اخبار داغ

یادداشت؛

واگذاری آزمایشگاه بیمارستان درگز؛ به نام مردم به کام پیمانکار

واگذاری آزمایشگاه بیمارستان درگز؛ به نام مردم به کام پیمانکار
در روزهای اخیر آزمایشگاه تنها بیمارستان درگز به بخش خصوصی واگذار شد، یک واگذاری که در ظاهر سود آن را مردم می‌برند اما گویا واقعیت چیز دیگریست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ هفته گذشته یک سری تغییرات مدیریتی در بدنه شبکه بهداشت و درمان شهرستان درگز اتفاق افتاد که این تحولات در سکوت کامل رسانه ای و بدون اطلاع خبرنگاران شهرستان برگزار شد. دکتر سینا شیرزاد که یکی از متخصصین چشم پزشکی است به عنوان سرپرست بیمارستان درگز انتخاب شد و دکتر رامین رضوی پناه سرپرست مرکز بهداشت این شهرستان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

مسئولین شهرستان و رئیس مرکز بهداشت استان که این عزل و نصب را انجام دادند باید پاسخگو باشند چگونه در سیستم مدیریتی که مدام در آن دم از شایسته سالاری می زنند، مدیری ترفیع می گیرد که بیشترین حجم انتقادات و گلایه های مردمی را در زمان مدیریت خود داشته است؟ متاسفانه بسیاری از این مطالبات و گلایه ها، برحق بوده اند!

,

بحث واگذاری و اجاره آزمایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) به بخش خصوصی یکی از گلایه ها و انتقادهای مردم درگز است چرا که به نظر می رسد این نوع واگذاری بیشتر از اینکه برای مردم نفع داشته باشد، به سود شرکت بهره برداری است که آزمایشگاه را اجاره کرده است.

,

مسئولین، هدف از این واگذاری را ارائه خدمات با کیفیت تر به مردم دانسته بودند اما شنیده ها حاکی از این است که به موجب این واگذاری، از این به بعد تعرفه آزمایش برای بیماران سرپایی به صورت آزاد محاسبه می شود و فقط بیماران بستری می توانند از تعرفه دولتی استفاده کنند

,

بماند که معمولا واگذاری خدمات در سامانه مزایده ها و مناقصات سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت بهره برداری عموم شرکت های خدماتی به ثبت می رسد، اما بررسی های خبرنگار ما حکایت از این دارد که در این خصوص هیچ اطلاعیه مزایده و مناقصه ای در سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ثبت نرسیده است.

,

آیا در شرایطی که مردم با مشکلات فراوان اقتصادی دست و پنجه نرم کرده و عملا توان تهیه بسیاری از نیازهای اولیه خود را ندارند، صحیح است که مسئولین هزینه های بیشتری را برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی به مردم تحمیل کنند؟

,

البته گمانه زنی هایی هم در خصوص مبلغ ناچیز وثیقه و اجاره ای که برای تجهیزات چند میلیاردی آزمایشگاه گرفته شده وجود دارد که امیدواریم مسئولین به صورت شفاف این موضوع را یا تایید کرده یا در رد آن مدارکی را ارائه کنند.

,

ضمن اینکه در سامانه مناقصه و مزایده های دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمام واگذاری ها به صورت یک ساله صورت گرفته است، سوال اینجاست چرا آزمایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) درگز باید از این مساله مستثنی بوده و به صورت سه ساله در اختیار پیمانکار قرار بگیرد؟

,

آقایان مسئول در شبکه بهداشت و درمان درگز چه خبر است؟ از مدیران درگز بالاخص نماینده شهرستان که اتفاقا عضوی از کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بوده و داعیه دار مطالبه گری مشکلات مردم هستند انتظار داریم به این قضیه ورود جدی داشته و مطالب ذکر شده را برای دریافت پاسخی روشن و شفاف از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد پیگیری قرار دهند.

,

نویسنده: حامد شایسته

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه