اخبار داغ

بررسی نقش حاج قاسم سلیمانی در اتحاد ادیان توحیدی؛

مجاهدی که طرح‌های صهیونیستی را خنثی کرد/ جغرافیای سیاسی منطقه مدیون شهید سلیمانی

مجاهدی که طرح‌های صهیونیستی را خنثی کرد/ جغرافیای سیاسی منطقه مدیون شهید سلیمانی
جبهه مقاومت اسلامی با هدایت سردار حاج قاسم سلیمانی موفقیت های بیشماری کسب کرد تا به آنجا که توانست سردمداران تا دندان مسلح و اشغالگر دنیا را به زانو درآورد تا در نهایت آنها را مجبور کند این نیروی انقلابی و ارزشمند در دنیای اسلامی را به شهادت برساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، نقش بی بدیل و انکار ناپذیر سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی در یکپارچه سازی سرزمین‌های اسلامی و ایجاد اتحاد میان ادیان توحیدی دنیا به ویژه در منطقه خاورمیانه آنچنان مبرهن است که بسیاری از سیاستمداران خارجی و مبلغان ادیان توحیدی دنیا بر این نقش معترف‌اند و اذعان می‌کنند حاج قاسم سلیمانی نگینی بر انگشتری ادیان توحیدی بوده که مجاهدت‌هایش ثمرات ماندگاری در منطقه و دنیای اسلام بر جای گذاشته وسبب تحکیم وحدت و نیز دوری از تفرقه در میان پیروان ادیان توحیدی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

حالا پس از یک سال از شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی برخی پیروان ادیان اسلامی به نقش این مجاهد نستوه در گفت‌وگویی با “تهران نیوز” که در ادامه می‌خوانید، اشاره می‌کنند.

,

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار “تهران نیوز” بااشاره به تاکید دین مبین اسلام بر مقبولیت تمامی ادیان الهی می‌گوید: اسلام همان اساس امت است و تمام مسلمانان تمام ادیان را قبول دارند بنابراین معتقد به یهودیت و نصرانیت و مسیحیت هستند و به تمامی ادیان و کتب آسمانی ایمان دارند به همین دلیل پیش از اجرای پروژه یهودی سازی منطقه شاهد بودیم مسلمانان اعتقاد به حمایت از تمام ادیان داشتند که این آموزه بر اساس آیات مبارک قرآن کریم است وهمه اماکن مذهبی شامل صومعه‌ها و کلیساها نزد مسلمانان دارای احترام خاصی است.

,

وی حمایت از تمام بندگان خدا را از وظایف مسلمانان برشمرده و می‌افزاید: پیش از پیاده سازی طرح‌های غربی در منطقه یهودیان، مسیحیان و حتی زردتشتیان به اسلام گرایش داشتند اما پس از اشغال منطقه و به وجود آوردن هدف دارد اختلافات میان ادیان توحیدی گرایش به فرهنگ اسلامی تغییر کرد.

,

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با ابراز امیدواری از بازگشت شرایط پیشین و قرار گرفتن تمام پیروان ادیان توحیدی در یک مسیر عنوان می‌کند: به عنوان مثال ۹ درصد فلسطین پیش از اشغال توسط رژیم صهیونیستی، مسیحی بود اما هم اینک به کمتراز یک در صد رسیده که این ضربه بزرگی به مسیحیان زده است.

,

وی با تصریح بر اینکه متاسفانه پروژه‌های صهیونیستی، منطقه را به این سمت کشاند تا با اشغال اماکن مذهبی ادیان مختلف سبب تخریب آنها شود، می‌گوید: کلیساهای تاریخی را نابود کردند در حالی که به این کلیساها در زمان حکومت اسلامی کسی دست درازی نکرده بود اما در طول این سال‌ها ده‌ها کلیسا را تخریب کردند یا در حال تخریب آن‌ها هستند.

,

ابوشریف خنثی سازی توطئه‌های صهیونیستی را در گرو تلاش در جهت قرار گرفتن تمام پیروان ادیان مختلف در یک صف واحد دربرابر طرح‌هایی دانست که هدف آنها تخریب و تجزیه منطقه است.

,

وی حمایت از تمامی ادیان را وظیفه مسلمانان دانسته و یادآور می شود: این دقیقا مقابل تفکر گروه‌های تکفیری است که نه فقط به مسلمانان که به غیر مسلمانان نیز ضربه می‌زنند.

,

این مقام عالی رتبه جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به نقش حاج قاسم به عنوان نماینده انقلاب اسلامی ایران و فرمانده سپاه قدس در منطقه و خنثی سازی طرح‌های تجزیه طلبانه دشمنان می‌گوید: سردار سلیمانی تلاش زیادی برای وحدت گروه‌های فلسطین و  مردم این کشور انجام دادند چرا که که مردم فلسطین در قسمت‌های مختلف دنیا زندگی می‌کنند و گرایش‌های سیاسی و ایدئولوژی‌های مختلفی دارند اما حاج قاسم سلیمانی تلاش کرد تمام آنها را در برابر طرح‌های صهیونیستی متحد کند و یک محور مقاومت واحد ایجاد کند که دغدغه و همّ غمش مسئله فلسطین باشد.

,

وی تصریح می‌کند: شهید سردار سلیمانی تلاش کرد یک عراقی، یمنی، سوری، لبنانی و فلسطینی را با هم متحد کنند و این اتحاد هنوز هم وجود دارد و تلاش می‌کنند که در برابر این رژیم خط واحد باشند که تمام این اتحادها از نتایج مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی است.

,

ابوشریف نقش حاج قاسم را در پیشبر اهداف محور مقاومت مهم و تاثیرگذار توصیف کرده و می‌افزاید: حاج قاسم با پروژه توطئه تکفیری جنگید، توطئه‌ای که یک پروژه صهیونیستی آمریکایی برای نابود کردن و تجزیه بافت امت اسلامی بود.

,

وی شهید حاج قاسم سلیمانی را شریک مقاومت اسلامی در غزه و فلسطین دانسته و بیان می‌کند: اگر جهموری اسلامی، حاج قاسم و و برادرانش در زمینه حمایت از مقاومت نبودند مقاومت نمی توانست به این صورت در برابر دشمنان دوام بیاورد و به پیروزی‌های سال‌های اخیر خود دست یابد.

,

اسقف مارنرسی بنیامین اسقف اعظم کلیسای شرق آشور نیز دراین خصوص می‌گوید: همه ما پیروان ادیان توحیدی در کشور عزیزمان ایران سهمی در شهید سلیمانی داریم شهید سلیمانی فقط برای مسلمانان نیست، شهید سلیمانی برای آشورائیان، ارمنی‌ها، زرتشتیان، کلیمیان و مسلمانان و برای همه ملت شریف ایران است.

,

وی می‌افزاید: تلاش و مجاهدت‌های شهید سلیمانی برای قشر خاصی از ایران نبود بلکه برای تمامیت ارضی کشور ایران بود، شهید سلیمانی انتخاب نکرد خدمت خود را برای چه کسی انجام دهد و از این بابت خدا را سپاس می‌گویم که اگر شهید سلیمانی نبود مشخص نبود الان آینده آشورائیان سوریه به کجا می‌رسد.

,

اسقف اعظم کلیسای شرق آشور جغرافیان سیاسی منطقه را مدیون مجاهدت های شهید سلیمانی دانسته ومی‌گوید: اگر شهید سلیمانی نبود معلوم نبود جغرافیای سیاسی منطقه به کجا می‌کشد و وضعیت پیروان ادیان مختلف توحیدی به کجا می‌رسید چرا که او برای آزادی همه ادیان مجاهدت کرد.

,

وی با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات بارز شهید سلیمانی بیان می‌کند: شهید سلیمانی عاشق بود، عاشق خدا، سرزمین، رهبر، امنیت و ملتش بود و بخاطر این عشق مسیر عشق را پیمود و به معبود رسید و از آن بابت امروز شهید در دلهای ما زنده است و به آن خاطر سردار دلهاست.

,

اسقف بنیامین به تعلیمات پیامبر الهی حضرت مسیح(ع) در خصوص جانفشانی شهدا اشاره کرده و بیان می کند: شهید سلیمانی وفادار بود این وفاداری به قانون خود، به تمامیت ارضی ایران و به همه مردم کشورش و مظلومان جهان بود.

,

وی تاکید می کند: شهید سلیمانی به شهادت رسید اما راه شهید تازه شروع شده است؛ شهید سلیمانی به اتمام نرسیده بلکه تازه شروع شده و باید درسی باشد برای ما خدمتگزاران، دولتمردان و مجلسیان برای ادامه راه اداره کشور.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه