اخبار داغ

رئیس انجمن ویروس‌شناسی کشور:

واکسن‌های موجود در جهان به دلیل اضطرار تزریق می‌شوند/ تامین زیرساخت‌های لازم، واکسن داخلی را سریعتر به نتیجه می‌رساند

واکسن‌های موجود در جهان به دلیل اضطرار تزریق می‌شوند/ تامین زیرساخت‌های لازم، واکسن داخلی را سریعتر به نتیجه می‌رساند
علیجان تبرایی گفت: واکسن هایی که در جهان تولید شده به دلیل شرایط موجود و اضطرار در حال تزریق شدن است و ممکن است در استفاده از این واکسن ها عوارضی حتی بعد از یکسال هم مشاهده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، علیجان تبرایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گلستان ما، درباره تولید واکسن ایرانی کرونا، اظهار کرد: تولید واکسن ایرانی در حال طی کردن مراحل آزمایشی است که هنوز کامل نشده و مراحل بالینی آن در حال انجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی یادآور شد: حداقل 6 ماه آینده می توانیم با قطعیت بگوییم که واکسن های ایرانی قابلیت خوبی دارند و در اصل 10 سال طول می کشد تا از عملکرد مطلوب و 100 درصدی واکسن مطمئن شد.

,

رئیس انجمن ویرورس شناسی کشور با بیان اینکه واکسن یکی از راه های موثر کنترل بیماری ها است، تصریح کرد: همه تلاش های ما باید برای تولید واکسن مناسب و ایمن در کشور باشد.

,

وی  اضافه کرد: از جهت علمی قطعا تا زمانی که واکسن های ما به آن مرحله 100 درصد نرسیده باید از کشورهای مطمئن واکسن تهیه کرد.

,

تبرایی با بیان اینکه واکسن هایی که در جهان تولید شده به دلیل شرایط موجود و اضطرار در حال تزریق شدن است، متذکر شد: ممکن است در استفاده از این واکسن ها عوارضی هم حتی بعد از یکسال  مشاهده شود و حتی ممکن است بعد از چند سال بگویند که به درد نمی خورد و قابل استفاده نیست، همانطور که چند داروی استفاده شده از سوی بهداشت جهانی تایید نشد و از روند درمان خارج شده است.

,

عضو شورای مشورتی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: روند ساخت واکسن داخلی خوب است و باید زیرساخت های لازم تامین شود تا بتوانیم سریعتر به نتیجه برسیم و حتی نیاز است تکنولوژی های دیگر در کشور خودمان راه اندازی کنیم که نیازمند حمایت بیشتر هستیم.

,

تبرایی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا تا واکسن های خودمان تولید شود باید واکسن های که از جهت علمی و چه از جهت امنیتی مناسب باشد استفاده کرد؛ البته تزریق واکسن نیز برای افراد اجباری نیست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه