اخبار داغ

گزارشی درباره ادعاهای پوشالی؛

واکسن خارجی یا سم مهلک!

واکسن خارجی یا سم مهلک!
کشورهایی که در گذشته خباثت خود را در مورد واگذاری خون های آلوده به ایدز و بسیاری دیگر نشان داده‌اند برای صدور واکسن کرونا تلاش می‌کنند. اما سوال مهم این است که این کشورها اگر واکسن دارند چرا خودشان استفاده نمی‌کنند تا این بیماری را کنترل کنند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، چیزی به یکساله شدن ورود کرونا به کشور نمانده و از اول ورود این ویروس به کشور تلاش و کوشش های فراوانی نسبت به تولید واکسن و کنترل آن در کشور صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

اما این تلاش و کوشش ها فارغ از بحث ملی در سطح جهانی نیز صورت گرفته است. روسیه اولین کشوری بود که در سطح بین المللی ادعای تهیه و تزریق واکسن کرونا را داشته و به دنبال روسیه کشورهای دیگر مثل فرانسه، هند، کوبا و امریکا نیز تاکنون ادعای تولید این واکسن را داشته اند.

,

براساس آنچه تاکنون وزارت بهداشت روسیه اعلام کرده نتایج واکسن روسی دارای 85 درصد موفقیت بوده و 15 درصد مابقی نیز دارای علائم خفیف بودند. 

,

اما در مورد نتایج واکسن هندی و کوبایی هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست. در مورد واکسن امریکایی نیز نتایج نشان می دهد بر خلاف تبلیغات وسیع دولت ترامپ در نشان دادن موفقیت تولید واکسن و کنترل بیماری، این واکسن دارای عوارض متعدد و حتی مرگ بوده است.

,

چند وقتی است در کشور زمزمه هایی در خصوص خرید واکسن از کشورهای اروپایی و آمریکا مطرح است و قابل تامل‌تر این است که این کشورها، همانهایی هستند که در مورد مسائل حیاتی و حتی پزشکی ملت ایران را تحریم کرده‌اند و حالا آمادگی خود را برای فروش و واگذاری واکسن به ایران اعلام کرده اند! کشورهایی که در گذشته خباثت خود را در مورد واگذاری خون‌های آلوده به ایدز و موارد بسیاری دیگر نشان داده‌اند.

,

رهبر فرزانه انقلاب در بیانات خود در 19 دی ماه نظر و تصمیم قطعی نظام در مورد تولید واکسن داخلی و خرید واکسن از خارج از کشور را بیان کرده و فرمودند: "ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. این را من به مسئولین هم گفته‌ام، الان هم به طور عمومی میگویم. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند واکسن تولید کنند، این افتضاح کرونایی در کشور خودشان پیش نمی‌آمد. چند روز پیش در ظرف ۲۴ ساعت، اینها چهار هزار نفر تلفات داشتند."

,

 احتمال حمله بیولوژیک

,  احتمال حمله بیولوژیک,

از این بیانات می‌توان نتیجه گرفت امید به واکسن اروپایی و امریکایی امیدی واهی و چه بسا کشنده است. غرب و آمریکا در مراحل مختلف باطن پلید خود را نشان داده‌اند و قطعا در مورد مسائل بیولوژیکی نیز نقشه‌های مختلفی دارند تا جایی که پوتین رئیس جمهور روسیه در نطقی به آنان هشدار داد که از نقشه‌های آنان برای کنترل جمعیت جهان خبر دارد و به آنان هشدار می دهد دست از نقشه های خود بردارند.

,

از طرفی تاریخ آزمایشات بیولوژِیک آمریکا مثل ازمایش سفلیس روی 399 سیاهپوست منطقه تاسکیگ در سال 1932 یا اشاعه ویروس دنگو در پاکستان در سال 2009 و 2010 میلادی  نشان می دهد که غربی ها هیچ گاه مورد اعتما د نیستند.

,

تحریم دارویی

, تحریم دارویی,

یادمان نمی رود که در سال 88 برای تامین سوخت راکتور تحقیقاتی تهران جهت تامین ایزوتوپ دارو برای نیم میلیون بیمار سرطانی در کشور ایران درخواست کرد اما امریکا و سایر هم پیمانانش مانع تهیه این سوخت شدند و یا در همین مسئله کرونا، مانع ورود دارو و حتی ماسک به کشور شدند. در مورد تامین دارو های بیماران پروانه‌ای، بیماران ام اس و... همه این مسائل نشان دهنده این است که خباثت دشمن با هیچ موضوعی تغییر نخواهد کرد.

,

واکسن با رمز ژنتیک

, واکسن با رمز ژنتیک,

بیشترین نگرانی‌هایی که در مورد واکسنهای شرکت فایزر وجود دارد این است که واکسن های ساخت چین از نوع "کرونا واک" هستند. کروناواک نوعی ویروس ضعیف شده است و مانند واکسن‌های سنتی عمل می کنند اما واکسن های شرکت فایزر و واکسن های شرکت های انگلیسی از طریق تغییرات ژنتیکی باعث ایجاد ایمنی در بدن می‌شوند که این بسیار نگران‌کننده است.

,

ساخت واکسن در ایران

, ساخت واکسن در ایران,

ایران در حال حاضر دست کم در حوزه ساخت واکسن با چند کشور خارجی در حال کار است و علاوه بر این پروژه هایی را هم به‌صورت مستقل انجام می‌دهد؛ اما هیچ سندی وجود ندارد که دشمن نخواهد از این طریق به ما ضربه بزند؛ زیرا تجربه چند سال گذشته به ما نشان می‌دهد که متاسفانه آنها حتی در کالاهای صنعتی هم که کشور ما می خرد خرابکاری می‌کنند تا به صنعت ما آسیب‌ها بسیاری وارد کنند.

,

با این تفاسیر واکسن غربی برای مردم سرابی کشنده است در حالی که مراکز تولید واکسن در ایران طی دهه های گذشته موفقیت های متعددی داشته اند.

,

ایران دارای رتبه اول واکسن سازی در خاورمیانه است و برخی موسسات آن مانند موسسه رازی از سال 1303 سابقه تولید واکسن داشته واکیسناسیون های موفقی نظیر فلج اطفال، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، دیفتیری، کزاز و اریون و ... را انجام داده است. تا جایی که در ابتدای دهه 80 ایران علاوه بر تامین نیاز داخلی 8 میلیون دز به 19 کشور اسیایی و افریقایی و اروپایی صادر کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه