اخبار داغ

پیگیری سوژه مردمی؛

انتظار 10 ساله برای آسفالت کمتر از 5 کیلومتر راه روستایی

انتظار 10 ساله برای آسفالت کمتر از 5 کیلومتر راه روستایی
اهالی روستاهای گرموک و روستاهای مجاور از وضعیت نامناسب جاده روستایی و ۱۰ سال انتظار برای آسفالت آن گلایه دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، اهالی روستاهای گرموک و حدود ۱۰ روستای مجاور از نامناسب بودن جاده روستایی گلایه داشته و خواستار پیگیری این مشکل شدند‌.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

حسین‌پور یکی از اهالی روستای گرموک در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: روستای گرموک از توابع بخش القورات شهرستان بیرجند است که در فاصله ۱۹ کیلومتری از بیرجند قرار دارد.

,

وی با اشاره به نامناسب بودن راه این روستا و روستاهای مجاور، افزود: از آسفالت جاده اصلی(القورات) تا نقطه مشترکی که به روستاهای اطراف وصل می‌شود کمتر از ۵ کیلومتر فاصله است.

,

این فرد اهل روستای گرموک بیان کرد: زیرسازی جاده چندین نوبت انجام شده اما کار به اتمام نرسیده، رها شده است.

,

, ,

احتمال تصادف به خاکریزی

, احتمال تصادف به خاکریزی, احتمال تصادف به خاکریزی,

حسین‌پور عنوان کرد: پیمانکار برای این موضوع در نظر گرفته شده و برای کار، کنار جاده خاک ریخته‌اند که به دلیل عبور خودروهای سنگین کیفیت جاده بسیار خراب شده و اصلا نمی‌توان رفت و آمد کرد.

,

وی اظهار کرد: به دلیل خاک ریزی کنار جاده، عرض جاده کم شده و راننده‌ها هنگام شب دید ندارند و احتمال تصادف بسیار زیاد است.

,

این فرد اهل روستای گرموک گفت: طبق پیگیری‌هایی که انجام شده گفته‌اند قرار است هفته جاری کار آغاز شود.

,

حسین‌پور افزود: مشکل جاده‌ی کمتر از ۵ کیلومتری روستای گرموک و روستاهای مجاور مربوط به بیش از ۱۰ سال قبل است.

,

وعده بی‌عمل

, وعده بی‌عمل, وعده بی‌عمل,

وی عنوان کرد: زمانی‌که راه و شهرسازی و راهداری یک اداره کل بود، جعفری مدیرکل وقت راه و شهرسازی استان طی بازدیدی از این مسیر قول داد اگر این جاده آسفالت نشود حداقل آسفالت سرد خواهد شد.

,

, ,

این فرد اهل روستای گرموک ادامه داد: در حال حاضر و پس از گذشت بیش از ۱۰ سال نه تنها آسفالت سرد انجام نشده بلکه با جدا شدن اداره راه و شهرسازی و راهداری از یکدیگر، راه‌های روستایی به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده و وقتی پیگیر رفع مشکل جاده این روستا از راهداری می‌شویم مسئولان می‌گویند این اقدامات جزو وظایف ما نبوده و جدیدا به ما محول شده است.

,

حسین‌پور با بیان این‌که هر کسی حرفی می‌زند، گفت: نیروهای پیمانکار می‌گویند بودجه و اعتبار برای کار در این جاده در نظر گرفته شده اما اعتبار برای جای دیگری هزینه شده است.

,

وی اظهار کرد: تکلیف مسئولان و پیمانکار در این مورد با خودشان هم مشخص نیست.

,

این فرد اهل روستای گرموک بیان کرد: از نقطه مشترک بین روستاها تا هر روستا به طور میانگین دو تا هفت کیلومتر فاصله وجود دارد. اهالی این روستاها راضی هستند فاصله جاده اصلی تا نقطه مشترک بین همه روستاها که کمتر از پنج کیلومتر است آسفالت شود اما متاسفانه مسئولان نسبت به آسفالت همین مسیر کوتاه اقدامی نمی‌کنند.

,

, ,

هماهنگی‌های لازم با پیمانکار برای آغاز کار انجام شود

, هماهنگی‌های لازم با پیمانکار برای آغاز کار انجام شود, هماهنگی‌های لازم با پیمانکار برای آغاز کار انجام شود,

امین مصطفوی‌نیا بخشدار مرکزی بیرجند در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: زیرسازی جاده انجام شده است.

,

وی افزود: مبلغ 500 میلیون تومان اعتبار از محل آخرین اعتباری که از سفر آقای معتمدیان استاندار سابق خراسان‌جنوبی به تهران انجام شده بود به راهداری ابلاغ و موافقت‌نامه مبادله شده است.

,

بخشدار مرکزی بیرجند بیان کرد: طبق آخرین صحبتی که با راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان طی هفته گذشته انجام شد مقررشد هماهنگی‌های لازم با پیمانکار برای آغاز کار انجام شود.

,

مصطفوی‌نیا در مورد این‌که کار آسفالت جاده با این مبلغ اعتبار انجام خواهد شد؟ گفت: شاید پیمانکار مقداری دیون داشته باشد و با پرداخت بخشی از دیون کار را به اتمام برساند و مقداری از دیون نیز برای سال آینده باقی خواهد ماند.

,

به گزارش خاورستان، علی‌رغم ارسال موضوع و سؤال به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی و چندین نوبت پیگیری اما بعد از گذشت بیش از 10 روز، هنوز پاسخی در این زمینه از سوی این اداره کل داده نشده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه