبدیل می‌کند که رئیس جمهور آن برای برنامه‌هایش از سردار سلیمانی مشاوره می‌گیرید.

,

نماز جماعت حاج قاسم وسط کاخ کرملین

, نماز جماعت حاج قاسم وسط کاخ کرملین, نماز جماعت حاج قاسم وسط کاخ کرملین,

وی ادامه داد: فرهنگ سردار سلیمانی به گونه‌ای بود که وقتی ایشان برای جلسه‌ای به کاخ کرملین که مرکز کفر است دعوت می‌شود، هنگام نماز ظهر وسط کاخ کرملین اذان می‌دهد و با همراهان خود نماز را به جماعت اقامه کرده و بعد وارد جلسه می‌شود و این اقدام عظمت فرهنگ حاج قاسم را می‌رساند.

,

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: سردار سلیمانی فردی بسیار دست و دلباز بود و برای نیروهای تحت امرش بسیار ارزش و احترام قائل بود. از خودگذشتگی داشت اما حاضر نبود ذره‌ای زخم به نیروهایش وارد شود.

,

مبرقعی گفت: سردار سلیمانی علاقه خاصی به مقام معظم رهبری داشتند و معتقد بودند که جایگاه رهبری جایگاه ویژه و والایی است.

,

وی عنوان کرد: خلوص نیت سردار سلیمانی و دفاع از تمامی کشورهایی که زیر سلطه دشمنان بودند باعث شد سردار سلیمانی بین مردم به سردار دل‌ها معروف شود.

,

این همرزم شهید سلیمانی بیان کرد: حاج قاسم الگوی تمام جوانان و آزادی‌خواهان جهان شده است و دلیل این امر توجه سردار سلیمانی به رضایت خداوند بود.

,

مبرقعی افزود: سردار سلیمانی برای خدا کار می‌کرد و خداوند نیز کاری کرد که تمامی سران استکبار اعتراف کردند که ژنرال سلیمانی یک فرد فرازمینی است.

,

تاثیر خون سردار سلیمانی

, تاثیر خون سردار سلیمانی, تاثیر خون سردار سلیمانی,

وی در مورد حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی، اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های سردار سلیمانی در نقاط مختلف کشور و دنیا کاری کرده بود که تمام مردم علاقه خاصی به ایشان داشته باشند و خون سردار سلیمانی نیز تمام علاقه‌‎مندان به ایشان را به خروش آورد و باعث حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شد.

,

این رزمنده دفاع مقدس به حضور میلیونی مردم در کشور عراق و ایران برای مراسم تشییع سردار اشاره کرد و افزود: این حضور میلیونی سیلی محکمی بر استکبار جهانی بود.

,

, ,

نابودی پایه‌های استکبار با شهات سردار سلیمانی

, نابودی پایه‌های استکبار با شهات سردار سلیمانی, نابودی پایه‌های استکبار با شهات سردار سلیمانی,

مبرقعی بیان کرد: با شهادت سردار سلیمانی قطعا پایه‌های استکبار جهانی بهم خواهد ریخت و نابود خواهد شد.

,

وی با بیان این‌که مکتب شهید سلیمانی مکتب امام حسین(ع) است، افزود: در حال حاضر حاج قاسم به الگویی برای جوانان و مردم در تمامی کشورها تبدیل شده و همه در حال آماده شدن برای قدم بر داشتن در مسیر سردار هستند.

,

این همرزم شهید سلیمانی در خصوص هراس دشمن از حاج قاسم، عنوان کرد: دشمن برای نفوذ، غارت و قتل عام مردم در کشورهای خاورمیانه هزاران میلیارد دلار هزینه کرده بود اما سردار سلیمانی تمام نقشه‌های دشمن را نابود کرده و دشمن از دست سردار سلیمانی و این‌که جوانان کشورهای غربی به سمت سردار سلیمانی بیایند و فریاد آزادی‌خواهی سردهند ناراحت بود لذا اقدام به ترور ایشان کرد.

,

مبرقعی در مورد انتقام سخت، بیان کرد: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی یک سیلی محکم و انتقام سخت‌تری از حمله موشکی به پایگاه نظامی عین‌الاسد برای دشمن بود.

,

وی ادامه داد: انتقام خون سردار سلیمانی مقدمه فروپاشی نظام استکبار است و ان‌شاءالله انتقام سخت محقق خواهد شد.

,

مذاکره‌طلبان، ساده‌لوح‌اند یا جاسوس

, مذاکره‌طلبان، ساده‌لوح‌اند یا جاسوس, مذاکره‌طلبان، ساده‌لوح‌اند یا جاسوس,

این رزمنده دوران دفاع مقدس در مورد مذاکره، گفت: افرادی که دم از مذاکره با قاتل و حامی قاتل شهید سلیمانی می‌زنند، یا ساده‌لوح هستند یا جاسوس و مهره استکبار. رئیس جمهور آمریکا هر که باشد دشمن ایران است و هیچ فرقی بین ترامپ، بایدن و ... وجود نداشته و ندارد.

,

مبرقعی بیان کرد: بازی دموکرات و آزادی‌خواه، بازی‌های سیاسی است و همگی مزدور لابی صهیونیست هستند.

, بازی دموکرات و آزادی‌خواه، بازی‌های سیاسی است و همگی مزدور لابی صهیونیست هستند.,

وی تصریح کرد: افرادی که مذاکره‌طلب هستند اگر واقعا دلسوز کشور بوده و به فکر مردم هستند باید در افکار خود تجدیدنظر کرده و از خدمتگذاران واقعی به مردم و نظام خجالت بکشند. اما اگر نه مجبور هستند به دلیل حضور فرزندانشان در کشورهای آمریکا، اروپا و غرب مطیع امر دشمن باشند بدانند که سرنوشت آ‌نها مانند صدام و حکام ظالمی است که قبل از آن مطیع امر دشمن بودند.

, افرادی که مذاکره‌طلب هستند اگر واقعا دلسوز کشور بوده و به فکر مردم هستند باید در افکار خود تجدیدنظر کرده و از خدمتگذاران واقعی به مردم و نظام خجالت بکشند. اما اگر نه مجبور هستند به دلیل حضور فرزندانشان در کشورهای آمریکا، اروپا و غرب مطیع امر دشمن باشند بدانند که سرنوشت آ‌نها مانند صدام و حکام ظالمی است که قبل از آن مطیع امر دشمن بودند.,

این همرزم شهید سلیمانی افزود: خوشبختانه جهموری اسلامی ایران روز به روز موفق‌تر از قبل است و موتور محرک کشور با این‌گونه فشارها متوقف نمی‌شود.

,

مسئولان به فکر مردم باشند

, مسئولان به فکر مردم باشند, مسئولان به فکر مردم باشند,

مبرقعی تاکید کرد: مسئولان اگر ِاِرق ملی دارند و دلسوز نظام هستند، طی مدت زمانی که مسئولیت دارند و این مسئولیت‌ها به واسطه خون شهدا است، گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده و به فکر مردم باشند.

,

خاطراتی از حضور سردار سلیمانی در "دُرُح"

, خاطراتی از حضور سردار سلیمانی در "دُرُح", خاطراتی از حضور سردار سلیمانی در "دُرُح",

وی به خاطراتش از سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی برای بازدید از مرز درح با بالگرد به مهدکاریز در نهبندان آمدند و پس از آن قرار شد به سمت مرز درح حرکت کنند که قرار شد چند نفر از نیروها از جمله من با ایشان برویم.

,

این همرزم شهید سلیمانی بیان کرد: در درح مرحوم سالاری فرمانده سپاه منطقه و مردم به استقبال سردار و همراهان آمدند. مردم با دیدن سردار سلیمانی و نیروهای سپاه بسیار خوشحال شده و سوال کردند سپاه برای همیشه قرار است در این منطقه حضور داشته باشد؟ که همراهان سردار پاسخ دادند نه. مردم اظهار کردند ما می‌خواهیم سپاه در این منطقه حضور داشته باشد چراکه باعث رونق سیاسی، اجتماعی و اقتصادی منطقه خواهد شد.

, مردم اظهار کردند ما می‌خواهیم سپاه در این منطقه حضور داشته باشد ,

مبرقعی گفت: در همان مدت زمان بازدید از مرز رفتار و برخورد حاج قاسم با مردم به گونه‌ای خوب بود که مردم شیفته سردار سلیمانی شده بودند و این رفتار برای همه ما بسیار جالب و آموزنده بود.

,

حاج قاسم دنبال شهادت بود

, حاج قاسم دنبال شهادت بود, حاج قاسم دنبال شهادت بود,

وی خاطرنشان کرد: در مسیر بازگشت از مرز درح یک نفر از همراهان به حاج قاسم گفت شما شخصیت به این مهمی چرا این قدر راحت بین مردم رفت و آمد دارید؟ نگران نیستید در بین مردم یک نفر نفوذی باشد و مشکلی برای شما ایجاد کند؟ سردار سلیمانی در پاسخ گفت: "من در کوه و بیابان، سرما و گرما دنبال شهادت هستم اما شهادت از من فرار می‌کند".

, "من در کوه و بیابان، سرما و گرما دنبال شهادت هستم اما شهادت از من فرار می‌کند".,

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: در قرارگاه مهد کاریز من مسئول محور عملیات بودم و یکبار که پس از اتمام مرخصی به محل کار رفته بودم با دوستان داخل قرارگاه متوجه زمان اذان مغرب نشدیم. در این هنگام سردار سلیمانی با لباس شخصی و بدون اطلاع قبلی وارد قرارگاه شدند و مستقیم به سمت وضوخانه رفتند. ما نیز که از این وضعیت شوکه شده و خجالت کشیدیم زود به سمت وضوخانه رفته وضو گرفته و نماز را همراه با حاج قاسم به جماعت اقامه کردیم.

,

مبرقعی گفت: حاج قاسم پس از اتمام نماز مغرب رو به طرف ما کرده و سوال کردند امام حسین(ع) علی‌رغم این‌که می‌دانستند به شهادت خواهند رسید اما برای چه با خانواده به کربلا رفتند و در ظهر عاشورا به شهادت رسیدند؟ دوستان پاسخ دادند امام حسین(ع) برای احیای دین این کار را انجام دادند. سردار سلیمانی در این لحظه گفتند از شما رزمنده‌ها و پاسداران که برای اسلام و قرآن جنگ می‌کنید بعید است که از وقت اذان و نماز اول وقت گذشته باشد. در این لحظه به جز خجالت و شرمساری چیزی در محضر سردار نداشتیم.

,

باید جای دیگری شهید شوم

, باید جای دیگری شهید شوم, باید جای دیگری شهید شوم,

وی بیان کرد: سردار سلیمانی پس از اتمام نماز قصد رفتن کردند و ما اصرار داشتیم که شب به دلیل ناامنی جاده در قرارگاه استراحت کنند شام بخورند و بعد از نماز صبح خواهند رفت اما قبول نکردند. من به سردار گفتم جاده در شب خطرناک است؛ اشرار شما را شهید می‌کنند. سردار سلیمانی با خنده به من گفتند نه نگران نباش. اشرار ذلیل‌تر و حقیرتر از این هستند که من را شهید کنند. من باید در جای دیگری شهید شوم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه