اخبار داغ

مدیر حج و زیارت استان سمنان:

دفاتر زیارتی استان سمنان تا 120میلیون تومان وام کرونایی می گیرند/بلاتکلیفی حج تمتع 1400

دفاتر زیارتی استان سمنان تا 120میلیون تومان وام کرونایی می گیرند/بلاتکلیفی حج تمتع 1400
خلیل دلپاک گفت: در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده، دفاتر زیارتی استان سمنان تا سقف 120 میلیون تومان تسهیلات حمایتی مربوط به ایام شیوع کرونا دریافت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، پس از گذشت یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور و تاثیرات منفی اقتصادی آن برروی مشاغل ،شاید یکی از تاثیر پذیر ترین آنها دفاتر خدماتی زیارتی و سیاحتی بوده است که به دلیل عدم اعزام  زائر تامرز تعطیلی هم کشانده شده اند . 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
در همین خصوص؛ خلیل دلپاک مدیر حج و زیارت استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرات با اشاره طرح حمایتی از دفاتر زیارتی در ایام کرونا، گفت: در راستای اجرای دومین مرحله حمایتی دولت از آسیب دیدگان کرونا با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و دولت تسهیلات 120 میلیون تومانی به دفاتر خدماتی سیاحتی و زیارتی تعلق می گیرد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه از هفته گذشته ثبت نام از متقاضیان جهت دریافت این تسهیلات آغاز شده است، افزود: این وام با سود 12 درصد و بازپرداخت 24 ماهه است.
,
 
,
دلپاک با بیان اینکه حدود 22 دفتر زیارتی در سطح استان فعالیت دارند، تصریح کرد: تمامی این دفاتر با وجود مشکلات اقتصادی فراوان همچنان دایر می باشند و مردم می توانند جهت انتقال اسناد و خرید و فروش فیش های حج به این دفاتر مراجعه کنند.
,
 
,
مدیر حج و زیارت استان در ادامه از اعطای تسهیلات 20 میلییون تومانی به کارگزاران خبرداد و افزود: تمامی عوامل اجرایی دفاتر زیارتی  که طی دو سال گذشته با حج و زیارت همکاری داشته اند می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
,
 
,
وی درخصوص اعزام زائر به عتبات عالیات اظهار کرد: در صورت تصمیم گیری و صدور مجوز ستاد ملی کرونا، حج و زیارت آمادگی لازم را دارد تا زائران را به عتبات عالیات و سوریه اعزام کند.
,
 
,
دلپاک از بلاتکلیفی حج تمتع 1400 خبرداد و گفت: طی سال جاری 10 کاروان در سطح استان و با تکمیل 85 درصد ظرفیت آماده اعزام بود که با اوج گیری کرونا هیچ یک از زائران اعزام نشدند و برای تمتع 1400 هم متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی از طرف عربستان برای انجام تفاهم نامه  صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
,
,
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه