اخبار داغ

نماینده مردم سبزوار در مجلس یازدهم:

دولت از توسعه پالایشگاه‌ها و کاهش خام‌فروشی غفلت کرده است

دولت از توسعه پالایشگاه‌ها و کاهش خام‌فروشی غفلت کرده است
علی اصغر عنابستانی گفت: طبق برنامه ششم توسعه دولت باید زیرساخت‌های توسعه پالایشگاه‌ها را تقویت می‌کرد اما متأسفانه به دلیل دل‌خوشی بیش از حد به برجام از این موضوع هم غافل ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: دولت باید یک سری تصمیماتی را از گذشته اتخاذ می‌کرد. مثلاً دولت باید بسترهای لازم را برای عبور از خام‌فروشی فراهم می‌کرد یا اینکه توسعه پالایشگاه‌ها را در دستورکار خود قرار می‌داد و وزارت نفت باید این تعهدات را طبق برنامه ششم توسعه انجام می‌داد و به یک سرانجامی می‌رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

وی افزود: با غفلت دولت از توسعه پالایشگاه‌ها و پرهیز از خام‌فروشی هم منابع ملی کشور از دست می‌رود و هم تأمین انرژی گرمایشی در فصل سرما با مشکل مواجه شده است و همچنین ممکن است در فصل سرما آسایش مردم با مشکل مواجه شود.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گره زدن امورات کشور به برجام سبب شده تا دولت از توسعه پالایشگاه‌ها و کاهش خام‌فروشی غفلت کند، یادآور شد: دولتی که می‌گفت با برجام می‌توان مشکل آب خوردن را هم حل کرد، امروز می‌بینیم، نه برجام برروی اقتصاد تأثیرگذار بوده و نه معیشت مردم را بهبود بخشیده است.

,

عنابستانی ادامه داد: متأسفانه خام‌فروشی به یکی از سیاست‌های وزارت صمت و وزارت نفت تبدیل شده که این نوع سیاست اشتباه منجر به بروز پیامدهای منفی برای اقتصاد کشور شده است، اما اگر دولت توسعه پالایشگاه‌ها و پرهیز از خام‌فروشی را مدنظر قرار می‌داد، امروز هم می‌توانستیم نیاز مردم را برطرف کنیم و هم نیاز صنایع را و همچنین با قطع گاز شرکت‌ها و کارخانه‌ها، دیگر این شرکت‌ها مجبور نمی‌شدند که از مازوت استفاده کنند تا آلودگی‌های زیست‌محیطی و نارضایتی‌های عمومی تشدید شود.

,

وی بیان کرد: در این هفت سال گذشته در حوزه توسعه زیرساخت‌ها ضعیف عمل شده است. دولت می‌توانست برروی توسعه زیرساخت‌ انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و انرژی بادی سرمایه‌گذاری کند. زمانی سرمایه‌گذاران برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه پالایشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند و دولت که باید به آنها تسهیلات می‌داد و حمایت می‌کرد، نه حمایت کرد و به تعهداتش عمل کرد.

,

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: حتی کسانی که با هزینه شخصی خود برروی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه پالایشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند با مشکلات مالی بسیاری مواجه شده‌اند و این موضوع منجر به این شده تا ذهنیت بدی در سایر سرمایه‌گذاران به وجود آید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه