اخبار داغ

بشیر خالقی:

سابقه درخشان ایران در واکسن سازی/ آزمایشگاه آزمون و خطای آمریکا نمی شویم

سابقه درخشان ایران در واکسن سازی/ آزمایشگاه آزمون و خطای آمریکا نمی شویم
عضو سابق کمیسیون بهداشت مجلس گفت: آمریکا در طول چند سال با تحریم های بانکی و دارویی چهره واقعی خود را نشان داده و ایران جایی نیست که این کشور واکسن خود مورد آزمایش قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بشیر خالقی در گفتگو با خبرنگار سبلان ما ، اظهار داشت: ایران از نظر واکسن سازی سابقه بیش از یک قرن را دارد و دو مجموعه  انستیتو پاستور و موسسه رازی ایران  دانشمندان تراز اول جهان را در خود جای داده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

وی افزود: کرونا بیماری است هر روز شگفتی های از خود نشان می دهد و کار ساخت واکسن در دنیا را سخت تر کرده است اما کشور ما نیز همگام با دیگر ممالک می تواند در این مسیر قدم بردارد.

,

عضو سابق کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متاسفانه تجربه تلخی در انتقال خون های آلوده و تحریم های دارویی و بانکی باعث شده که اعتماد به کشورهای مدعی ساخت واکسن همچون آمریکا را دور از ذهن باشد.

,

وی با اشاره به اینکه سخنرانی رهبر انقلاب در مورد ممنوعیت  ورود واکسن آمریکایی حکیمانه بود تصریح : آمریکا در طول چند دهه چهره واقعی خود را به ما نشان داده است و در این برهه که یک خطا می تواند کشوری به شرایط بحران ببرد عاقلانه است که به غرب و واکسن هایش اعتماد نکینیم.

,

خالقی تاکید کرد: دانشمندان ما  در حوزه ساخت واکسن کرونا به پیشرفت های خوبی دست یافته اند که برای روحیه بخشی به این عزیزان باید دادن عزت نفس مورد تشویق قرار گیرند.

,

وی گفت: امیدواریم با همگانی شدن واکسیناسیون تولید داخل همانگونه که در دفع بیماری فلج اطفال با همکاری بسیج بودیم در ریشه کنی این بیماری نیز همه مردم پای کار بیایند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه