اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبر داد؛

حذف 20 رویداد گردشگری در زنجان به دلیل شیوع بیماری کرونا

حذف 20 رویداد گردشگری در زنجان به دلیل شیوع بیماری کرونا
امیر ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان حذف 20 رویداد گردشگری در زنجان به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: در زمان بازگشایی موزه‌های استان زنجان گردشگر خارجی در استان نداشتیم و میزان گردشگری خارجی به صفر رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی با بیان اینکه کرونا موجب تعطیلی فعالیت‌های گردشگری در استان زنجان شد، افزود: تعطیلی مراکز و سایت‌های گردشگری به دلیل شیوع بیماری کرونا، گردشگری خارچی را تحت تاثیر قرار دارد.
,
 
,
این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین تعطیلی گردشگری موجب حذف 20 رویداد گردشگری از جمله برگزاری جشنواره غذای اکو، جشنواره آش ایرانی، جشنواره یلدا و جشنواره متعدد دیگری شد که امکان برگزاری به دلیل شیوع بیماری کرونا وجود نداشت.
,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان یادآور شد: شیوع بیماری کرونا موجب شد تا برنامه‌های مختلف بیشتر در فضای مجازی برگزار شود و که این موضوع فرصتی را برای تجریه جدیدی به وجود آورد.
,
 
,
ارجمند در خصوص بازگشایی موزه های استان زنجان، گفت: طبق مصوبات ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در وضعیت نارنجی و قرمز سایت‌های گردشگری مجبور به تعطیلی شدیم چرا که موزه‌ها، باغ موزه‌ها و سایت‌های گردشگری در وضعیت قرمز و نارنجی تعطیل بودند.
,
 
,
وی با اشاره به بازگشایی موزه رختشویخانه، گنبد سلطانیه، غار کتله خور، موزه مردان نمکی در استان زنجان، گفت: این بازگشایی با استعلام از ستاد مرکزی و ستاد پیشگیری از ویروس کرونا انجام شد.
,
 
,
این مسئول تصریح کرد: موزه باستان شناسی ابهر به دلیل نارنجی بودن وضعیت این شهرستان امکان بازگشایی بر اساس دستورالعمل ستاد پیشگیری از ویروس کرونا نداشت.
,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه علیرغم بازگشایی موزه‌ها بازدیدها بسیار محدود است، افزود: قرار نگرفتن در پیک سفر، ایام امتحانات دانش‌آموزان و نبود سفر از دلایل عدم رونق بازدید از موزه‌ها است.
,
 
,
ارجمند خاطرنشان کرد: موزه‌های استان زنجان از ساعت 9 صبح تا 17 بعدظهر آماده بازدید علاقه‌مندان است که این وضعیت تا زمان اعلام ستاد پیشگیری از کرونا بازدیدها ادامه دارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه ایام فروردین و اردیبهشت ماه امسال موزه‌ها تعطیل بودند، افزود: اما با مطلوب شدن وضعیت در خرداد ماه موزه‌ها بازگشایی شد.
,
 
,
این مسئول یادآور شد: در سه ماه تابستان نیز بازدید انجام و در مهر ماه نیز موزه‌ها و سایت موزه‌های استان مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت اما در آبان و آذر ماه تعطیل شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه