اخبار داغ

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب:

آمریکا در حد دریافت واکسن هم قابل اعتماد نیست

آمریکا در حد دریافت واکسن هم قابل اعتماد نیست
آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی گفت: آمریکا حتی در حد دریافت یک واکسن هم قابل اعتماد نیستند تا چه رسد که سر مسائل استراتژیک دلخوش وعده های کدخدا باشیم، فرمایشات رهبر معظم انقلاب مهر مردودی بر سیاست وعده نسیه مقابل پرداخت نقد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ چند ماهی است اخبار مرتبط با واکسن کرونا به تیتر اصلی رسانه های داخلی و بین المللی تبدیل شده است اما طی هفته های اخیر این موضوع در ایران بازتاب های رسانه ای و مجازی گسترده ای را به همراه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

چندی قبل برخی با پشتوانه جریانات رسانه‌های ضدانقلاب سعی کردند با هشتگ سازی و ایجاد کمپین #واکسن_بخرید هم‌زمان با پیشرفت محققان داخلی و رسیدن واکسن ایرانی به مرحله تست انسانی فضاسازی برای خرید عجولانه واکسن کرونا از آمریکا و اروپا را پر رنگ کنند، هر چند برخی مسئولان دولت نیز با اظهاراتی از جمله پیش کشیدن موضوعاتی غیر واقع همچون موانع FATF برای خرید واکسن به این مسئله سمت و سویی سیاسی دادند.

,

اما نکته جالب توجه اینجاست، درحالی‌که کشورهای غربی و آمریکا تحت عنوان شدیدترین تحریم‌های ظالمانه دارویی علیه ملت ایران دستیابی ایران به انواع داروهای موردنیاز بیماران خاص و یا برخی مواد اولیه تولید آن‌ها را با مشکل مواجه کرده اند گفته شد که شرکت آمریکایی فایزر بنا دارد 150 هزار دوز واکسن کرونا  رابصورت خیرخواهانه در اختیار ایران قرار دهد و البته این خبر کمکم با تأیید جمعیت هلال احمر به رسمیت رسید.

,

اعلام این خبر از این جنبه نگران کننده بود که با توجه به گذشت مدت کوتاهی از تزریق واکسن فایزر به برخی از افراد از جمله کادر درمانی در آمریکا، پرتغال و انگلیس این واکسن هنوز عورض جانبی خود را به صورت مشخص نشان نداده و از سوی دیگر برخی دریافت کنندگان آن دچار عوارضی چون فلج صورت، واکنش های آلرژیک شدید و حتی مرگ در مواردی که کم هم نیستند شده است.

,

اما با توجه به اینکه در رابطه با واردات واکسن اظهار نظرهایی متفاوت صورت می گرفت در نهایت رهبر معظم انقلاب روز جمعه گذشته 19 دی ماه در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم در واکنش به موضوعات مطرح شده پیرامون خرید واکسن از خارج کشور فرمودند: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. گاهی اوقات هست که اینها میخواهند واکسن را روی ملّتهای دیگر امتحان کنند، ببینند اثر میکند یا نمیکند. البتّه از جاهای دیگر اگر بخواهند واکسن تهیّه کنند  -که جای مطمئنّی باشد- هیچ اشکالی ندارد.»

,

تأکید رهبر انقلاب نسبت به این مسئله با توجه به استدلال هایی از جمله بی اعتمادی به این کشورها با تجربیاتی در مسائل مختلف بازتاب ویژه ای در رسانه ها و فضای مجازی را به همراه داشت، از طرفی رسانه های معاند که کمپین اجبار ایران به خرید واکسن را شکست خورده می دیدند و از سوی دیگر جمع کثیری از دانشمندان و پژوهشگران بخش پزشکی که بیانات رهبر انقلاب را کاملا حکیمانه و منطبق بر معیارهای علمی توصیف کردند.  

,

آمریکا حتی در حد دریافت یک واکسن هم قابل اعتماد نیست/ فرمایشات رهبر انقلاب مهر مردودی بر سیاست وعده نسیه مقابل پرداخت نقد بود

, آمریکا حتی در حد دریافت یک واکسن هم قابل اعتماد نیست/ فرمایشات رهبر انقلاب مهر مردودی بر سیاست وعده نسیه مقابل پرداخت نقد بود, آمریکا حتی در حد دریافت یک واکسن هم قابل اعتماد نیست/ فرمایشات رهبر انقلاب مهر مردودی بر سیاست وعده نسیه مقابل پرداخت نقد بود,

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب و نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در همین رابطه در توییتی نوشت: «حتی در حد دریافت یک واکسن هم قابل اعتماد نیستند تا چه رسد که سر مسائل استراتژیک دلخوش وعده های کدخدا باشیم، فرمایشات رهبر معظم انقلاب مهر مردودی بر سیاست وعده نسیه مقابل پرداخت نقد بود. فرمول مشخص است: رفع عملی تحریم مقابل بازگشت ایران به تعهدات هسته ای؛ عجله هم نداریم!»

,

, ,

,

, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه