اخبار داغ

هم‌رزم شهید سلیمانی مطرح کرد؛

ناگفته‌هایی از توصیه‌های مدیریتی شهید سلیمانی به هم‌رزم دیرینه‌اش/ اگر دشمن فهم مذاکره داشت حاج قاسم شهید نمی‌شد

ناگفته‌هایی از توصیه‌های مدیریتی شهید سلیمانی به هم‌رزم دیرینه‌اش/ اگر دشمن فهم مذاکره داشت حاج قاسم شهید نمی‌شد
سردار مولوی گفت: اگر دشمن فهم مذاکره می‌داشت، شاهد به شهادت رسیدن شهید سلیمانی و شهدای دفاع مقدس توسط عوامل دنیای استکباری و آمریکایی نبودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار علی مولوی‌حقیقی هم‌رزم و یار خراسانی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: آشنایی و همراهی‌ام با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به ابتدای ماموریتم در جنوب شرق کشور و استان های سیستان و بلوچستان و کرمان، برمی گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از محبوب ترین چهره ها و فرماندهانی بود که نه تنها در عمق قلب همه مردم جا دارد، بلکه به عنوان اسوه و نماد پاسداری از انقلاب اسلامی و تابع محض ولی فقیه چه در دوران امام خمینی(ره) و چه دوره رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، مطرح است.

,

هم‌رزم شهید سلیمانی تصریح کرد: شهادت هر کدام از شخصیت های برجسته انقلاب اسلامی به خصوص شهید سلیمانی، چه در کشور جمهوری اسلامی و چه در جهان اسلام، حامل پیام هایی از جمله تاکید بر ادامه فرهنگ عاشورایی، ادامه جهاد با دشمنان اسلام و دین، تایید اقدامات حاج قاسم و آنچه در داخل و خارج از کشور انجام داد و ادامه راه او، بود.

,

سردار مولوی گفت: شهادت و تشییع باشکوه حاج قاسم، در سطح بین المللی و منطقه ای نیز اوج اقتدار و حضور گسترده و معنادار فرماندهان جهادی در بین تفکر صدور انقلاب که شاخص ترین نماد آن تفکر شهید سلیمانی است، را نشان داد.

,

وی ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی شهید سلیمانی به عنوان فردی که  همه شاخص های پاسداری را داشت و یک انسان وارسته پیرو مکتب ائمه(ع) و انقلاب اسلامی بود، این است که او نیز مانند رفقای شهیدش باکری، همت، کاظمی، بروجردی و ... در صراط مستقیم، تبعیت از امام زمان خود و مسیری که به عنوان راهبرد دفاع از ملت های مسلمان در دنیا تعریف می شد، حرکت کرد و توانست این مسیر را دنبال کند.

,

نخبگان و دانشگاه‌ها مقید به ادامه راه شهید سلیمانی

, نخبگان و دانشگاه‌ها مقید به ادامه راه شهید سلیمانی, نخبگان و دانشگاه‌ها مقید به ادامه راه شهید سلیمانی,

همرزم شهید سلیمانی بیان کرد: اگر امروز از مکتب شهید سلیمانی دم می زنیم، معنی آن این است که باید نخبگان، رسانه ها، دانشگاه ها و فضای کشور را به رسیدن به شاخص های شهید سلیمانی مقید کرده و مسیر او را ادامه داد.

,

سردار مولوی با اشاره به اینکه از ظهور اسلام تا به امروز؛ دشمنان همواره از اصل اسلام و صدور انقلاب اسلامی نگران بوده اند و تقابل دو جریان حق و باطل همیشه در طول تاریخ وجود داشته است، اظهار کرد: اما همیشه در صف دفاع از جبهه حق، فرماندهان نام آور و رهبران مدیر و مدبری حضور داشته اند که جریان دشمن و شیاطین و کفار برای از هم پاشیدن هیمنه تفکر اسلام انقلابی به دنبال هدف قرار دادن عوامل اصلی در این میدان بوده است. همانطور که شهید بهشتی به عنوان کسی که هندسه دستگاه قضا را طراحی کرده بود، مورد هدف نفاق قرار گرفت.

,

وی بیان کرد: در دفاع مقدس نیز برخی از فرماندهان مانند شهید کاوه بودند که صدام برای سر آنها جایزه قرار داده بود. اکنون نیز در جریان نهضت های اسلامی، مقاومت اسلامی و حرکت جهادی؛ کسی مانند حاج اسم پرچمدار و علمدار بود و مدیریت جهادی مبارزه با شیاطین را برعهده داشت. اما برای دشمنان خیلی سخت و سنگین بود که یک نفر تمام نقشه های آنها را نقش برآب کند و به همین دلیل از مدت ها قبل تلاش می کردند تا به هر شکل ممکن، رهبری این جریان و فرماندهی این میدان را حذف کنند و از بین ببرند.

,

خون شهید سلیمانی رمق و رونقی برای جریان نهضت اسلامی

, خون شهید سلیمانی رمق و رونقی برای جریان نهضت اسلامی, خون شهید سلیمانی رمق و رونقی برای جریان نهضت اسلامی,

همرزم شهید سلیمانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در میدان مبارزه با شیاطین و استکبار جهانی، شهدای زیادی تقدیم کرده است که همه آنها شهید سلیمانی را الگوی خود قرار دادند، گفت: اگر می بینیم که آمریکا شهید سلیمانی را به شهادت رساند به تصور خودشان قصد داشتند تا اصل و اساس جریان نهضت اسلامی را مهار کنند. اما خون شهید سلیمانی نشان داده و خواهد داد که به این جریان رونق و رمق دیگری می دهد که در این خصوص تعبیر شهید بهشتی مبنی بر اینکه؛ "بکشید ما را، ملت ما بیدارتر و هوشیارتر می شود"، است و شهادت شهید سلمانی موجب رشد بیشتر بصیرت و آگاهی مردم در دنیا شده و خواهد شد.

,

سردار مولوی تصریح کرد: آنچه که در میدان تقابل با دشمن با عنوان انتقام خون شهید سلیمانی در رسانه ها و افکار مردم می چرخد این است که باید سیلی محکم و لازم را به موقع خودش به دشمن بزنیم، گرچه بعد از شهادت حاج قاسم تا امروز که در سالگرد شهید هستیم، اقدامات بسیار مناسبی انجام شد هم از نظر هدف قراردادن پایگاه هایی که در کشورهای همسایه داشتند و هم عملیات موشکی و فضای سایبری.

,

وی با اشاره به اینکه طبیعی است که مردم و افکار جامعه ای که در مراسم تشییع شهید حضور میلیونی داشتند، به این میزان قانع نشده اند، افزود: امیدواریم ضربه و سیلی اصلی برای انتقام قطعی همان فرمایش امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر حذف شدن اسرائیل از صحنه روزگار باشد و در جغرافیای جهان، چیزی به نام اسرائیل وجود نداشته باشد که این موضوع هم درآینده تحقق پیدا خواهد کرد.

,

در مکتب حاج قاسم واژه مذاکره با دشمن جایگاهی ندارد/ جریان سازش‌کار واژه مذاکره را کنار بگذارد

, در مکتب حاج قاسم واژه مذاکره با دشمن جایگاهی ندارد/ جریان سازش‌کار واژه مذاکره را کنار بگذارد, در مکتب حاج قاسم واژه مذاکره با دشمن جایگاهی ندارد/ جریان سازش‌کار واژه مذاکره را کنار بگذارد,

همرزم شهید سلیمانی با تاکید بر اینکه بحث مذاکره در ادبیات حق و باطل وجود ندارد، گفت: شیاطینی که امروز در رأس دولت های استکباری هستند، به هیچ چیزی جز سرنگونی انقلاب اسلامی و از بین رفتن واژه و مکتب اسلام حاضر و قانع نیستند و قاعدتا بحث مذاکره از زبان کسانی بیرون می آید که یا متزلزل هستند، یا ایمان سستی دارند یا  جزو عوامل استکبار جهانی هستند.

,

سردار مولوی تاکید کرد: در مکتب شهید سلیمانی و پیروان و رهروان این مسیر، واژه مذاکره با دشمن هیچ جایگاهی ندارد و قطعا ما دنبال انتقام سخت هستیم که این انتقام در زمان و شرایط خود، انجام خواهد شد.

,

وی بیان کرد: توصیه همه رزمندگان دوران دفاع مقدس به کسانی که تفکر لیبرالیستی دارند و همچنین افرادی که حیات خود را در گرو ارتباط با غربگرایان و جریان سازش کار می دانند، این است که تلاش کنند واژه مذاکره را در روابط اعتقادی حق و باطل از بین برداشته و کنار بگذارند.

,

, ,

اگر دشمن فهم مذاکره داشت؛ حاج قاسم شهید نمی شد/ دولتمردان دستاوردهای سخت میدان جهاد را در میز مذاکره معامله نکنند

, اگر دشمن فهم مذاکره داشت؛ حاج قاسم شهید نمی شد/ دولتمردان دستاوردهای سخت میدان جهاد را در میز مذاکره معامله نکنند, اگر دشمن فهم مذاکره داشت؛ حاج قاسم شهید نمی شد/ دولتمردان دستاوردهای سخت میدان جهاد را در میز مذاکره معامله نکنند,

همرزم شهید سلیمانی تصریح کرد: مذاکره با کسی که منطق ندارد و ابزار میدان مذاکره را توپ و تانک و موشک و از بین بردن جریان های اصلی و شخصیت های اصلی ما می داند، اصلا جایگاهی ندارد. در واقع اگر دشمن اهل مذاکره بود و فهم مذاکره می داشت و منطق او آنچه را که ما در میدان مذاکره به دنبال آن بودیم را می پذیرفت، شاهد به شهادت رسیدن شهید سلیمانی ها یا شهدای دفاع مقدس و جریان نفاق توسط عوامل دنیای استکباری و آمریکایی نبودیم.

,

سردار مولوی تاکید کرد: دولتمردان ما به هیچ عنوان و در هیچ مقطعی به فکر این نباشند که آنچه که ما به سختی در میدان جهاد به دست آورده ایم را به راحتی معامله کنند.

,

فرمانده نظامی که دغدغه معیشت مردم را داشت/ بلوچ را از شرور جدا کنید

, فرمانده نظامی که دغدغه معیشت مردم را داشت/ بلوچ را از شرور جدا کنید, فرمانده نظامی که دغدغه معیشت مردم را داشت/ بلوچ را از شرور جدا کنید,

وی با اشاره به دوران آشنایی اش به شهید سلیمانی اظهار کرد: بنده در مقطعی که مسئولیتی در جنوب شرق کشور و سیستان و بلوچستان داشتم و آغاز دوران جنگ، با شهید سلیمانی آشنا شدم و در شهید سلیمانی چیزی جز اقتدار، اخلاص، تدین، متانت، خویشتن داری، رأفت و مهربانی ندیده ام. فرماندهی که در میدان جنگ مصمم و اشداء علی الکفار و در رابطه با دوستان و یاران رحماء بینهم بود.

,

یار خراسانی شهید سلیمانی عنوان کرد: شهید سلیمانی به عنوان مربی و فرمانده تمام قد ارزشی ام، در خصوص منطقه شرق کشور توصیه هایی را به بنده کرد تا به آن عمل کنم. از جمله توصیه های این شهید بزرگوار این بود که شما به عنوان مسئول سپاه در سیستان و بلوچستان باید بدانید که جنوب شرق و سیستان و بلوچستان، چند ویژگی منحصر به فرد دارد. ترکیب شیعه و سنی و مباحث قومیت در این منطقه طوری است که باهم ارتباط دارند، باید مراقب بود که در مباحث مدیریت، مباحث قومیت و مذهب توسط افراد خودی نادان یا دشمن به صورت هدایت شده، مشکلاتی ایجاد نکند. نکته دوم نحوه تعامل و ارتباط شما با مردم سیستان است که مردمی بسیار مهربان اما دارای محرومیت های متعدد فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی هستند و علی رغم همه کمبودها از امنیت که سرمایه بزرگی است، بی‌نصیب هستند.

,

شما که ادامه مسیر دیگران را دارید، مراقب باشید که عوامل شما در رده های متفاوت، با مردم به درستی رفتار کنند. باید فرقی بین دشمنان و خودی ها در جمعیت قومی و مذهبی قائل شوید به این معنی که شرور را از بلوچ جدا کنید و با بلوچ دوست باشید و با شرور بجنگید؛ البته شرارت شرور برای شما اثبات شده باشد. همچنین خانواده هایی که افرادی از آن شرارت می کنند و در آن سوی مرز هستند، مورد اذیت و آزار قرار نگیرند و از نظر معیشت به آنها رسیدگی شود.

,

شما ادامه مسیری را دنبال می کنید که من سالهای متمادی در آنجا فرماندهی کردم. من در کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان با افراد مختلف ارتباط داشته ام، شما هم ارتباط با شاخصین، بزرگان و سردارانی از شخصیت های طوایف را که با سپاه همکاری و ارتباط داشته اند، را حفظ کنید.

,

سردار مولوی بیان کرد: اینکه یک فرمانده نظامی که ادبیات نظامی در مشی مدیریتی اوست، بیشترین فکر او توجه به امور معیشت، رفاه و آسایش مردمی باشد که در درون کانون بحران قرار دارند، جای تقدیر دارد.

,

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی همچنین در بحث باسواد شدن جمعیت محروم منطقه چه شیعه و سنی تاکید داشت، گفت: در همین خصوص سپاه در سیستان و بلوچستان صرفا برای افراد نیازمند و بی بضاعتی که استعداد و ظرفیت درس خواندن داشتند، اما منابع مالی نداشتند، دبیرستان داشت. شهید سلیمانی در این خصوص تاکید داشت که به این نیازمندان و حتی به خانواده هایی که سرپرست آنها فراری و در جمهوری اسلامی نبود، رسیدگی شود تا دچار مشکل نشوند.

,

حاج قاسم محبوب‌ترین شخصیت از لحاظ وجاهت فرماندهی

, حاج قاسم محبوب‌ترین شخصیت از لحاظ وجاهت فرماندهی, حاج قاسم محبوب‌ترین شخصیت از لحاظ وجاهت فرماندهی,

هم‌رزم شهید سلیمانی اظهار کرد: شخصیت شهید سلیمانی در حافظه مرد و زن و کودک بلوچ سیستانی و کرمانی حکاکی و او سردار دل‌ها شده است و بی تردید یکی از فرماندهانی که در محضر امام زمان(عج) و سیدالشهدا(ع) روسفید و موفق بوده و می تواند دررکاب امام زمان و همراه او باشد، حاج قاسم است.

,

سردار مولوی با اشاره به اینکه فعالیت های سردار سلیمانی در شرق کشور، چه بر کشورهای همسایه و چه بر مردم شرق و مرکزیت کشور، روشن است، گفت: امنیت شرق کشور و همراه شدن مردم خوب استان های جنوب شرق کشور، مدیون فرماندهی شایسته و بایسته شهید سلیمانی است.

,

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی برای همه همکاران و فرماندهان سطوح پایین، میانی و عالی؛ یک الگو و شخصیت با متانت، شجاع، با طرح و برنامه در امور عملیاتی و ستادی بود. در واقع در ذهن من، او محبوب ترین شخصیت از لحاظ وجاهت فرماندهی و رعایت اصول اخلاقی فرماندهی به جا مانده است و همان چند ساعتی که در خصوص ماموریتم با من صحبت کرد، برایم نقشه راه و عامل موفقیتم بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه