اخبار داغ

گزارشی از وضعیت بازار و کمبود روغن؛

سبد کالای اجباری، خلاقیتی برای تحمیل کالا به مردم/ خلاً نظارت زمینه‌ساز بی‌انصافی در بازار

سبد کالای اجباری، خلاقیتی برای تحمیل کالا به مردم/ خلاً نظارت زمینه‌ساز بی‌انصافی در بازار
سنگینی نوسان های قیمتی چندین سال است که بر زندگی مردم سایه انداخته اما این روزها کمبود برخی از اقلام اساسی دردی بر دردهای مردم افزوده است و باید برای پیدا کردن کالاهای مورد نیاز ساعت ها در فروشگاه ها و خیابان ها سرگردان باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، مشکلات اقتصادی یکی پس از دیگری رخ نشان می دهند و افراد برای فروش بیشتر با توجه به رکود بازار خلاقیت هایی به خرج می دهند، شاید بارها نام سبد کالا به گوشتان خورده باشد اما اینبار خبری از اقلام یارانه ای در این سبد نیست بلکه این سبد اجباری برای دستیابی به یک بطری روغن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

جای خالی نظارت ها امروزه به موضوعی عادی در جامعه تبدیل شده است، قیمت های رها شده و تضاد قیمتی در فروشگاه ها، تنها یک دلیل و آن هم نبود نظارت می تواند داشته باشد، اما در برخورد با این مشکلات می توان گفت " از ماست که بر ماست " چراکه وقتی به همدیگر  و هم نوعمان رحم نمی کنیم و  از هر راهی می خواهیم، فروش داشته باشیم آن هم با قیمت هایی که هیچ سنخیتی با کالای مورد نظر ندارد، قطعا این روش در جامعه کم کم به یک عرف تبدیل می شود.

,

 

,

پرداخت 100 هزار تومان برای تهیه یک بطری روغن خوراکی

, پرداخت 100 هزار تومان برای تهیه یک بطری روغن خوراکی, پرداخت 100 هزار تومان برای تهیه یک بطری روغن خوراکی,

محمدنیا، یکی از همشهریان بجنوردی در گفتگو با عصراترک گفت: روز گذشته برای خرید روغن بالغ بر 15 فروشگاه و مغازه را رفتم تا بالاخره در یک فروشگاه که در واقع در مرکزی ترین قسمت شهر و یکی از فروشگاه های معروف و شناخته شده شهر است، روغن را پیدا کردم که وقتی درخواست خرید کردم گفت اگر روغن می خواهید باید سبد کالا را به صورت کامل بردارید.

,

وی ادامه داد: در آن سبد کالا ماکارونی، رب، چای و چند قلم دیگر گذاشته بودن که من باید برای یک روغن که شاید مبلغ 20 هزار تومان می شد، حداقل 100 هزار تومان هزینه پرداخت می کردم و این برای خانواده ها در این شرایط خیلی سخت است و بدتر از آن اجبار در خریدن است که مردم را اذیت می کند.

,

آراسته، شهروند دیگری در ادامه گفت: از یک عمده فروشی تقاضای خرید روغن داشتم که گفت ندارم و بعد از اینکه من از مغازه خارج شدم فردی که بعد از من وارد مغازه شده بود، با سه بطری روغن از مغازه خارج شد.

,

وی اضافه کرد: متاسفانه خیلی از اصناف، بی انصافی هایی می کنند و نبود نظارت هم کارشان را راحت کرده و فروش محصولات برای آن ها جنبه انتخابی پیدا کرده است.

,

نظری، همشهری دیگری گفت: در مغازه ای مشغول خرید برنج بودم که مشتری وارد شد و تقاضای خرید روغن داشت، که فروشنده گفت اگر می خواهید از انبار بیاورم، خیلی جالب بود که از طرفی می گویند روغن نیست از طرفی انبارهایی هستند که روغن دارند و برای مشتریان خاص هستند و مردم باید برای خرید یک کیلو روغن چندین ساعت در بازار سردرگم باشند.

,

 

,

فروش سبد کالا برای خرید روغن تخلف است

, فروش سبد کالا برای خرید روغن تخلف است, فروش سبد کالا برای خرید روغن تخلف است,

علی اصغر رضازاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با مشکلات کمبود دوباره روغن در استان گفت: این مشکل کشوری است و مختص استان خراسان شمالی نیست.

,

وی با اشاره به اینکه مباشران از خراسان شمالی برای دریافت روغن در دو بخش خانگی و اصناف به کارخانه های تولیدی روغن معرفی شده اند، گفت: متاسفانه به دلیل پایین آمدن تولید، کارخانه ها روغن به میزان درخواستی در اختیار مباشران قرار نداده اند و این قضیه کمبودهایی را ایجاد کرده است.

,

رضازاده اضافه کرد: میزان روغن درخواستی استان که از طریق سازمان صمت به کارخانه ها معرفی شده، 876 تن در بخش مصارف خانگی و 130 تن در بخش مصارف اصناف بوده است که تاکنون 300 تن آن در بخش خانگی وارد شده و در بخش اصناف هیچ روغنی دریافت نشده است.

,

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر فروش اجباری سبدهای کالایی به همراه روغن به مشتریان توضیح داد: فروش سبد کالایی برای خرید روغن تخلف است و هیچ واحد صنفی و فروشگاهی حق چنین برخوردی را ندارد.

,

وی ادامه داد: اگر روغنی توزیع می شود، تنظیم بازاری است و با قیمت مصوب تنظیم بازار روی ظرف روغن درج شده، بنابراین واحدهای صنفی و فروشگاه ها حق تحمیل جنس دیگری را به همراه روغن به مشتری ندارند.

,

رضازاده افزود: از مردم تقاضا داریم که در صورت مواجه با این رفتارها برای ارائه شکایت با شماره 124  تماس بگیرند و مشکلات را با ما در میان بگذارند، قطعا رسیدگی خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه