اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد؛

کاهش ۴.۲ درصدی شاخص نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری

کاهش ۴.۲ درصدی شاخص نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص نرخ بیکاری استان در پاییز سال گذشته معادل ۱۶.۱ درصد بوده که خوشبختانه با کاهش ۴.۲ درصدی به ۱۱.۹ درصد در پاییز سال جاری رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار توسط مرکز آمار ایران اظهار کرد: نتایج طرح مذکور نشان می‌دهد که نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در پاییز 1399 برابر 11.9 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی استان معادل 44.1 درصد بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

علی شهریارپور ادامه داد: بر همین اساس نرخ بیکاری کشور در پاییز 1399 برابر 9.4 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی در کشور برابر 41.4 درصد می‌باشد.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: شاخص نرخ بیکاری استان در پاییز سال گذشته معادل 16.1 درصد بوده که خوشبختانه با کاهش 4.2 درصدی به 11.9 درصد در پاییز سال جاری رسیده است.

,

وی افزود: نکته مهم در نتایج طرح نیروی کار که اغلب اوقات مغفول می‌ماند، لزوم تحلیل توام نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی است.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: بررسی نتایج نرخ مشارکت اقتصادی در کنار نرخ بیکاری نشان دهنده این است که نسبت اشتغال در جمعیت 15 ساله و بالاتر استان 38.9 درصد بوده در حالی که این شاخص برای کل کشور عدد 37.5 درصد را نشان می‌دهد.

,

شهریارپور اضافه کرد: در حالی که نرخ بیکاری کل کشور در پاییز 1399 نسبت به فصل مشابه سال قبل 1.2 درصد کاهش داشته است، استان چهارمحال و بختیاری با کاهش 4.2 درصدی بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان صدور 762 فقره پروانه ساختمانی برای احداث 265 هزار و 83 متر مربع زیربنا توسط شهرداری‌های استان طی سه ماهه دوم سال و رونق ساخت و ساز را یکی از دلایل کاهش نرخ بیکاری استان در پاییز اعلام کرد.

,

وی همچنین سیاست‌گذاری و اهتمام مسئولین استان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای فوق، در کنار افزایش تخصیص اعتبارات استانی پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را از دیگر دلایل کاهش نرخ بیکاری استان عنوان کرد.

,

شهریارپور در پایان با اشاره به پتانسیل بخش کشاورزی استان در حفظ  و ایجاد اشتغال، اظهار امیدواری کرد تا با تغییر الگوی کشت، احداث گلخانه و کشت گیاهان دارویی در سطح استان، بتوان از پتانسیل این بخش در ایجاد اشتغال پایدار استفاده کارا و بهینه کرد.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه