اخبار داغ

رئیس سابق فراکسیون فضای مجازی مجلس:

دولت اراده تحقق شبکه ملی اطلاعات را ندارد

دولت اراده تحقق شبکه ملی اطلاعات را ندارد
قاضی‌زاده هاشمی گفت: دولت اراده‌ای جدی برای تحقق شبکه ملی اطلاعات ندارد زیرا وزارت ارتباطات و دولت از فروش ترافیک اینترنت درآمدهای قابل توجه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات جزء اولویت‌های جدی مجلس یازدهم است و در این خصوص وزیر ارتباطات برای پاسخ به سؤالات و موضوعات نمایندگان مجلس پیرامون نحوه عملکرد دولت به مجلس فراخوانده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه در جلسه‌ای که وزیر ارتباطات به مجلس آمد، پاسخ‌هایی که به نمایندگان داده شد بعضاً قابل قبول نبود، افزود: یک اراده جدی و عینی در دولت برای اجرای کامل شبکه ملی اطلاعات وجود ندارد زیرا همان‌طور که می‌دانید درآمدهایی که وزارت ارتباطات در قبال فروش ترافیک اینترنت و سهمی که دولت از اوپراتورها و کاربران اینترنت اخذ می‌کند، درآمد قابل توجهی است.

,

رئیس سابق فراکسیون فضای مجازی مجلس گفت: این درآمدها می‌تواند هزینه کافی برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات فراهم کند تا ما بتوانیم یک شبکه بومی، فراگیر، سراسری، توسعه یافته و مختص جمهوری اسلامی داشته باشیم. این تجربه در بسیاری از کشورهای دیگر جهان اجرایی شده و یا حداقل تفکیک عرضه اینترنت که در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز در حال پیاده‌سازی است، اجرایی شود.

,

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی اینترنت برای استفاده کودکان، خانواده و عمومی به صورت تفکیک شده است از این رو تحقق شبکه ملی اطلاعات نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد شبکه اختصاصی است در عین حال منابع درآمدی برای وزارت ارتباطات وجود داشته و دارد.

,

وی بیان کرد: دولت تاکنون اقداماتی را در جهت تحقق شبکه ملی اطلاعات انجام داده اما این اقدامات به‌گونه‌ای نبوده که به نتیجه صددرصدی برسد و قطعاً در مجلس شورای اسلامی پیگیر تحقق کامل شبکه ملی اطلاعات هستیم.

,

رئیس سابق فراکسیون فضای مجازی مجلس تأکید کرد: تحقق شبکه ملی اطلاعات مطالبه همه دلسوزان انقلاب، مقام معظم رهبری و تمام افرادی است که توجه ویژه‌ای به فرهنگ اسلامی و ایرانی دارند لذا امیدواریم هرچه زودتر شاهد راه‌اندازی یک شبکه کاملاً بومی برای درون مرزهای جمهوری اسلامی ایران باشیم.

,

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: در حال حاضر نمی‌توان زمانی را برای راه‌اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات تعیین کرد زیرا این اقدام بر عهده وزارت ارتباطات است اما امیدواریم این دولت تا پایان عمر خودش این اقدام را به سرانجام برساند در غیر این صورت انشا الله دولت انقلابی، جوان و متدینی که پس از این روی کار بیاید، موضوع راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را پیگیری کند زیرا قطعاً این موضوع از اولویت‌های اصلی کشور قلمداد می‌شود.

,

وی اظهار کرد: اینکه برخی اعلام می‌کنند برای تحقق شبکه ملی اطلاعات بودجه کافی وجود ندارد، سخن بی‌پایه و اساسی است زیرا در حال حاضر منابع بسیار خوبی دولت در قبال فروش ترافیک اینترنت در کشور اخذ می‌کند و با وجود اینکه این مبالغ توسط اوپراتورها دریافت می‌شود اما مبلغی که به‌عنوان حق دولت پرداخت می‌شود مبلغ بسیار قابل توجهی است.

,

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت مکلف به انجام وظایف خود در عرصه فضای مجازی شده است که راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات باید در اولویت کارشان باشد و آن را به سرانجام برساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه