اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

بیماری زمینه ای اصلی‌ترین علت مرگ کرونایی در اردبیل است/ شناسایی گروه‌های پرخطر در طرح شهید سلیمانی

بیماری زمینه ای اصلی‌ترین علت مرگ کرونایی در اردبیل است/ شناسایی گروه‌های پرخطر در طرح شهید سلیمانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: اصلی‌ترین تهدید و علت مرگ و میر بیماران کرونا در استان اردبیل را افراد دارای بیماری زمینه‌ای است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما، شهرام حبیب زاده ظهر امروز در جلسه استانی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در اردبیل، اظهار داشت: عادی‌انگاری بزرگترین تهدید وضعیت کنونی کرونا در استان است چرا که در ماه‌های گذشته، سه بار با عادی‌انگاری دچار پیک شیوع این بیماری در استان شده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

وی افزود: در صورت عادی‌انگاری، پیک بعدی بیماری در ۳۰ تا ۶۰ روز بعدی اتفاق می‌افتد و بر همین اساس لازم است که همه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تداوم و یا بهبود وضعیت فعلی تلاش کنند.

,

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خواستار کنترل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تجمعات از جمله مراسم عزا و عروسی شد و گفت: همه مردم از برگزاری مراسم با تعداد زیاد میهمان پرهیز کرده و یا حداقل به تاخیر بیندازند و در صورت برگزاری نیز، قواعد بهداشتی را با وسواس و سخت‌گیری بیشتر اجرا و رعایت کنند.

,

حبیب زاده با بیان اینکه اصلی‌ترین تهدید و علت مرگ و میر بیماران کرونا در استان اردبیل، افراد دارای بیماری زمینه‌ای است، ابراز داشت: در طرح شهید سلیمانی بیماران و گروه‌های پرخطر شناسایی شده و تحت کنترل شدید قرار می‌گیرند.

,

وی با هشدار به احتمال شیوع نوع جدید کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، اذعان داشت: با رعایت مقررات بهداشتی باید از شیوع و گسترش این بیماری جلوگیری کرد.

,

ویزیت روزانه 600 مورد کرونایی در استان اردبیل

,

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل نیز در این جلسه، گفت: روزانه ۶۰۰ مورد ویزیت مربوط به کرونا در سطح مراکز درمانی استان اردبیل انجام می‌شود.

,

بابک نخستین، حفظ وضعیت کنونی کرونا در استان اردبیل را بسیار سخت خواند و افزود: همه باید مواظبت کنند که ویروس جهش یافته و جدید موسوم به کرونای انگلیسی که ۷۰ برابر بیشتر از کرونای عادی قدرت شیوع بالاتری دارد، در سطح جامعه همه‌گیر نشود.

,

وی با اشاره به وجود برخی نارسایی‌ها در کنترل فعالیت تالارها، قلیان‌سراها و چایخانه‌ها، تاکید کرد: علاوه بر این، در مدیریت مسافرت‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد چرا که موارد جدید ابتلای به کرونا در بین مسافران و یا افراد در تماس با مسافران مشاهده شده است.

,

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تصریح کرد: اگر از امروز برای کنترل شیوع کرونا در شب عید برنامه‌ریزی نشود، ممکن است در ایام عید دوباره با پیک بعدی شیوع این بیماری مواجه شویم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه