اخبار داغ

معاون صنایع‌د‌ستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی خبر داد

صدور بیش از 426 مجوز صنایع‌دستی در استان مرکزی

صدور بیش از 426 مجوز صنایع‌دستی در استان مرکزی
معاون صنایع‌د‌ستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بابیان اینکه حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در سال 99 در اولویت قرار دارد، گفت: بیش از 426 مجوز صنایع‌دستی از ابتدای سال جاری، صادر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم کاظمی معاون صنایع‌د‌ستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ از صدور بیش از 426 مجوز صنایع‌دستی در استان مرکزی خبر داد و گفت: از این تعداد،366 پروانه تولید انفرادی است، که برای متقاضیانی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی به فرآیند تولید و توانایی ساخت محصول دریکی از رشته‌های صنایع‌دستی بوده‌اند، صادرشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی ادامه داد: 2 مجوز پروانه تولید کارگاهی نیز از ابتدای سال جاری صادرشده که باعث ایجاد اشتغال برای 8 نفر در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی شده است.

,

کاظمی گفت: از ابتدای سال جاری بالغ‌بر 55 فقره کارت شناسایی نیز توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی برای صنعتگران صادرشده است که متقاضیان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های اولیه تحت نظر این اداره کل و قبولی در آزمون‌های کتبی و عملی موفق به دریافت این مجوزها می‌شوند.

,

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری  صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به خسارات واردشده به صنعتگران به دنبال شیوع ویروس کرونا، یادآور شد: با توجه به نام‌گذاری سال جاری با عنوان سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری و تأکید استاندار بر حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، بیش از  300 میلیون ریال به هنرمندان صنایع‌دستی خسارت دیده از کرونا کمک بلاعوض اهدا شد.

,

97 طرح مشاغل خانگی موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی

, 97 طرح مشاغل خانگی موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی, 97 طرح مشاغل خانگی موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی,

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری،  97 طرح مشاغل خانگی با تأیید کارگروه اشتغال استان موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ 8 میلیارد و 33 میلیون ریال از بانک‌های عامل شده‌اند.

,

کاظمی به فعالیت‌های مثبت در بخش توسعه و ترویج صنایع‌دستی استان اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش بیش از 338  نفر در حوزه صنایع‌دستی، (در رشته‌های منبت چوب، معرق چوب، گلیم بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، سراجی سنتی، حصیربافی، قلاب بافی و رودوزی‌های سنتی)،  ایجاد 9 کارگاه صنایع‌دستی در خانه قنبری شهرستان اراک، تجهیز 2 کارگاه‌ صنایع‌دستی در شهرستان اراک و ساوه در رشته چلنگری، تکمیل یک پرونده درجه هنری، باززنده سازی رشته چلنگری در شهرستان اراک، بهره‌مندی 61 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی از بیمه روستاییان و عشایر و ...از اقدامات دیگر این معاونت در نه ماهه اول سال جاری بوده است.

,

راه‌اندازی 2 بازارچه دائمی صنایع‌دستی

, راه‌اندازی 2 بازارچه دائمی صنایع‌دستی, راه‌اندازی 2 بازارچه دائمی صنایع‌دستی,

معاون صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به ساخت و راه‌اندازی 2 بازارچه دائمی صنایع‌دستی از ابتدای سال جاری گفت: با راه‌اندازی این دو بازارچه دائمی تمامی شهرستانهای استان دارای بازارچه دائمی صنایع‌دستی خواهند شد که با افتتاح این بازارچه‌ها تعداد بازارچه های استان به 11 مورد خواهد رسید.

,

راه یابی 12 اثر صنایع‌دستی استان به مسابقه ملی "طراحی و ساخت رشته‌های  منسوخ‌شده"

, راه یابی 12 اثر صنایع‌دستی استان به مسابقه ملی "طراحی و ساخت رشته‌های  منسوخ‌شده", راه یابی 12 اثر صنایع‌دستی استان به مسابقه ملی "طراحی و ساخت رشته‌های  منسوخ‌شده",

وی همچنین از انتخاب و راه یابی 12 اثر صنایع‌دستی استان به مسابقه ملی "طراحی و ساخت رشته‌های  منسوخ‌شده" خبر داد و افزود: 17  نفر از هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی در نمایشگاه ملی مجازی شرکت نمودند.

,

کاظمی با اشاره به اینکه صادرات صنایع دستی از استان مرکزی به صورت چمدانی انجام می‌شود، افزود: در سال جاری تاکنون میزان صادرات صنایع دستی در استان مرکزی بالغ بر 12 هزار  دلار بوده است که اقلام صادر شده شامل مینای فلز، گیوه، احجام چوبی(پیکرتراشی)، قلم زنی(فلزکاری)، سفال و آثار چوبی است که به حدود ۸ کشور دنیا صادر شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه