اخبار داغ

همرزم شهید سلیمانی:

حاج قاسم بر جنگ‌آوری و شجاعت رزمندگان تبریزی آگاه بود

حاج قاسم بر جنگ‌آوری و شجاعت رزمندگان تبریزی آگاه بود
سردار حسین بهارلو نژاد، از رزمندگان دفاع مقدس و جبهه مقاومت و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی، بخشی از خاطرات سردار قاسم سلیمانی را بازگو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، سردار حاج حسین بهارلونژاد از پیشکسوتان عاشورایی دفاع مقدس است که سال های اخیر در جبهه مقاومت اسلامی در سوریه حضوری موثر داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

این همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور در تحریریه تبریزبیدار از ناگفته هایی از سردار دلها بیان کرده که مشروح آن بشرح ذیل م باشد:

,

حاج قاسم می گفت رزمندگان ما سند حقانیت ما برای آیندگان است

, حاج قاسم می گفت رزمندگان ما سند حقانیت ما برای آیندگان است,

 کدام منش سردار سلیمانی در فرماندهی بر جبهه مقاومت از نظر شما مهم بود؟

,

جبهه مقاومت فقط منحصر به یک مکان و یک محل نیست؛ از عراق گرفته تا سوریه، جبهه مقاومت محسوب می شود. طبیعتا حاج قاسم به خاطر مسئولیت هایی که داشت، در جاهای مختلف ایفای نقش می کرد. ما اگر بتوانیم از اشارات سردار در جهت بهبود وضعیت جبهه مقاومت و پیشرفت کارمان استفاده بکنیم، تازه می توانیم شمه یا قطره ای از یک دریا باشیم. حاج قاسم در نقطه ای از جبهه مقاومت به یک سری موارد اشاره کرده است؛ مطالبی که در راستای جبهه مقاومت و مکتبی که حاج قاسم خود به شخصه از آن درس گرفته است بود و او همواره سعی می کرد این درس ها را به نوعی به رزمنده ها هم منعکس کند.

,

حاج قاسم به  مکتب اسلام، شیعه و راه و روشی که ائمه بزرگوار سپری کرده اند اهمیت زیادی قائل بود و از آن دسته رزمندگانی بود که همیشه سعی می کرد  ابتدا خودش به سفارشات ائمه(ع) و دین اسلام عمل کند تا بتواند رزمندگان را هم اینگونه تربیت کند و دائما این مطالب را به آن ها گوشزد کند تا رزمندگان با استفاده از این نکته ها ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهند. سردار همیشه می گفت: «می خواهم این رزمندگان برای آِیندگان سند و مدرکی باشند که بدانند هرکس در این راه قدم مثبت بردارد و مرد عمل باشد، حتما به سعادت اخروی خواهد رسید.»

,

 طبیعتا هر رزمنده جبهه اسلام با آرمان های اسلامی  به جبهه قدم می گذارد چون کلا سعادت در همین مسلک است. علی الخصوص برای ما مسلمانان و شیعیان، تفکری غیر از این وجود ندارد که طبیعتا انسان با پیروی از دین اسلام و ادامه راه ائمه (ع) و عمل به شیوه آن ها و جلب رضایت پروردگار متعال به سعادت می رسد. تک تک رزمندگانی هم که در این راستا قدم برداشته اند و حاج قاسم هم جزوی از آن ها بود، با این عقیده به صحنه نبرد و دفاع از حریم ولایت و مملکت اسلامی و مسلمانان آمدند.

,

حاج قاسم در جمع رزمندگان جبهه مقاومت انقدر توانست خودش را بالا بکشد و به خدا نزدیک شود که در نهایت خداوند پاداش او را در شهادت قرار داد. همه ما می دانیم هرکسی که زحمت زیادی بکشد بهترین نتیجه را می گیرد. شهید مطهری نیز فرموده اند که: «بهشت را به بها می دهند نه به بهانه». هرکس در این راه زحمت زیادی بکشد نتیجه بهتری خواهد گرفت و هرکس که عاشق پروردگار شود، خداوند هم عاشق او می شود و چون دوستش دارد، او را نزد خودش می برد. حاج قاسم هم عاشق خداوند شدن را ثابت کرد.

,

حاج قاسم بر جنگ آوری و شجاعت رزمندگان تبریزی آگاه بود

, حاج قاسم بر جنگ آوری و شجاعت رزمندگان تبریزی آگاه بود,

 از ارتباط شهید سلیمانی با رزمندگان آذربایجانی و تبریزی جبهه مقاومت برایمان بگویید.

,

به خاطر اینکه حاج قاسم در جبهه مقاومت نقش عمومی داشت، نمی توانست توجه خاصی به افراد خاص داشته باشد. هرکس که در جبهه مقاومت بود، همه از رزمندگان حاج قاسم بودند. باید به همه آن ها رسیدگی می کرد. با رزمندگان آذربایجانی هم آشنایی داشت. سردار در دوران دفاع مقدس می دانست که رزمندگان آذربایجانی ویژگی های خاصی دارند و حتی اگر سخت ترین ماموریت ها را به این رزمندگان بسپارند، بازهم نتیجه مطلوبی خواهند گرفت. چرا که جنگ آوری ها و شجاعت نیروهای آذربایجان زبانزد خاص و عام بود و حاج قاسم هم به آن آگاه بود.

,

ماموریت ویژه سردار سلیمانی به عاشوراییان در حلب / خیال سردار از رزمندگان آذربایجانی راحت بود

,

 وقتی حاج قاسم در حلب به رزمندگان آذربایجانی ماموریت می داد، خیالش از بابت عملیات راحت بود و می دانست که رزمندگان کارشان را خوب انجام خواهند داد. به خصوص رزمندگانی که از زمان شهید مهدی باکری به یادگار مانده بودند همان افکار، تجربه، دینداری، روحیات شهادت طلبانه و ایثارگری در وجودشان بود و با توسل به پروردگار و ائمه اطهار هر ماموریتی که حاج قاسم به آن ها می سپرد را به نحو احسن انجام می دادند. همه ماموریت هایی که حاج قاسم به رزمندگان آذربایجانی داده بود به نتیجه مطلوب رسید و باعث شادی دل حاج قاسم نیز شد.

,

حاج قاسم مرد عمل بود نه شعار

, حاج قاسم مرد عمل بود نه شعار,

 از نظر شما مهم تین دلیل ماندگاری حاج قاسم در دلها چه بود؟

,

حاج قاسم، مرد عمل و مرد میدان بود. اگر بخواهیم بدون حاشیه به موضوع نگاه کنیم، هر شخصی که هر شعار یا هر موضوعی را مطرح کرده باشد و ابتدا خودش به آن عمل کرده باشد و بعد آن را به دیگران توصیه بکند، در دل ها جای می گیرد. یعنی مرد عمل بوده است نه اینکه صرفا شعار داده باشد. به نظر من این عامل بودن و مرد عمل بودن حاج قاسم اصلی ترین دلیل ماندگاری او در دل ها است.

,

با شهادت سردار تازه جبهه مقاومت شروع شده

, با شهادت سردار تازه جبهه مقاومت شروع شده,

تاثیر شهادت سردار سلیمانی بر روند حرکت جبهه مقاومت اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟

,

دشمن فکر می کرد که اگر سردار سلیمانی به شهادت برسد، جبهه مقاومت تمام می شود اما نمی دانست که سردار از  یک مکتب خاص و دین خاصی پیروی می کند؛ دین اسلام و پیروی از راه حق، چه در زمان دفاع مقدس و چه در جبهه های مقاومت در عراق و سوریه، همیشه حاکم بر دل های رزمندگان بوده و هست و دشمن باید این را هم باید در نظر داشته باشد که وقتی حاج قاسم به شهادت می رسد، سایر رزمندگان و بسیجی های شیردل به این نتیجه می رسند که حاج قاسم با جلب رضایت پروردگار موفق شد به شهادت برسد پس ما هم اگر راه ایشان را ادامه بدهیم و مانند ایشان باشیم می توانیم به درجه شهادت نائل شویم.

,

و اینگونه است که با شهادت سردار دل ها همه چیز تمام نمی شود و تازه شروع می شود. اینجا فقط دست دشمن با این کارها رو می شود که قصد دارد اسلام را شکست بدهد درحالی که می بیند اسلام حتی بیشتر از پیش رونق پیدا می کند و جایگاه حق و باطل مشخص و آشکار می شود.

,

شهادت حاج قاسم، دل های خفته را بیدار کرد / سوریه و عراق هیچ فرقی با دفاع مقدی نداشت

, شهادت حاج قاسم، دل های خفته را بیدار کرد / سوریه و عراق هیچ فرقی با دفاع مقدی نداشت,

شهادت سردار سلیمانی باعث شد که حتی کسانی که در بعضی مقاطع در خواب غفلت بودند و می گفتند: «حاج قاسم چرا در سوریه و عراق می جنگد؟ مگر سوریه و عراق ربطی به وطن ما دارد؟» بیدار شوند. روز شهادت سردار، همه به این نتیجه رسیدند که عراق و سوریه هم به ایران ربط دارد. یکبار در کاروان راهیان نور بودیم که فردی از من سوال کرد که چرا رزمندگان ما در سوریه می جنگند؟ در پاسخ به او گفتم هیچ فرقی ندارد. این جبهه شبیه همان هشت سال جبهه دفاع مقدسی است که سال ها پیش بود. جبهه مقاومت، نه در انگیزه و نه در هدف، هیچ تفاوتی با جبهه دفاع مقدس ندارد. امروز در سوریه است، ممکن است ۵ روز دیگر در یک جای دیگر باشد. هر جبهه ای باشد که در آن جنگ حق بر علیه باطل باشد، ما طرفدار جبهه حق خواهیم بود چرا که اسلام، ما را به این امر سفارش می کند.

,

همانطور که در دوران دفاع مقدس جنگ بین دو کشور ایران و عراق بود، در جبهه های مقاومت هم جنگ بین نیروهای مسلح مسلمان به نام مدافع حرم و گروه تروریستی داعش بود که قصد تصرف حرمین شریفین را داشتند. بسیاری از ما می دانیم که اسلامی که داعش ترویج و تبلیغ می کرد، اسلام محمدی نبود و باید جلوی آن می ایستادیم و این ایستادگی، به نوعی جبهه حق و باطل را مشخص کرد. در جنگ ها معمولا هر طرف که به طرف دیگری غالب شود، می تواند ابزارآلات و وسایل گروه شکست خورده را به عنوان غنائم استفاده کند. هدف داعشی ها از اول این بود که می گفتند اگر در یک شهر عملیات کردید و جایی را فتح کردید، علاوه بر استفاده از امکانات و ثروت  می توانید از زنان آنجا هم به هر شکلی که دلتان خواست استفاده کنید چون برای شما مباح هستند.

,

توصیه مهم حاج قاسم قبل از فتح حلب چه بود؟

, توصیه مهم حاج قاسم قبل از فتح حلب چه بود؟,

حاج قاسم دقیقا در شهر حلب وقتی که می خواستیم عملیات انجام دهیم، در جلسه توجیهی به این مورد اشاره می کرد و با تاکید مکرر به رزمندگان می گفت زمانی که ما یک منطقه را تصرف و یا آزاد می کنیم و شر دشمن را از آنجا کم می کنیم، مبادا بر امکانات موجود در آن محل به دید غنائم جنگی نگاه کنیم. چون آن اموال برای مردم سوریه است که داعش دخل و تصرف کرده و آن را برای خود برداشته است؛ مبادا شما هم بخواهید از این امکانات و تجهیزات استفاده کنید. حتی اگر در جبهه مقاومت در جایی محاصره شوید که از بابت امکانات و خورد و خوراک در مضیقه باشید و در آن مکان تغذیه و تجهیزات و ... وجود داشته باشد، از هر خانه یا محله ای هر تجهیزات یا امکاناتی بردارید و استفاده کنید، مکلف هستید از وسایل استفاده شده لیست تهیه کنید و وقتی اهالی آن منطقه سر خانه و زندگیشان بازگشتند سراغ آن ها رفته و وسایل برداشته شده از خانه و مبلغشان را به آن ها پرداخت کنید تا رضایت آن ها جلب شود. مبادا فکر کنید این غنائم برای دشمن است و می توانید هرگونه دخل و تصرفی در آن داشته باشید. ما فرسنگ ها راه و سختی را تحمل کرده ایم که اینجا از این خانواده های مظلوم و محروم دفاع کنیم نه اینکه بخواهیم در حق آن ها دخل و تصرف کنیم که دچار مشکل شوند. باید تا آنجا که می توانیم با عطوفت و مهربانی با این افراد برخورد کنیم.

,

اگر ناگفته دیگری از شهید سلیمانی دارید، بفرمایید...

, اگر ناگفته دیگری از شهید سلیمانی دارید، بفرمایید...,

سخنان ارزشمند سردار سلیمانی واقعا ناب هستند که هرکسی این سخنان را به زبان نمی آورد. رزمنده ای که در جبهه جنگ می کند در حالت عادی شاید متوجه قضیه نشود و بگوید خب اینجا جبهه است و من هم می جنگم و منطقه ای را از دست دشمن خارج کرده و آزاد می کنم؛ پس اموالی که در این منطقه وجود دارد به عنوان غنائم جنگی محسوب می شود که برای رزمنده مباح است. در حالی که این تصور غلط است. اینجا بود که حاج قاسم می گفت جبهه کفر و جبهه حق حتی در این چیزهای کوچک هم تفاوت دارند. به طوری که جبهه کفر در خانه و زندگی و همه چیز مردم دخل و تصرف می کنند در حالی که رزمندگان اسلام حق ندارند چیزی مازاد بر تدارکاتی که خودشان دارند از وسایل و امکانات مردم آنجا استفاده کنند و در صورت استفاده هم باید به آن افراد اطلاع داده و رضایت آن ها را جلب کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه