اخبار داغ

فرماندار گچساران مطرح کرد؛

جزئیات بازگشایی مدارس گچساران از اول بهمن‌ماه

جزئیات بازگشایی مدارس گچساران از اول بهمن‌ماه
علی خوانپایه گفت: باید توجه کرد که در مدارس شهرستان های با وضعیت زرد، آبی و سفید بایستی کلاس ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود، پس متولیان امر باید تمهیدات لازم را در رابطه با پروتکل های بهداشتی را انجام دهند و تعداد دانش آموزان هر کلاس بیشتر از 10نفر هم نباشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس علی خوانپایه، فرماندار گچساران ظهر امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا این شهرستان گفت: با توجه به مصوبات این جلسه، یکی بحث بازگشایی مدارس را داریم که کلاس های پایه های اول و دوم ابتدایی چه در شهر و چه در روستاها بایستی حضوری برگزار شود و از اول بهمن نیز این طرح اجرایی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود:بنابراین لازمه اجرای صحیح این طرح این است که ما سازکارها و تمهیدات ضروری را در پیش بگیریم بخصوص در حوزه تخصصی آموزش و پرورش با توجه به تجاربی که داشته اند،پس باید تمهیدات لازم را در رابطه با پروتکل های بهداشتی انجام دهند و تعداد دانش آموزان هر کلاس بیشتر از 10نفر هم نباشند.

,

فرماندار گچساران ادامه داد:در مناطق روستایی قاعدتا مشکل خاصی در این زمینه وجود نخواهد داشت، اما در حوزه شهر به هرحال مشکلاتی نیز وجود دارد و بایستی طوری برنامه ریزی در این خصوص صورت بگیرد که حداکثر با ظرفیت 10 دانش آموز برای پایه های اول و دوم در سطح شهرستان اقدام شود.

,

خوانپایه درادامه تصریح کرد:بنابراین تمهیدات لازم بایستی از طرف آموزش و پرورش شهرستان به صوئرت مطلوب انجام شود و در خصوص برگزاری حضوری پایه های اول و دوم ابتدایی همت و برنامه های متولیان امر را می طلبد که بحث سلامتی دانش آموزان و خانواده ها هم مدنظر قرار گیرد.

,

وی گفت:در ارتباط با مناطق روستایی مصوباتی هم داشتیم و مدارسی که زیر 50 نفر دانش آموز دارند بایستی در این ارتباط تمهدیات لازم در پیش گرفته شود، بنابراین در مدارس شهرستان ها زرد، آبی و سفید بایستی کلاس ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

,

فرماندار گچساران ادامه داد:اما موضوعی که از شرایط خاصی نیز برخوردار است بحث بازگشایی تالارهای پذیرایی است که باید با یک سوم ظرفیت شروع بکار کنند که  اداره صمت ، اماکن نیروی انتظامی و اصناف بایستی باید تمهیدات لازم را مد نظر داشته باشند و در این ارتباط هم بحث فاصله گذاری بین صندلی ها در سالن های سرپوشیده و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز الزامی است.

,

خوانپایه افزود: ورودی تالارها بایستی حتما به دستگاه تب سنج مجهز شوند و اگر متولیان امر در تالارها  این موارد را رعایت نکند بنابراین طبق قانون برخورد صورت خواهد گرفت،استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و ضد عفونی محیط های سربسته نیز بایستی انجام شود و از افراد بدون ماسک در ورودی تالارها هم باید جلوگیری شود.

,

وی در ادامه با اشاره به وضعیت روشنایی پارک های سطح شهر تصریح کرد: با توجه به اینکه فصل زمستان است و کمتر شهروندی هم شبانه به پارک ها مراجعه می کند،بنابراین روشنی ها هم به حالت قبل برگردد که این نگرانی هم وجود نداشته باشد و از امروز نیز بحث روشنایی پارک ها نیز حل و فصل شود.

, .,

فرماندار گچساران ادامه داد:اما در بحث انجام فعالیت ها ورزشی یک سری از رشته ها پربرخورد و در مکان های سرپوشیده انجام می شود که  همچنان بایستی براساس تصمیمات ستاد کرونا عمل کنند، و اما در دیگر رشته های ورزشی هم باید رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت داشته باشیم.

,

خوانپایه در ادامه با اشاره به مسابقه موتور سواری در این شهر گفت: در بحث مسابقه موتورسواری در این شهرستان نیز متولیان امر ملزم به اجرای تصمیمات ستاد کرونای شهرستان هستند و باید مجوزات لازم در خصوص برگزاری چنین مسابقاتی صادر شود که این موضوع باید بررسی و پیگیری شود.

,

وی افزود:مهم این است در جلساتی که برگزار می کنیم مصوبات نیز اجرایی و دنبال شوند،در بحث طرح شهید سلیمانی مناطقی که آلودگی بیشتری وجود دارد نیز حساسیت بیشتری انجام شود هم در ارتباط با بیماریابی و هم در ارتباط با کنترل ،غربالگیری و قرنطینه ای که باید صورت بگیرد.

,

خوانپایه گفت:به عنوان مثال در منطقه امامزاده جعفر آمار ابتلا 8نفر کمی بالاست ،در مناطق کارگری و شرکت های اقماری که در شهرستان فعالیت دارند همچنین حساسیت های باید وجود داشته باشد و نتیجه بگیریم که وضعیت شرکت های این شهرستان به چه صورت خواهد بود.

,

فرماندار گچساران افزود:روزهای آینده برگزاری آزمون جذب نیروی کارگری در شبکه بهداشت نفت را داریم که این آزمون ازمون بباید با رعایت پروتکل های بهداشتی در 30دی ماه برگزار شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه