اخبار داغ

افزایش تلفات جاده‌ای در خوزستان؛

تراژدی غمبار تصادفات جاده‌ای در سایه غفلت‌ها/ خوزستان در بخش زیرساختی و بخش جاده‌ای فقیر است

تراژدی غمبار تصادفات جاده‌ای در سایه غفلت‌ها/ خوزستان در بخش زیرساختی و بخش جاده‌ای فقیر است
از آنجاکه ایمن‌نبودن جاده‌ها در برخی از تصادفات مؤثر است دستگاه‌های مربوطه را مقصر حادثه اعلام کردیم اما همه اقداماتی که در جاده صورت می‌گیرد زمانی مؤثر خواهند بود که خود راننده مقررات را رعایت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان در گفتگو باخبرنگار رهیاب، اظهار داشت: تغییر رنگ وضعیت کرونایی شهرها و حذف محدودیت ها به مردم این احساس را داد که می توانند مانند روزهای قبل از شیوع کرونا ترددهای جاده ای را آغاز کنند و متاسفانه همین امر موجب افزایش آمار تلفات و تصادفات جاده ای شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,
وی افزود: اعمال محدودیت ها کرونایی در طول ۹ ماه گذشته به خصوص آذرماه، کاهش ترددها را در اکثر محورهای استان به همراه داشت و آمار تلفات متاثر از حوادث رانندگی نیز نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر کاهش یافته بود.
 
رئیس پلیس راه استان خوزستان گفت: اما اکنون محورها به خصوص جاده های شمالی استان در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه با شدت تراکم تردد مواجه می شوند و در بعضی محورها ترافیک‌های ۱۰ کیلومتری ایجاد می شود. 
 
دولتشاهی با بیان اینکه تنها ۲۲ روز از دی ماه گذشته اما متاسفانه بیش از ۷۰ درصد تلفات جاده ای افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: به همین دلیل روز گذشته کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور استاندار برگزار شد و دستوراتی جهت انجام یک سری اقدامات کوتاه مدت و زودبازده به منظور کنترل آمار تصادفات در محورها صادر شد.
 
وی با اشاره به تلفات جاده ای در روز گذشته که بیش از ۱۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند، بیان کرد:  در این حوادث راننده مقصر اصلی این تلفات است به عنوان مثال روز گذشته راننده در اثر واژگونی تراکتور در بیابان به این دلیل فوت شد که با رانندگی و کنترل تراکتور در آن محیط آشنایی نداشته است و یا راننده دیگری در جاده ملاثانی 2 بامداد با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت با تیر برق تصادف کرد.
 
دولتشاهی اضافه کرد: البته قبول داریم که جاده ها ایمن نیستند و مشکلاتی وجود دارد اما باید رانندگان نیز توجه بیشتری داشته باشند که در جاده های مختلف چگونه رانندگی کنند. 
 
رئیس پلیس راه استان خوزستان بیان کرد: امسال جاده های روستایی با توسعه خیلی زیادی همراه بودند اما فرهنگ ترافیک همراه با این توسعه، افزایش پیدا نکرده و آسفالت جاده های روستایی فقط سرعت موتورسواران را افزایش داده است و به این دلیل بیشترین فوتی موتورسواران در جاده های روستایی گزارش می شود.
 
وی عنوان کرد: این مشکلات در کنار یکدیگر باعث رشد تصاعدی تلفات در ۲۵ روز گذشته شده است. البته سعی کردیم در حد توان خود یک سری اقدامات را انجام دهیم؛ تعداد تیم های نامحسوس را در محورها به خصوص در جاده های پرحادثه افزایش دادیم و دستگاه های راهداری و راه و شهرسازی نیز به سرعت در حال ایمن سازی محورها هستند.
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی رهیاب، افزایش تلفات در جاده های خوزستان روز گذشته تیتر یک رسانه های استان بود، خبری کوتاه اما تامل برانگیز، سیر صعودی آمار تلفات جاده ای در محورهای ارتباطی خوزستان طی یک ماه، بیش از ۷۰ درصد بوده بطوری که از بامداد تا صبح فقط پنج نفر جان خود را از دست داده اند.
 
اگرچه رعایت مقررات نقش مهمی در کاهش تلفات جاده ای دارد اما هرکدام از مشکلات جاده ای خوزستان در حوزه عملکردی یکی از دستگاههای اجرایی بوده که به نظر می رسد اقدام عملی جدی برای کاهش تصادفات بر اساس شرایط موجود انجام نشده و با وجود طرح و ایده مشخص، کمبود اعتبارات دست مسئولان را برای اجرای آنها کوتاه کرده و عملا اقدام قابل توجهی انجام نمی شود.

از آنجا که خوزستان از استان‌هایی است که سابقه سیل دارد، سال گذشته مدیر سابق مدیریت بحران خوزستان به صراحت گفت: خوزستان در بخش زیرساختی و بخش جاده‌ای فقیر است. جاده‌های موجود نیز از ایمنی خاصی برخوردار نیستند و با یک سیلاب پل‌ها از بین می‌رود.

 

انتهای پیام/
,
وی افزود: اعمال محدودیت ها کرونایی در طول ۹ ماه گذشته به خصوص آذرماه، کاهش ترددها را در اکثر محورهای استان به همراه داشت و آمار تلفات متاثر از حوادث رانندگی نیز نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر کاهش یافته بود.
 
رئیس پلیس راه استان خوزستان گفت: اما اکنون محورها به خصوص جاده های شمالی استان در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه با شدت تراکم تردد مواجه می شوند و در بعضی محورها ترافیک‌های ۱۰ کیلومتری ایجاد می شود. 
 
دولتشاهی با بیان اینکه تنها ۲۲ روز از دی ماه گذشته اما متاسفانه بیش از ۷۰ درصد تلفات جاده ای افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: به همین دلیل روز گذشته کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور استاندار برگزار شد و دستوراتی جهت انجام یک سری اقدامات کوتاه مدت و زودبازده به منظور کنترل آمار تصادفات در محورها صادر شد.
 
وی با اشاره به تلفات جاده ای در روز گذشته که بیش از ۱۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند، بیان کرد:  در این حوادث راننده مقصر اصلی این تلفات است به عنوان مثال روز گذشته راننده در اثر واژگونی تراکتور در بیابان به این دلیل فوت شد که با رانندگی و کنترل تراکتور در آن محیط آشنایی نداشته است و یا راننده دیگری در جاده ملاثانی 2 بامداد با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت با تیر برق تصادف کرد.
 
دولتشاهی اضافه کرد: البته قبول داریم که جاده ها ایمن نیستند و مشکلاتی وجود دارد اما باید رانندگان نیز توجه بیشتری داشته باشند که در جاده های مختلف چگونه رانندگی کنند. 
 
رئیس پلیس راه استان خوزستان بیان کرد: امسال جاده های روستایی با توسعه خیلی زیادی همراه بودند اما فرهنگ ترافیک همراه با این توسعه، افزایش پیدا نکرده و آسفالت جاده های روستایی فقط سرعت موتورسواران را افزایش داده است و به این دلیل بیشترین فوتی موتورسواران در جاده های روستایی گزارش می شود.
 
وی عنوان کرد: این مشکلات در کنار یکدیگر باعث رشد تصاعدی تلفات در ۲۵ روز گذشته شده است. البته سعی کردیم در حد توان خود یک سری اقدامات را انجام دهیم؛ تعداد تیم های نامحسوس را در محورها به خصوص در جاده های پرحادثه افزایش دادیم و دستگاه های راهداری و راه و شهرسازی نیز به سرعت در حال ایمن سازی محورها هستند.
,
وی افزود: اعمال محدودیت ها کرونایی در طول ۹ ماه گذشته به خصوص آذرماه، کاهش ترددها را در اکثر محورهای استان به همراه داشت و آمار تلفات متاثر از حوادث رانندگی نیز نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر کاهش یافته بود.
,
 
,
رئیس پلیس راه استان خوزستان گفت: اما اکنون محورها به خصوص جاده های شمالی استان در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه با شدت تراکم تردد مواجه می شوند و در بعضی محورها ترافیک‌های ۱۰ کیلومتری ایجاد می شود. 
,
 
,
دولتشاهی با بیان اینکه تنها ۲۲ روز از دی ماه گذشته اما متاسفانه بیش از ۷۰ درصد تلفات جاده ای افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: به همین دلیل روز گذشته کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور استاندار برگزار شد و دستوراتی جهت انجام یک سری اقدامات کوتاه مدت و زودبازده به منظور کنترل آمار تصادفات در محورها صادر شد.
,
 
,
وی با اشاره به تلفات جاده ای در روز گذشته که بیش از ۱۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند، بیان کرد:  در این حوادث راننده مقصر اصلی این تلفات است به عنوان مثال روز گذشته راننده در اثر واژگونی تراکتور در بیابان به این دلیل فوت شد که با رانندگی و کنترل تراکتور در آن محیط آشنایی نداشته است و یا راننده دیگری در جاده ملاثانی 2 بامداد با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت با تیر برق تصادف کرد.
,
 
,
دولتشاهی اضافه کرد: البته قبول داریم که جاده ها ایمن نیستند و مشکلاتی وجود دارد اما باید رانندگان نیز توجه بیشتری داشته باشند که در جاده های مختلف چگونه رانندگی کنند. 
,
 
,
رئیس پلیس راه استان خوزستان بیان کرد: امسال جاده های روستایی با توسعه خیلی زیادی همراه بودند اما فرهنگ ترافیک همراه با این توسعه، افزایش پیدا نکرده و آسفالت جاده های روستایی فقط سرعت موتورسواران را افزایش داده است و به این دلیل بیشترین فوتی موتورسواران در جاده های روستایی گزارش می شود.
,
 
,
وی عنوان کرد: این مشکلات در کنار یکدیگر باعث رشد تصاعدی تلفات در ۲۵ روز گذشته شده است. البته سعی کردیم در حد توان خود یک سری اقدامات را انجام دهیم؛ تعداد تیم های نامحسوس را در محورها به خصوص در جاده های پرحادثه افزایش دادیم و دستگاه های راهداری و راه و شهرسازی نیز به سرعت در حال ایمن سازی محورها هستند.
,
 
,
به گزارش شبکه اطلاع رسانی رهیاب، افزایش تلفات در جاده های خوزستان روز گذشته تیتر یک رسانه های استان بود، خبری کوتاه اما تامل برانگیز، سیر صعودی آمار تلفات جاده ای در محورهای ارتباطی خوزستان طی یک ماه، بیش از ۷۰ درصد بوده بطوری که از بامداد تا صبح فقط پنج نفر جان خود را از دست داده اند.
,
 
,
اگرچه رعایت مقررات نقش مهمی در کاهش تلفات جاده ای دارد اما هرکدام از مشکلات جاده ای خوزستان در حوزه عملکردی یکی از دستگاههای اجرایی بوده که به نظر می رسد اقدام عملی جدی برای کاهش تصادفات بر اساس شرایط موجود انجام نشده و با وجود طرح و ایده مشخص، کمبود اعتبارات دست مسئولان را برای اجرای آنها کوتاه کرده و عملا اقدام قابل توجهی انجام نمی شود.
,

از آنجا که خوزستان از استان‌هایی است که سابقه سیل دارد، سال گذشته مدیر سابق مدیریت بحران خوزستان به صراحت گفت: خوزستان در بخش زیرساختی و بخش جاده‌ای فقیر است. جاده‌های موجود نیز از ایمنی خاصی برخوردار نیستند و با یک سیلاب پل‌ها از بین می‌رود.

 

,

از آنجا که خوزستان از استان‌هایی است که سابقه سیل دارد، سال گذشته مدیر سابق مدیریت بحران خوزستان به صراحت گفت: خوزستان در بخش زیرساختی و بخش جاده‌ای فقیر است. جاده‌های موجود نیز از ایمنی خاصی برخوردار نیستند و با یک سیلاب پل‌ها از بین می‌رود.

,

 

,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه