اخبار داغ

مواضع آیت الله مهدوی در برابر حاشیه سازی های شورای شهر اصفهان:

اصل، حفظ آرامش است اما از موازین شرعی و قانونی کوتاه نمی آییم/ چه کسی را می خواهید راضی کنید؟

اصل، حفظ آرامش است اما از موازین شرعی و قانونی کوتاه نمی آییم/ چه کسی را می خواهید راضی کنید؟
منتخب مردم اصفهان در خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حفظ آرامش در زمان کنونی را ما داریم انجام می دهیم، گفت: از استاندار، شورا و شهردار متواضعانه می خواهم که برای حفظ آرامش استان کمک کنند اما اگر بخواهند بر روی مواضع شان پافشاری کنند، ما کوتاه نمی آییم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله ابوالحسین مهدوی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص تغییر نامگذاری حاشیه دار در اصفهان، اظهار کرد: تشکر می کنم از اینکه مسائل را دنبال می کنید از همه زحمات مسئولان تشکر می کنیم و هیچ موقع نباید زحمات انجام شده را نادیده بگیریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان کشوری، شورای شهر و شهرداری زحماتی را انجام دادند و اگر ما انتقادی می کنیم با توجه به این مباحث است؛ در این یکی دو سال زحمت می کشند و کسی موضع گیری نمی کند اما جایی از طرف هر کسی بخواهد برخلاف مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب موضع گیری انجام شود، ایستادگی می کنیم.
,
 
,
وی افزود: از خودم شروع می کنم و هیچ موقع که مردم به ما چک سفید امضا ندادند که هر چیزی که ما موضع گرفتیم آن ها بخواهند تابع ما باشند؛ ما باید تابع اسلام و انقلاب باشیم؛ ما کسی نیستیم و یک قطره هم نیستیم و بدانیم که اگر مقابل نظام و اسلام ایستادیم، سیل خروشان نظام و انقلاب ما را خواهد برد.
,
 
,
آیت الله مهدوی با توضیح اینکه 40 سال است که کسانی که وجهه داشتند اما زمانی که مقابل امام راحل ایستادند، دیدید که چگونه مردم و نظام از آن ها عبور کردند و جایگاهی ندارند، تصریح کرد: دوستان ما هم همینطور هستند در خصوص این تغییر نام هم اختلاف نظر به شدت در شورا وجود دارد، من تشکر می کنم از جمعی که در مقابل برخی ها در این زمینه ایستادگی و روشنگری کردند.
,
 
,
اینجا شهر شهیدان است و خون شهدا بر دوش ما سنگینی می کند
, اینجا شهر شهیدان است و خون شهدا بر دوش ما سنگینی می کند, اینجا شهر شهیدان است و خون شهدا بر دوش ما سنگینی می کند,
 
,
وی بیان کرد: تذکر می دهیم که اینجا شهر شهیدان است و خون شهدا بر دوش ما سنگینی می کند؛ 25 آبان اصفهان یادمان باشد که در طول تاریخ از صدر اسلام تاکنون نظیر ندارد ؛ 370 شهید تشییع شدند و همان روز اعزام به جبهه داشته است؛ استان اصفهان 23 هزار شهید دارد که یک دهم شهدای کشور است در حالی که اصفهان از نظر جمعیت یک سی ام جمعیت کشور را دارد.
,
 
,
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه شهدا و جانبازان اصفهان را نباید فراموش کنیم، هویت و هسته ما در اصفهان همین شهدا و تخت فولاد است، خاطر نشان کرد: تخت فولاد را باید بینیم و آن را فراموش نکنیم، هویت ما علامه مجلسی، شیخ بهایی، میرفندرسکی و میرداماد و شخصیت های بزرگی که نباید آن را فراموش کنیم.
,
 
,
وی اضافه کرد: تعداد زیادی از بزرگان و علمای حوزه علمیه نجف از اصفهان هستند، آیت الله ابوالحسن اصفهانی، شیخ محمد اصفهانی، شیخ محمدحسین اصفهانی، میرزایی اصفهانی، میرزای نائینی، سیدمحمد فشارکی، ضیا عراقی از جمله علما و بزرگان اصفهانی هستند.
,
 
,
آیت الله مهدوی با بیان اینکه شخصیت های بزرگی هستند که حوزه نجف را در این سده اخیر حفظ کردند، تصریح کرد: گاهی فراموش می کنیم این تاریخ را و در یک جمع محدودی می نشینیم و در غیاب حضور دیگران تصمیمگیری انجام می شود؛ چند سال قبل هم شورای شهر یک مشکل دیگر را مطرح کرد و آن زمان هم موضع گیری کردیم و احساس کردیم که برخلاف مصلحت نظام و ولایت تصمیم گیری می شود.
,
, ,
 
,
 
,
حمایت و انتقادات به شوراهای گذشته
, حمایت و انتقادات به شوراهای گذشته, حمایت و انتقادات به شوراهای گذشته,
 
,
وی با توضیح اینکه در دوره های قبل شورای شهر حمایت جدی می کردیم و شدیدترین انتقادات را داشتیم، خاطر نشان کرد: زمانی که حرف می زنیم، تهمت می زنند که فلانی اصلاح طلب و یا اصول گرا است اما به ما وصله ای چسبیده نمی شود، دوست فعلی ما از همه جبهه های سیاسی هستند و ما اعمی هستیم و حتی مستقل که برخی ها اعلام می کنند هم نیستیم؛ ما دوست داریم جز شهدا نام ما را بنویسند و حامی آن ها و حامی رکن نظام ولایت فقیه هستیم.
,
 
,
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: به هیچ کس اجازه نمی دهیم که کوچک ترین خدشه ای به نظام و یا احکام نورانی اسلام وارد شود و روی این موضع هم محکم می ایستیم.
,
 
,
وی راجع به خدمات این شورا گفت: هر مسئولی که خدماتی به استان و شهر اصفهان کند از آن ها تشکر و حمایت می کنیم؛ فقط اشکالی دارند که هیچ ارتباطی با علما ندارند؛ دو سال قبل این تذکر را به آن ها دادم اما به اشتباه فکر کردند که منظور من ارتباط با من است.
,
 
,
آیت الله مهدوی با توضیح اینکه گفتم این بحث منظور من نیست و اگر این برداشت را از صحبت های من کردید، شما من را هم نمی شناسید و این برداشت را داشته باشید اجازه نمی دهم پیش من بیایید، گفت: منظور من ارتباط با علمای بزرگ استان است؛ اصفهان آیت الله مظاهری و مرجع دارد و به عنوان یک حاکم شرع اصفهان هستند.
,
 
,
برخی از کارها به دلیل عدم حضور مسئولان در جلسات مذهبی و رفتن به سفرهای خارجی
, برخی از کارها به دلیل عدم حضور مسئولان در جلسات مذهبی و رفتن به سفرهای خارجی, برخی از کارها به دلیل عدم حضور مسئولان در جلسات مذهبی و رفتن به سفرهای خارجی,
 
,
وی تصریح کرد: این ها ناشی از عدم اطلاع است و از مواضع دین، بعضی از عزیزان اطلاع ندارند و در جلسات مذهبی حضور ندارند لذا ارتباطشان با خارج از کشور و مسافرت هایشان بیشتر است و باید از آنها سوال شود چند سفر خارجی رفتند و در چند جلسه سخنرانی در اصفهان شرکت کردند خودشان بگویند.
,
 
,
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: من به این ها کاری ندارم ولی جناحی برخورد کردن کار درستی نیست این اسامی که مطرح شده وقتی اصفهان خودش مفاخر و بزرگانی دارد باید از این مفاخر دفاع کنیم بچه های ما در آینده باید با این مفاخر آشنا شوند.
,
 
,
وی با توضیح اینکه قبل از اینکه اینها بخواهند این اسامی خاص را به ما تحمیل کنند که یکبار این کار را کردند و اسم دو خیابان را عوض کردند و صحبت هم شد اما فکر نکنند این اسم ها می ماند، افزود: این ها در خاطر مردم اصفهان باقی خواهد ماند که خلاف مصلحت نظام عمل کردند در آینده نیز قضاوت مردم این است‌ این چیزها مدت کوتاهی هست و بعد تمام شده و رد می شوند.
,
 
,
آیت الله مهدوی تأکید کرد: اینکه مردم به دلیل کرونا تردد کمتری دارند دلیل بر عدم حضور نیست و مردم اصفهان بصیرت قوی دارند و باتوجه به اینکه ایام ۹ دی هست اشاره می کنم  و این جمله کافیست برای اینکه بدانیم اصفهان و دو استان دیگر یک روز زودتر از بقیه استان ها حرکت کردند و بقیه استان ها متوجه شدند باید این کار را زود انجام دهند.
,
 
,
تعداد جانبازان و شهدای اصفهان تقریبا ۳ برابر بیشتر از دیگر استان
, تعداد جانبازان و شهدای اصفهان تقریبا ۳ برابر بیشتر از دیگر استان, تعداد جانبازان و شهدای اصفهان تقریبا ۳ برابر بیشتر از دیگر استان,
 
,
وی تصریح کرد: تعداد جانبازان و شهدای اصفهان تقریبا ۳ برابر بیشتر از دیگر استان هاست که یک دهم شهدای کل کشور را شامل می شود و قابل بیان است که اسرای اصفهانی نیز کمتر از اسرای دیگر شهرهاست که کمتر گفته می شود و این بخاطر زرنگ بودن و هوشیاری اصفهانی هاست و این بصیرت آنهاست تبعیت اصفهانی ها از ولی فقیه‌ زبان زد است.
,
 
,
آیت الله مهدوی با توضیح اینکه ملاحظه می کنید بعضی افراد در بعضی از جناح ها از صحبت های صریح ما رنجیده می شوند، ادامه داد: موقعی که من نصیحت می کنم و می گویم با علما باشید فوری تهمت می زنند که فلانی می گوید با خودش در ارتباط باشیم و حتی شخصی گفته بود ما حتما در خدمتشان میرویم و من گفتم اگر این تهمت ها را به من می زنید من راهتان نمی دهم.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: بابت اینکه صحبت های من خلاف اخلاق است عذرخواهی می کنم اما ما هیچوقت شروع کننده نیستیم و شما هیچ جایی را نمی توانید سراغ بگیرید که ما دخالتی داشته باشیم و زمان حاضر هم نمی خواهم دخالت کنم.
,
 
,
امام جمعه موقت اصفهان با بیان شورای شهر یک وظایفی دارد اما بدانید در آینده نیز همه بدانند اگر مسئولین به وظیفه شان عمل کردند و در مسیر چهارچوب قانون و شرع جلو رفتند بهترین حمایت ها را از ما و مردم خواهند داشت، اضافه کرد: اما روزی هم که ولو یک مصوبه بخواهد خلاف باشد که خلاف قانون خلاف شرع است و قانون اساسی ما این را متذکر می شود.
,
 
,
وی اضافه کرد: حق ندارید آن را تصویب کنید ترویج کسی که در خارج از کشور کشف حجاب کرده است ولو اینکه از نخبه ها باشد نخبه بودنش برای ما افتخار است اما هنگامی که در حال ترویج هستید به مردم دروغ نگویید که ترویج علم می کنید بگویید هم ترویج علم و هم ترویج کشف حجاب می کنیم و دروغ نگویید.
,
 
,
 
,
چه کسی را می خواهید راضی کنید؟
, چه کسی را می خواهید راضی کنید؟, چه کسی را می خواهید راضی کنید؟,
 
,
آیت الله مهدوی افزود: ما نخبه های خارج از کشور زیاد داریم که کشف حجاب هم نکردند خب او را ترویج کنید اما اینکه می گویید از بین همه اینها یک آهنگساز که اهل مشهد است و مواضع ما هم مشخص بوده چه کسی را می خواهید راضی کنید؟
,
 
,
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه از مفاخر اصفهان که نبوده و حتی در مشهد نیز انتظار نمی رود یک خیابان به نام اینها باشد، گفت: بیایید شهدای بزرگی را که داریم و مایه افتخار ما هستند و در کجای کشور سراغ دارید که یک شهر ۲ لشکر داشته باشد در اصفهان اینگونه است اینها نباید یادمان برود جوانان عزیز باید تاریخ اصفهان را ببینند و هوشیار هستند.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه این افتخار است که میانگین تعداد نخبگان اصفهان در کشور بیشتر است، اظهار کرد: چرا اینها را مطرح نمی کنند اما وقتی که صحبت از تهمت می زنند می گویند فلانی با علم مخالف است این تهمت ها هیچوقت به ما نمی خورد دوستان و همه می دانند ما شدیدترین کارهای علمی را انجام دادیم و به بهترین کارهای علمی افتخار کرده و از آن دفاع می کنیم.
,
 
,
آیت الله مهدوی با توضیح اینکه دوستان دانشگاهی ما کم نیستند هزاران دانشجو و دانشگاهی از دوستان ما هستند و بنده مرتب با دانشگاه ارتباط دارم و با این نخبه ها انس داریم، تأکید کرد: نخبه های جبهه و جنگ گاهی در فضای مجازی یک صحبت هایی می کنند که خانواده های متدین شهدا را رنجیده کردند.
,
 
,
ما از موازین شرعی و قانونی کوتاه نمی آییم
, ما از موازین شرعی و قانونی کوتاه نمی آییم, ما از موازین شرعی و قانونی کوتاه نمی آییم,
 
,
وی ادامه داد: خواهش من این است قبل از اینکه بخواهند کارشان را توجیه کنند و روی آن پافشاری کنند مجدداً تشکیل جلسه دهند و پا فشاری نکنند چون به هیچ وجه ما از موازین شرعی و قانونی کوتاه نمی آییم مردم نیز روی نکته حساس هستند.
,
 
,
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه ما مردم را دعوت به آرامش می کنیم اما این دوستان تشنج ایجاد می کنند آیا این خلاف قانون نیست، تصریح کرد: دادستان به عنوان مدعی العموم باید جلوی تشنج را بگیرد شب گذشته جوان های عزیز قصد اجتماع جلوی شهرداری را داشتند و من این اجازه را به آنها ندادم چرا که برای ما اصل، حفظ آرامش است.
,
 
,
وی عنوان کرد: مردم نیز شروع کننده نیستند و آنها شروع کردند اگر مایل هستند که پافشاری کنند این کار را بکنند ما هم به مردم اعلام می کنیم چرا کتمان می کنند به مردم بگویند ما این مصوبه ها را داشتیم راضی هستید یا خیر و آنهایی که راضی نیستند جلو شهرداری اجتماع کنند.
,
 
,
آیت الله مهدوی بیان کرد: من فردا این را اعلام می کنم و مشکلی نیست چرا به مردم دروغ می گویید و می خواهید با کتمان جمعش کنید، مردم روی این نکات حساس هستند؛ چرا در آخرین روزهای شورا تغییر نام را انجام می دهند و آن را کتمان و از مردم پنهان می کنند.
,
 
,
وی با توضیح اینکه مردم بر روی این مسائل حساس هستند، رهبر انقلاب مسئله آتش به اختیار را بر کسانی گفتند که می خواهند از مرز قانون و شرع تعدی کنند، اضافه کرد: ما هم کم حرف می زنیم و برخی از به من ایراد می گیرند که چرا داد و حرف نمی زنید؛ می گویم که آرامش مردم برای من مهم و اصل است که این نکته را رهبر انقلاب و خون شهدا از ما می خواهد.
,
 
,
 
,
آیت الله مهدوی تصریح کرد: اما اگر احساس کنم که برخی افراد بخواهند از سکوت ما سو استفاده کنند و بر روی خلاف قانون مجدد پافشاری کنند و تهمت های جدید به ما و امثال ما بزنند و تشنج اگر بخواهد ایجاد شود مسئولیت با ما نیست و با آن هایی است که شروع کننده بودند و این قضیه را صریح می گویم.
,
 
,
امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه حفظ آرامش در زمان کنونی را ما داریم انجام می دهیم، خاطر نشان کرد: آتش به اختیاری که رهبر انقلاب گفتند را انجام می دهیم و چیزی که امام خمینی (ره) به ما یاد دادند و ما بچه های امام هستیم و رهبر انقلاب هستیم، به این ها نصیحت می کنم که طبق شرع و قانون جلو بروید که از شما حمایت کنیم.
,
 
,
, ,
شکاف در اصفهان ایجاد نکنید
, شکاف در اصفهان ایجاد نکنید, شکاف در اصفهان ایجاد نکنید,
 
,
وی اظهار کرد: شکاف در اصفهان ایجاد نکنید ، دل چه کسی را می خواهید راضی و شاد کنید و بدانید که آن ها و این ها طرفدار شما نیستند؛ فکر می کنند گروه های ضد دین و کسی که کشف حجاب کرده است، دل راضی کنند نه این ها طرف دار آن ها نیستند.
,
 
,
آیت الله مهدوی با بیان اینکه آخرت گیر هستند، احتمال دهید که یک آخرتی وجود دارد، گفت: اگر کسی بر خلاف دین و مواضع آن ایستاد حقوقی که از نظام می گیرد جایز نیست؛ ما در خبرگان حقوق نداریم، ما شکر خدا را به جای می آوریم که مدیون نظام نیستیم و ما باید خدمتگزار مردم باشیم و به آن ها خدمت کنیم.
,
 
,
وی با توضیح اینکه فدای دین و ولایت باشیم، کاری نکردیم که بخواهیم طلب داشته باشیم، اظهار کرد: اما به دوستانی که حقوق می گیرند نصیحت می کنم که اگر بخواهیم کم کاری کنید، خلاف شرع عمل کند که حقوق اشکال دارد؛ نظام ایران نظام ولایی است و زمانی ولایت فقیه زیر مجموعه را تأیید می کند که در مسیر قانون قدم برداشته باشد.
,
 
,
عضو خبرگان رهبری افزود: زمانی که ولی فقیه، رئیس جمهور را منصوب می کند، می فرمایند که شما را منصوب می کند تا زمانی که در محدود شرع و قانون جلو می روید؛ بنا بر این وظایف تمام وزرا و نمایندگان مجلس و نمایندگان مجلس، استانداران، شهرداران مشخص است.
,
 
,
حق ندارید از اشتباهاتی که مسئولان انجام می دهند دفاع کنید
, حق ندارید از اشتباهاتی که مسئولان انجام می دهند دفاع کنید, حق ندارید از اشتباهاتی که مسئولان انجام می دهند دفاع کنید,
 
,
وی با بیان اینکه همه بدانند که اگر تحت قانون و شرع جلو رفتند و فعالیت کردند، ولایت فقیه کار آن ها را تأیید می کند و اما اگر پای خود را کج گذاشتند، ولی فقیه آن ها را تأیید نمی کند، ادامه داد: این جمله صریح از رهبر انقلاب در جلسه خصوصی بودیم که ایشان فرمودند کسی حق ندارد از اشتباهاتی که مسئولان رده دوم و سوم کشور انجام می دهند دفاع کنید؛ من از خودم شروع می کنم اگر اشتباه کنم شما حق ندارید از اشتباه من حمایت و دفاع کنید که اگر نکنید آخرت را از دست می دهید.
,
 
,
آیت الله مهدوی گفت: دوستی ها نباید باعث عدول از مواضع و اصول انقلاب و دین نباشد؛ هر روز زودتر هم این کار خود را اصلاح کنند، برای ما برکت است و یک افتخار است برای اصفهان که زود مصوبه را برگردانند و خیابان هایی هم که دو سال گذشته اصلاح کنند و فکر نکنند که ما عدول کردیم.
,
 
,
وی با توضیح اینکه ما با شخص شهردار دو سال قبل جلسه داشتیم و دیگر هم نیامد، تصریح کرد: آقای شهردار اطلاع نداشت که آقای فاطمی که چه کسی بوده است و من خیلی تعجب کردم؛ شهردار اصفهان گفت که تهران یک خیابان به نام فاطمی کردند.
,
 
,
نگذارید بیشتر از این جلسات خصوصی را باز کنم
, نگذارید بیشتر از این جلسات خصوصی را باز کنم, نگذارید بیشتر از این جلسات خصوصی را باز کنم,
 
,
عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: نگذارید بیشتر از این جلسات خصوصی را باز کنم؛ دو سال قبل با صراحت گفتم که این تغییر باید اصلاح شود، اما هنوز تاکنون تغییر ندادند و چرا کتمان می کنید؛ باید از مردم بپرسیم که از این مصوبه راضی هستید یا نه و راضی هستید که برای ایام فاطمیه پرچم نزنند؟
,
 
,
وی با بیان اینکه روز گذشته با برخی از مسئولان جلسه داشتیم و اعلام می کردند که ما برای ایام فاطمیه به شهرداری زنگ زدیم اما همکاری نکردند که من خجالت می کشم، اظهار کرد: اصفهانی ها خیلی عاقل هستند که تنش ایجاد نشود، اما بدانند که هم امام خمینی (ره) فرمودند که اگر مسئولان به وظیفه خود عمل نکردند، مردم عمل کنند، رهبر انقلاب هم بحث آتش به اختیار را گفتن و این وظیفه ما است که اگر مسئولان به وظیفه خود عمل نکنند ما باید عمل کنیم.
,
 
,
 
,
مسئله آب اصفهان یک مسئله مهم است
, مسئله آب اصفهان یک مسئله مهم است, مسئله آب اصفهان یک مسئله مهم است,
 
,
آیت الله مهدوی با توضیح اینکه مسئله آب اصفهان یک مسئله مهم است، گفت: کشاورزان بارها به من گفتند که اگر ما داد و فریاد نمی زنیم به دلیل ایجاد تشنج است که رسانه های خارجی سو استفاده نکنند.
,
 
,
وی تأکید کرد: این به معنای این است که در زمینه آب ما ظلم و کم کاری کنیم؛ شما چیزی نگویید و ما هم کار خود را می کنیم و رودخانه هم خشک است و آب ندارد و این نمی شود، مردم اگر کوتاه می آیند و فقط برای این است که نظام را از خود می دانند.
,
 
,
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه اما اگر زمانی بدانند که نظام در خطر است، از خون خود می گذریم و محکم می ایستیم، خاطر نشان کرد: می خواهیم که این مسئله تغییر نام را ادامه ندهد و آن را کش ندهند؛ به جایی اینکه توجیه کنند و تهمت بزنند، اگر تشنج ایجاد کردند ، هر چه پیش آید به عهده آن ها است.
,
 
,
وی با توضیح اینکه هر جایی که احساس کنم به مردم حرف می زنم، فرمایشات رهبری و ایجاد آرامش مد نظر ما است، اضافه کرد: از استاندار استان، از شورا و شهردار متواضعانه می خواهم که برای حفظ آرامش استان کمک کنند؛ اما اگر بخواهند بر روی مواضعشان پافشاری کنند، ما کوتاه نمی آییم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه