اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

واکسن‌‌های آلوده سلامت یک ملت را گروگان می‌گیرند/ واکسن ایرانی کرونا نشان‌دهنده برتری تفکر انقلابی

واکسن‌‌های آلوده سلامت یک ملت را گروگان می‌گیرند/ واکسن ایرانی کرونا نشان‌دهنده برتری تفکر انقلابی
سهیلی با بیان اینکه دشمنان می‌توانند سلامت یک کشور را با واکسن‌های آلوده به گروگان بگیرند، گفت: آماده‌شدن واکسن داخلی کرونا و نتایج مثبت آن می‌تواند یک‌بار دیگر برتری تفکر انقلابی و وابسته را نشان دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی سهیلی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: بحث واکسن یک بهانه و عرصه‌ای از یک جبهه بزرگی است و طرف‌داران هر دو جبهه نیز مواضع خود را شامل ما می‌توانیم و ما نمی‌توانیم یا مقاومت و مذاکره مشخص کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم بحث واکسن را از نگاه ساختار و حاکمیت ببینیم خب این حق حاکمیت است که بین گزینه‌های موجود انتخاب کند که کدام گزینه را دنبال‌روی کند، خاطرنشان کرد: واکسن‌هایی که برخی از مجموعه‌های آمریکایی تولید کرده‌اند ظرف 20 سال گذشته ده‌ها محکومیت کیفری به‌خاطر تخلفات خود دارند و حتی 5 میلیارد دلار در موضوع تخلفات حوزه سلامت انسان‌ها جریمه شده‌اند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه با این سابقه اگر دوگانگی واکسن آمریکایی انگلیسی برای جامعه به وجود بیاوریم نشان‌دهنده این است که یک مشکلی وجود دارد و چالشی با جمهوری اسلامی داریم، تصریح کرد: خیلی از کشورها و حتی داخلی‌های باور نداشتند که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند واکسن کرونا بسازد و واکسن مراحل آزمایشی و تست حیوانی را با موفقیت طی کند و در مرحله انسانی، مسئولان مربوطه‌ای که این واکسن را تولید کرده‌اند داوطلب تزریق شوند.

,

وی با اشاره به اینکه این نشان‌دهنده این است که یک جنگ و جبهه‌بندی خیلی شدیدی اتفاق افتاده و مجاهدین این عرصه آن‌قدر به این موضوع اطمینان دارند که واکسن را روی خود و وابستگانشان تست کنند، اذعان کرد: نهادهایی این واکسن را در داخل کشور تولید کرده‌اند که خیلی به حکومتی و دولتی مربوط نمی‌شوند و به بخش‌های انقلابی و حاکمیتی مربوط هستند.

,

سهیلی همچنین در ادامه عنوان کرد: عده‌ای با یک کار جهادی و ایثارگرانه می‌خواهند مردم و کشور را نسبت به یک موضوعی واکسینه کنند و هم خودباوری و اقتصاد مقاومتی را ترویج دهند ولی متأسفانه یک عده‌ای جبهه مقابلی تشکیل داده‌اند و عکس این موارد عمل می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه این آغاز راه شکوهمندی است که اگر این اتفاق افتاد در این عرصه و سایر عرصه‌ها می‌توانیم خود را به افرادی که اندیشه‌های خودباوری، استقلال، مقاومت و موفقیت را باور ندارند تحمیل کنیم، تشریح کرد: آماده‌شدن واکسن داخلی کرونا و نتایج مثبت آن می‌تواند یک‌بار دیگر برتری تفکر انقلابی و وابسته را نشان دهند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه تجربه جهانی به‌خصوص جاهایی که شهرتی به دست آورده‌اند نشان می‌دهد که نگاه کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سمت سرمایه است و به‌سلامت توجهی ندارند به همین منظور مواردی که به نفع منافع اقتصادی آنها باشد را انجام می‌دهند، بیان کرد: وقتی تجربه داریم که 20 سال پیش خون‌های آلوده وارد کشور شد و بسیاری از افرادی که خون را تزریق کردند آلوده به ویروس ایدز شدند و برخی مواردی وجود دارد که توسط تحریک ژن‌هایی، نسل آینده را آسیب می‌زنند عقل سلیم اقتضا نمی‌کند که به دولت‌هایی که دشمنی آنها در عرصه‌های مختلف کاملاً روشن است در مقوله بهداشت به آن اعتماد کنیم.

,

وی با تأکید بر اینکه آنها می‌توانند سلامت یک کشور را با این واکسن به گروگان بگیرند، ابراز کرد: ساده‌اندیشی و ساده‌لوحی است که به‌خاطر سابقه بد و دشمنی‌هایی که دارند بخواهیم آینده یک کشور، انقلاب و تمدن بزرگ جهانی را به دست این افراد بسپاریم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه