اخبار داغ

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا(ع):

اجازه نمی‌دهیم از ایرانیان به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده شود/ عوارض واکسن «فایزر» و «مدرنا» هنوز مشخص نیست

اجازه نمی‌دهیم از ایرانیان به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده شود/ عوارض واکسن «فایزر» و «مدرنا» هنوز مشخص نیست
دکتر صادقی گفت: ایران با وجود داشتن چهره‌های مطرح در حوزه ساخت واکسن هرگز اجازه نمی‌دهد که از مردمان این کشور به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر محمود صادقی وزین، معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تمام دسیسه‌ها و نقشه‌های دشمن برای از میان بردن این مردم و کشور با راهبردها و راهکارهای حکیمانه رهبری نقش بر آب شد و تاکنون توانسته‌ایم با مقاومت روی پای خود بایستیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی خاطر نشان شد: نکته بسیار مهم در فرمایشات رهبری این بود که جمهوری اسلامی ایران هرگز از آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی واکسن کرونا را وارد نمی‌کند زیرا اولاً اگر این کشورها قدرت تولید واکسن موثر بر ویروس کرونا را داشتند قطعاً آمار مرگ و میرشان به دلیل کرونا بالاترین آمار و ارقام را در بین کشورهای جهان به خود اختصاص نمی‌داد و می‌توانستند با استفاده از واکسن این بیماری را حداقل در کشور خود کنترل کنند.

,

دکتر صادقی وزین ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم این است که مقام معظم رهبری از واکسن ایرانی تقدیر کردند و همچنین اعلام کردند چنانچه از کشورهای دیگری غیر از این دو کشور واکسن خریداری شود در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

,

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا(ع) در خصوص عوارض واکسن‌های فایزر و مدرنا گفت: این دو نوع واکسن کرونا واکسن‌های نوع جدید هستند، عوارض طولانی ‌مدت آن هنوز مشخص نیست و همچنین در فرانسه اعلام کردند نباید استفاده شود زیرا ممکن است باعث ایجاد سرطان شود از این رو در همان کشورهای مدعی هم عده بسیار زیادی از مردمشان ترجیح دادند که این واکسن را استفاده نکنند زیرا عوارض آن هنوز برایشان مشخص نیست.

,

 وی تصریح کرد: کشور ایران خود دارای دانشمندان زیادی در حوزه ساخت و تولید واکسن است و قطعاً با داشتن چنین فرزندانی از این آب و خاک هرگز اجازه ورود واکسن کشورهای دیگر را نمی‌دهیم و ایران خود در عرصه تولید واکسن کرونا جزو برترین‌ها است.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: در هر حال این روزها اخبار خوشحال کننده‌ای از پیشرفت‌ها در تولید واکسن کووید-19 در داخل ایران به گوش می‌رسد و بی‌تردید به ثمر نشستن تلاش دانشمندان داخلی و به دنبال آن تقویت دسترسی جامعه ایرانی به واکسن قرن، بسیار امیدبخش‌تر است.

,

دکتر صادقی وزین تأکید کرد: ایران با وجود داشتن چهره‌های مطرح در حوزه ساخت واکسن هرگز اجازه نمی‌دهد که از مردمان این کشور به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده شود از این رو دشمنان این مرزو بوم بدانند که تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی و مجاهدانه محققان ایرانی در تولید واکسن کرونا، بار دیگر قدرت این کشور را به رخ جهانیان خواهد کشید و بار دیگر ثابت می‌کنیم که آمریکا و هم‌پیمانانش هیچ‌گاه مورد اعتماد ایران و مردمانش نیستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه