اخبار داغ

کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه:

موشک باران عین الاسد، ضرب شست کوچکی به امریکا بود

موشک باران عین الاسد، ضرب شست کوچکی به امریکا بود
حسن رحیمی روشن گفت: حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، ضرب شست کوچکی در مقابل ترور شهید سلیمانی به آمریکا بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، حسن رحیمی روشن، کارشناس سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا گفت: دقت بالای موشک های سپاه پاسداران اهمیت ویژه حمله نظامی ایران به پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا بود که هیچ کدام از این موشک‌ها توسط ارتش آمریکا نه تنها منهدم نشدند، بلکه حتی رهگیری هم نشده و همه آنها به هدف اصابت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: نکته حائز اهمیت حمله موشکی عین الاسد این بود که بعد از جنگ جهانی دوم، اولین بار بود که کشوری به آمریکا حمله می‌کند و پاسخی هم دریافت نمی کند؛ مثلاً بطور مشابه در سال های گذشته پایتخت لیبی شهر بنغازی توسط آمریکا بمباران شد که حتی افراد خانواده قذافی نیز در آن کشته شدند ولی لیبی توان نظامی مقابله نداشت؛ اما ایران با حمله موشکی ساخت خود با دقت بالا پایگاه عین الاسد را بمباران کرد و خسارت زیادی را نیز وارد کرد و آمریکا در مقابل هیچ واکنشی نشان نداد و آنها در پاسخ به سوالات و افکار عمومی دنیا مجبور شدند به دروغ بگویند که که این حمله یک حمله فانتزی بود و تلفات جانی در بر نداشت.

,

رحیمی روشن با بیان اینکه نیروی هوا و فضای سپاه آمادگی پاسخ احتمالی آمریکا را داشت و مطمئناً با هر پاسخ آمریکا، پاسخی کوبنده تر می داد، تاکید کرد: در آن صورت ایران هم تلفات بیشتری می گرفت و هم تعداد بیشتری از پایگاه‌های آمریکا در منطقه را نابود می‌کرد، بنابراین همینه ارتش آمریکا زیر سوال برد.

,

این استاد دانشگاه اضافه کرد: قبل از آن هم که هواپیمای فوق پیشرفته بدون سرنشین آمریکا توسط پدافند هوا فضای سپاه پاسداران و موشک سوم خرداد در منطقه خلیج فارس منهدم شده بود که این نقطه عطفی برای قدرت نظامی ایران بود و آمریکا که برای اولین بار بود.

,

مسئول سازمان بسیج اساتید استان همدان ادامه داد: عملیات عین الاسد فرصتی شد برای ایران که دقت موشک‌های خود را در میدان عمل مورد آزمون قرار دهد و قطعا اگر پاسخی که آمریکا به این حمله می داد ایران پاسخ سهمی تر و گسترده تر می داد.

,

رحیمی روشن با اشاره به اینکه ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا همچنان هم پیمان هستند، افزود: تاثیری که این حمله در منطقه گذاشت این بود که متحدین منطقه‌ای آمریکا به آن معنی قبل دیگر اعتمادی به اینکه آمریکا بتواند از آن پشتیبانی کند، ندارند. این عامل سبب تجدید نظر مشتاقان خرید سلاح های آمریکایی و همچنین دلگرمی دوستداران انقلاب اسلامی ایران و هم‌پیمانان ایران در منطقه شد و یأس و ناامیدی برای طرف غربی به وجود آورد؛ همچنین حملات مشابه آن از طرف هم‌پیمانان ایران، ارتش یمن که پالایشگاه‌ نفت عربستان را مورد حمله سهمگین قرار دادند معادله در منطقه را تغییر داد.

,

وی تاکید کرد: امروز اگر آمریکا این اطمینان را داشت که می‌تواند با یک حمله نظامی ایران را از پای درآورد، مطمئناً لحظه ای درنگ نمی‌کرد. وقتی که ایران هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را منهدم کرد، رئیس‌جمهور آمریکا از ایران تشکر کرد که ایران هواپیمای بدون سرنشین را تنها منهدم کرد!

,

رحیمی روشن این را نشانی از قدرت دفاعی دولت ایران دانست که به دست فرزندان این سرزمین به وجود آمده و قدرت بومی است، به داخل اتکا دارد، از دل دانش ملی جوشیده و سطح بسیار بالایی از بازدارندگی به وجود آورده است که سبب تغییر روند مقابله آمریکا با ایران از لحاظ نظامی و اقتصادی می‌شود.

,

این کارشناس سیاسی در پایان گفت: آمریکا می‌داند حمله نظامی به ایران غیرقابل اجرا است که اگر اینگونه نبود، روی به مناظره نمی‌آورد و خود درخواست مناظره نمی‌کرد و با یک حمله نظامی کار را تمام می کرد. لکن تحریم ها در داخل کشور وقتی خنثی می شود که در داخل کشور اثرش را با تکیه بر توان ملی، تولید ملی و برنامه ریزی درست کنیم که این کار ناشدنی نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه