اخبار داغ

وعده‌های بی‌عمل و تعلل بی‌سابقه دستگاه‌های اجرایی مشکلات را به هم گره زد؛

ورود نمایندگان مجلس به حل مشکلات ساکنان محلات جلیلیان و فرهنگیان بیرجند

ورود نمایندگان مجلس به حل مشکلات ساکنان محلات جلیلیان و فرهنگیان بیرجند
مشکلات مردم محله جلیلیان بیرجند و همچنین ساکنان مسکن فرهنگیان، سبب شد تا حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، با همراه کردن سایر مسئولان شهری از جمله فرماندار بیرجند، شهردار و رئیس شورای شهر و مدیرکل راه و شهرسازی از این محلات بازدید و مشکلات مردم را بررسی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مشکلات مردم محله جلیلیان بیرجند و همچنین ساکنان مسکن فرهنگیان، سبب شد تا حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، با همراه کردن سایر مسئولان شهری از جمله فرماندار بیرجند، شهردار و رئیس شورای شهر، مدیرکل راه و شهرسازی و ... از این محلات بازدید و مشکلات مردم را بررسی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

در اولین بازدید که از محله جلیلیان انجام شد، یکی از ساکنان این منطقه اظهار کرد: علی رغم دعوت های متعدد، این اولین باری است که مسئولان در این منطقه حضور پیدا کرده اند.

, این اولین باری است که مسئولان در این منطقه حضور پیدا کرده اند.,

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 سال از ایجاد این محله می گذرد و ساکنان آن از سال 1360 از خدمات آب و برق برخوردارند افزود: طی سالهای گذشته گازرسانی به این منطقه انجام شده است و برخی از ساکنان هزینه های جواز را پرداخت کرده اند.

,

وی تاکید کرد: اما مشکل اصلی این محله، نداشتن ورودی مناسب و همچنین عدم برخورداری از آسفالت و ریختن نخاله های ساختمانی است.

,

وی با اشاره به اینکه ورودی که هم اکنون وجود دارد، توسط خود مردم ایجاد شده است، گفت: نقشه مصوب این محله مربوط به 25 مرداد سال 1390 است که متاسفانه هنوز اجرا نشده و مشکل کار از شهرداری است.

,

محله جلیلیان جزو محدوده خدماتی شهر است

, محله جلیلیان جزو محدوده خدماتی شهر است, محله جلیلیان جزو محدوده خدماتی شهر است,

وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: محله جلیلیان جزو محدوده خدماتی شهر و مستثنیات است که مالکیت شخصی دارد.

,

وی افزود: برای این محله، گذربندی عمومی در طرح دیده شده و اجرای آسفالت و آماده سازی این محدوه باید به عنوان یک محدوده ی شهری انجام شود.

,

شهرداری چگونه در کاربری فضای سبز خیابان ایجاد کند؟

, شهرداری چگونه در کاربری فضای سبز خیابان ایجاد کند؟, شهرداری چگونه در کاربری فضای سبز خیابان ایجاد کند؟,

محمدعلی جاوید شهردار بیرجند نیز گفت: شهرداری تفاوتی بین شهروندان قائل نبوده و ملزم به ارائه خدمات به همه شهروندان است. البته خدمات آب، برق و گاز از سال قبل در این محله ایجاد شده است.

,

وی با طرح این سوال که علی رغم سکونت 40 ساله در این محله، چرا شهرداری تاکنون به این موضوع ورود پیدا نکرده است؟ اظهار کرد: اشکالی که در این خصوص وجود داشت، این بود که این محله جزو محدوده خدماتی شهری نبوده و طرح تفکیک و گذربندی نداشته است.

,

شهردار بیرجند افزود: تمام اراضی این منطقه، کاربری فضای سبز بوده است، اما آیا شهرداری می تواند در کاربری فضای سبز ایجاد خیابان، جدول گذاری، ساخت و ساز و خدمات‌دهی کند؟

,

مشکل محله جلیلیان نداشتن طرح تفکیک است

, مشکل محله جلیلیان نداشتن طرح تفکیک است, مشکل محله جلیلیان نداشتن طرح تفکیک است,

جاوید ادامه داد: اما به لطف ایجاد محدوده زعفرانیه و تهیه و ابلاغ طرح آن، طرح گذربندی محله جلیلیان نیز ایجاد شده است که شهرداری پس از اجرای طرح گذربندی، می تواند به این منطقه ورود پیدا کرده و آن را به رسمیت بشناسد.

,

وی ادامه داد: شهرداری برای ارائه هر خدماتی، بر اساس سندیت و مالکیت و ارائه طرح تفکیک توسط مالک دولتی یا خصوصی، اقدام می کند. اما متاسفانه این محدوده طرح تفکیک ندارد و همه مالکین سند ندارند.

,

شهردار بیرجند تاکید کرد: اکنون بحث مالکیت مطرح است و اگر قرار است خدماتی داده شود، ابتدا باید طرح تفکیک این محدوده مصوب شود و قطعات، گذربندی‌ها، کاربری‌ها، حق‌السهم‌ها و ... مشخص و فضاهای خدماتی پیش‌بینی شود.

, اکنون بحث مالکیت مطرح است و اگر قرار است خدماتی داده شود، ابتدا باید طرح تفکیک این محدوده مصوب شود و قطعات، گذربندی‌ها، کاربری‌ها، حق‌السهم‌ها و ... مشخص و فضاهای خدماتی پیش‌بینی شود.,

وی بیان کرد: شهرداری برای ارائه خدمات، آماده‌سازی و صدور پروانه ساختمانی، مانند همه محلات شهر؛ هزینه‌های آماده‌سازی را از مردم می‌گیرد و خدمات آسفالت و پروانه ساختمانی را ارائه می‌دهد. اگر مسئولان اعتباری در این خصوص اختصاص دهند می‌توانیم نسبت به بهسازی این محله اقدام کنیم.

,

جاوید گفت: مشکل اساسی این محله کاربری فضای سبز بوده که اکنون حل شده است. اما مشکل دیگر مالکیت است که یا باید طرح تفکیک این محله ارائه شود یا با دستور قضایی وارد کار شد. چرا که اجرای آسفالت برای این محله اعتبار چندانی نیاز ندارد که شهرداری بخواهد از اجرای آن به دلیل مشکلات اعتباری خودداری کند.

,

آسفالت با اجازه دادستان

, آسفالت با اجازه دادستان, آسفالت با اجازه دادستان,

علی ناصری فرماندار بیرجند نیز در این خصوص اظهار کرد: محله جلیلیان جزو محلات هدف بازآفرینی و بافت های ناکارآمد شهر است که می توان برای ایجاد ورودی و آسفالت این محله برای سال آینده برنامه ریزی کرد.

,

وی افزود: در خصوص آماده سازی این محله باید اطلاع رسانی و فراخوان انجام شود تا افراد مدعی مالکیت برای تهیه طرح تفکیکی به شهرداری مراجعه کنند. در صورت عدم مراجعه مالکین شهرداری می تواند با دستور دادستان و براساس نقشه تفکیکی کار را شروع کند.

,

تصمیمات مسئولان زمان‌بندی شده باشد

, تصمیمات مسئولان زمان‌بندی شده باشد, تصمیمات مسئولان زمان‌بندی شده باشد,

حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این بازدید تاکید کرد: برای حل مشکلات مردم این محله، جلسه ای با مدیریت فرماندار و با حضور تمامی مسئولان ذیربط برگزار و برای حل مشکلات مردم تصمیمات مناسبی گرفته شود.

,

وی افزود: با توجه به موضوع مالکیت در این محدوده، دستور دادستان در شروع کار می تواند راهگشا باشد.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس تصریح کرد: تصمیمات و وعده های مسئولان برای حل مشکلات باید زمان بندی شده باشد تا در صورت عدم اجرا از طریق دادستان به موضوع ورود پیدا کرد.

,

خسروی ادامه داد: رسیدگی به این محله به عنوان ورودی و وصله ناجور برای چهره شهر، ضروری است.

,

وی تاکید کرد: در شرایطی که بیماری کرونا و گرانی بر جامعه حاکم است، باید تا جایی که از دست مان برمی آید کمک کنیم تا مشکلات مردم بیشتر نشود.

,

13 سال بلاتکلیفی و عدم برخورداری از خدمات

, 13 سال بلاتکلیفی و عدم برخورداری از خدمات, 13 سال بلاتکلیفی و عدم برخورداری از خدمات,

بازدید بعدی از منطقه مسکونی فرهنگیان انجام شد.

,

مسعودی‌پور یکی از ساکنان این منطقه در این بازدید، گفت: ساخت واحدهای مسکونی فرهنگیان، از سال 1387 آغاز شده و در سال 1390 مجوز آن دریافت شده است. اکنون حدود 2.5 سال است که در این منطقه زندگی می کنیم.

,

وی با بیان این‌که مردم این منطقه از خدمات آب، فاضلاب، خدمات شهرداری و ... محروم هستند، افزود: آب شهری نداریم و با هزینه خودمان از محله جلیلیان، لوله کشی آب انجام داده ایم. در زمستان آب تانکرها یخ می زند، اما مجبوریم از همین آب استفاده کنیم.

,

برگزاری کلاس توسط فرهنگیان از کنار پنجره

, برگزاری کلاس توسط فرهنگیان از کنار پنجره, برگزاری کلاس توسط فرهنگیان از کنار پنجره,

مسعودی بابیان اینکه متاسفانه هنوز زیرساخت تلفن برای این منطقه ایجاد نشده است، ادامه داد: این در حالی است که ساکنان این واحدها فرهنگیان هستند که حالا به دلیل محدودیت‌های بیماری کرونا، باید کلاس آنلاین برگزار کنند. اما نبود زیرساخت تلفن و آنتن دهی نامناسب موبایل، سبب شده تا معلمان ساکن در اینجا مجبور باشند از کنار پنجره ، کلاس خود را برگزار کنند، چراکه وسط خانه آنتن قطع می شود.

,

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت تلفن و اینترنت برای این منطقه، افزود: از دیگر مشکلات این منطقه کمبود روشنایی معبر، سگ های ولگرد و حتی نبود سطل زباله است.

,

بلاتکلیفی ساکنان/ مشکل مردم هستند یا دستگاه های خدمات رسان

, بلاتکلیفی ساکنان/ مشکل مردم هستند یا دستگاه های خدمات رسان, بلاتکلیفی ساکنان/ مشکل مردم هستند یا دستگاه های خدمات رسان,

این شهروند بیرجندی اظهار کرد: آیا مقصر این وضعیت ساکنان منطقه هستند که ندانسته در اینجا سرمایه گذاری کرده اند یا دستگاه های خدمات رسان؟

,

مسعودی تصریح کرد: بارها در این خصوص به ادارات متعدد از جمله راه و شهرسازی، فرمانداری، استانداری، شهرداری و ... نامه نوشته ایم، اما متاسفانه جواب ما این است که خدمات برعهده شهرداری است و از طرف دیگر این محدوده تحویل شهرداری نشده است.

, مسعودی تصریح کرد: بارها در این خصوص به ادارات متعدد از جمله راه و شهرسازی، فرمانداری، استانداری، شهرداری و ... نامه نوشته ایم، اما متاسفانه جواب ما این است که خدمات برعهده شهرداری است و از طرف دیگر این محدوده تحویل شهرداری نشده است.,

وی با اشاره به اینکه حضور میدانی مسئولان باعث خیر و برکت است، افزود: تاکنون هیچ مسئولی از این منطقه بازدید نکرده است، البته دو سال قبل که آقای فرماندار برای افتتاح پروژه آمده بود، حداقل مشکلات داخلی پروژه حل و آجرها و نخاله های ساختمانی جمع شد. امروز نیز به دلیل حضور شهردار در این منطقه، قبل از بازدید، رفتگر شهرداری جلوی خیابان را تمیز و مرتب کرد.

, تاکنون هیچ مسئولی از این منطقه بازدید نکرده است,

مشکل عمل به وعده‌هاست نه نوشتن صورتجلسه

, مشکل عمل به وعده‌هاست نه نوشتن صورتجلسه, مشکل عمل به وعده‌هاست نه نوشتن صورتجلسه,

یکی دیگر از ساکنین نیز اظهار کرد: مسئولان در حد توان خدمت کرده و می کنند، اما مشکل ما برگزاری جلسه و نوشتن صورت جلسه نیست. بلکه باید وعده‌ها و مصوبات جلسات رصد و پیگیری شود و قول بی‌عمل به مردم داده نشود.

,

از خودمان گلایه‌مند هستیم

, از خودمان گلایه‌مند هستیم, از خودمان گلایه‌مند هستیم,

علی ناصری فرماندار بیرجند نیز در این خصوص گفت: به دلیل وجود چنین مشکلاتی در محدوده شهر، از خودمان گلایه‌مند هستیم چرا که عادت کرده ایم در برخی پروژه ها، برای دکمه ای که پیدا کردیم، یک کت بدوزیم.

,

وی افزود: در دوران مدیران اسبق، که این پروژه برنامه ریزی شده است، متاسفانه برای ایجاد زیرساخت ها، پیش بینی نشده است با این توجیه که تا زمان ساخت پروژه، زیرساخت ها ایجاد خواهد شد و این موضوع یکی از ایرادات دستگاه های اجرایی است.

,

مشکلاتی که به هم گره خورده است

, مشکلاتی که به هم گره خورده است, مشکلاتی که به هم گره خورده است,

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه اکنون برای حل برخی از مسائل شهرداری می تواند کمک کند و برخی دیگر از مسائل به دلیل اجرای خدمات دیگری معطل مانده است، اظهار کرد: تا زمانی که طرح آبرسانی انجام نشود، اجرای آسفالت امکان پذیر نیست. اما چون اجرای طرح آبرسانی و تامین هزینه ها برعهده دولت است، آماده سازی آن با مشکلاتی مواجه شده است.

,

وی افزود: مخابرات برای اجرای زیرساخت تلفن آمادگی دارد تا با تعیین بر و کف معبر، تونل فیبر نوری را اجرا کند. برای تقویت آنتن موبایل، قرار است دو دکل همراه اول در محدوده ترمینال و بلوار شهید ناصری نصب شود.

,

ناصری گفت: چون برای ساخت این واحدهای مسکونی پروانه صادر شده و این منطقه جزو محدوده شهر است، بعد از اجرای طرح آبرسانی، بقیه خدمات توسط شهرداری قابل انجام است.

, بعد از اجرای طرح آبرسانی، بقیه خدمات توسط شهرداری قابل انجام است.,

مسکن و شهرسازی هیچ تعهدی برای تامین خدمات مسکن فرهنگیان ندارد

, مسکن و شهرسازی هیچ تعهدی برای تامین خدمات مسکن فرهنگیان ندارد, مسکن و شهرسازی هیچ تعهدی برای تامین خدمات مسکن فرهنگیان ندارد,

وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه منطقه مسکونی فرهنگیان جزو محدوده خدمات شهری است و پروانه ساختمانی توسط شهرداری وقت صادر شده است، گفت: قرارداد این پروژه مربوط به 13 سال قبل است که بر اساس آن وزارت مسکن و شهرسازی هیچ تعهدی برای تامین آب، برق و گاز ندارد.

,

وی افزود: تامین خدمات زیربنایی آب، برق و گاز از وظایف دستگاه های خدمات رسان است اما چون بخشی از مقررات در خصوص تونل انرژی است، اداره کل راه و شهرسازی هم تصمیم دارد بر اساس سهم خود در این پروژه برای آب و فاضلاب هزینه کند.

,

داعی با اشاره به اینکه راه و شهرسازی در اجرای شبکه آب و فاضلاب وظیفه ای ندارد اما برای کمک به مردم در این خصوص همکاری می کنیم، بیان کرد: تاکنون برای خرید لوله دو بار مناقصه برگزار کردیم اما چون لوله های تولیدی کارخانه ها مورد تایید آب و فاضلاب نبوده است قرار است دوباره فراخوان مناقصه انجام شود.

,

نگرانی شهردار از بلاتکلیفی مردم

, نگرانی شهردار از بلاتکلیفی مردم, نگرانی شهردار از بلاتکلیفی مردم,

محمدعلی جاوید شهردار بیرجند نیز با اشاره به اینکه نگران مشکلات موجود نیستم، افزود: اما نگرانی من از بلاتکلیفی مردم در بین شهرداری، راه و شهرسازی و دستگاه های خدمات رسان است که باعث بدبینی مردم به دستگاه ها و خدمات می شود که بهتر است هر کدام از دستگاه ها در همان ابتدا وظایفت خود را برای مردم معلوم کنند.

,

وی اظهار کرد: در حالی که صدور مجوز برای شهرداری درآمد دارد اما بنده در خصوص صدور مجوز برای منطقه زعفرانیه رضایت نداشتم و مردم علیه بنده در دادگستری طرح دعوی کردند. دلیل بنده برای این موضوع این بود که در این منطقه هیچ زیرساختی وجود ندارد و وقتی که ساخته شود، یقه شهرداری گرفته می شود که چون این منطقه جزو محدوده شهر است، باید خدمات‌دهی شود.

, در حالی که صدور مجوز برای شهرداری درآمد دارد اما بنده در خصوص صدور مجوز برای منطقه زعفرانیه رضایت نداشتم و مردم علیه بنده در دادگستری طرح دعوی کردند. دلیل بنده برای این موضوع این بود که در این منطقه هیچ زیرساختی وجود ندارد و وقتی که ساخته شود، یقه شهرداری گرفته می شود که چون این منطقه جزو محدوده شهر است، باید خدمات‌دهی شود.,

شهردار بیرجند تاکید کرد: شهرداری آخرین دستگاه برای خدمات رسانی است و ابتدا باید زیرساخت های اولیه سکونت از جمله آب، برق، گاز، تلفن، آسفالت، مدرسه و ... ایجاد شود.

, شهرداری آخرین دستگاه برای خدمات رسانی است و ابتدا باید زیرساخت های اولیه سکونت از جمله آب، برق، گاز، تلفن، آسفالت، مدرسه و ... ایجاد شود.,

مشکلاتی که به دلیل تحکم یا تصمیمات احساسی مسئولان ایجاد می‌شود

, مشکلاتی که به دلیل تحکم یا تصمیمات احساسی مسئولان ایجاد می‌شود, مشکلاتی که به دلیل تحکم یا تصمیمات احساسی مسئولان ایجاد می‌شود,

جاوید تصریح کرد: برخی از مدیران از روی احساس یا تحکم، کاری انجام می دهند که بعدا عده ای را دچار مشکل می کند. مگر تهیه سطل زباله برای شهرداری چقدر هزینه دارد؟ مشکل این است که ماشین های مکانیزه حمل زباله، امکان تردد در هر مسیری را ندارد و باید ابتدا آسفالت معابر اجرا شود که آن هم معطل اجرای شبکه آب و فاضلاب مانده است.

,

وی با اشاره به اینکه تصور مردم بر این است که شهرداری نمی خواهد کاری کند، گفت: اگر قرار است اجرای شبکه آب و فاضلاب به طول بینجامد، بهتر است ابتدا مسیرها آسفالت و بعدا برای آبرسانی، آسفالت شکافی شود تا شهرداری بتواند خدمات حمل پسماند و حمل و نقل را ارائه کند.

,

برخورد دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم با مدیران بی‌تعهد

, برخورد دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم با مدیران بی‌تعهد, برخورد دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم با مدیران بی‌تعهد,

حجت‌الاسلام نسائی دادستان بیرجند نیز ضمن تشکر از مسئولان دغدغه‌مند، گفت: قطعا زمان‌بندی وعده‌ها برای حل مشکلات مردم ضروری است. اما اگر وعده ای داده شد و به آن عمل نشد، به دلیل ترک فعل، دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم به سراغ این مدیران خواهد رفت.

,

وی با اشاره به اینکه در استان مدیران توانمندی داریم، اما هرجا که کارها گره خورد، دادستانی کمک خواهد کرد، افزود: امیدوارم در بازدید بعدی که انجام می شود، ساکنان این منطقه دیگر دغدغه آب نداشته باشند.

, امیدوارم در بازدید بعدی که انجام می شود، ساکنان این منطقه دیگر دغدغه آب نداشته باشند.,

عبرت مدیریتی

, عبرت مدیریتی, عبرت مدیریتی,

حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص تصریح کرد: مگر 13 سال از زمان آغاز پروژه مسکن فرهنگیان کم است؟ تا کی می خواهیم از معلمی و شغل انبیا تعریف کنیم؟ شغل انبیا این است که قشر فرهنگی، در بازنشستگی کارشان به کمترین خدمات هم گیر باشد؟ چرا باید قشر معلم با این عظمت، به چنین  مسائلی گرفتار باشند؟

,

وی با تاکید بر تشکیل جلسه ای با حضور همه مسئولان، گفت: باید همه مسئولان دور هم جمع شوند و کار مقطعی برای مردم انجام شود. البته این جلسه باید با حضور دادستان تشکیل شود تا ترک فعل مدیران و عدم تعهد آنها به وعده هایشان، پیگیری و مورد مواخذه قرار بگیرد.

,

خسروی افزود: مردم در این مسائل بی گناهند و این موارد باید عبرت مدیریتی شود تا در پروژه های آینده تکرار نشود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه