اخبار داغ

منتظری مطرح کرد:

سناریوهای دولت برای فروش نفت/ بودجه با فروش اوراق سرگردان می‌شود

سناریوهای دولت برای فروش نفت/ بودجه با فروش اوراق سرگردان می‌شود
نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: فروش اوراق سابقه موفقیت‌آمیزی در کشورمان نداشته است و اگر از آن استقبال نشود، بودجه سرگردان می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا منتظری درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: بودجه سال آینده اشکالات فراوانی دارد و قطعاً بودجه فعلی پاسخگوی انتظارات نیست چرا که بین منابع و مصارف آن انطباق وجود ندارد و وابستگی این بودجه به نفت بسیار بالاست.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی بیان کرد: این بودجه به شدت به نفت وابسته است و بودجه وابسته شکننده است و رقمی که برای صادرات نفت در سال آینده پیش بینی شده، خیلی زیاد است و در بهترین شرایط هم نمی‌توانستیم به این رقم فکر کنیم.  

,

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر در شرایط تحریم هستیم و نمی‌دانیم که واقعاً دولتمردان بر چه اساسی میزان صادرات نفت را تا این حد بالا دیده اند و بنده در این زمینه از یکی از مسئولان سازمان برنامه و بودجه سوال کردم که بر چه مبنایی تا این حد بودجه بر اساس فروش نفت بسته شده است که وی گفت ما چند سناریو داریم و اگر این سناریوها عملیاتی نشد، سراغ فروش اوراق می‌رویم!  

,

منتظری اظهار داشت: فروش اوراق سابقه موفقیت‌آمیزی در کشورمان نداشته است و اگر از آن استقبال نشود، بودجه سرگردان می شود.  

,

وی با بیان اینکه نکته دیگری که وجود دارد آن است که دولت هفت سال است که سکان کشور را بر عهده دارد و می‌خواهد به همه انتظارات در سال پایانی پاسخ دهد، ‌ تصریح کرد: درست است که مباحثی چون همسان سازی حقوق بازنشستگان ضرورت دارد اما زمانی که همه این مطالبات در آخرین بودجه دولت و بدون توجه به منابع آن گذاشته می شود، مشکلاتی به وجود می آید.  

,

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی بیان کر د: مقام معظم رهبری فرمودند که اتکا به نفت در بودجه باید کاهش یابد اما متاسفانه میزان وابستگی بودجه به نفت در سال آینده افزایش یافته است و ما نگرانیم که اگر این بودجه اصلاح نشود، دوگانه مجلس و مردم اتفاق بیفتد و عده‌ای بگویند که ما پیش‌بینی کرده بودیم که این بودجه چه سرنوشتی را برای کشور به وجود می‌آورد و چرا مجلس با آن مخالفت نکرد؟  

,

منتظری با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ شبیه سناریو سیاسی است، گفت: مجلس شورای اسلامی حتماً باید روی اصلاحات بودجه اصرار کند و تصویب بودجه باید منوط به اصلاحات ساختاری باشد.

,

انتهای پیام/ک

,

منبع: مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه