اخبار داغ

نتیجه نشست سه‌جانبه مسکو؛ موضوع رایزنی پوتین و اردوغان

نتیجه نشست سه‌جانبه مسکو؛ موضوع رایزنی پوتین و اردوغان
رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود، نتایج اصلی و توافقات صورت گرفته در نشست سه‌جانبه با رئیس جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان در مسکو را به اطلاع وی رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در یک مکالمه تلفنی با "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه، نتایج اصلی نشست سه جانبه خود با "الهام علی‌اف" و "نیکول پاشینیان" رهبران جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به اطلاع وی رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طبق این اطلاعات، ولادیمیر پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی، نتایج بدست آمده در نشست سه جانبه رهبران روسیه  آذربایجان و ارمنستان در تاریخ 11 ژانویه (22 دی ماه) در مسکو که طی آن پیشرفت در اجرای بیانیه مشترک درباره قره باغ مربوط به تاریخ 9 نوامبر سال 2020 (19 آبان ماه) مورد بررسی قرار گرفت را به اطلاع همتای ترکیه‌ای خود رساند و یادآور شد که یکی از نتایج اصلی این مذاکرات تأیید طرف آذربایجانی و ارمنستانی در خصوص تمایل برای عادی سازی روابط، آمادگی برای تعامل عملی در برقراری زندگی صلح آمیز  و رفع انسداد ارتباطات اقتصادی و حمل و نقل در منطقه قره باغ است که با در نظر گرفتن ثبات کلی اوضاع در قره باغ، در خصوص برداشتن چند گام‌  مهم در این راستا توافق حاصل شد.

,

کرملین یادآور شد که  اردوغان نیز به نوبه خود حمایت خود از تلاش‌های سازنده روسیه در جریان اصلی حل و فصل اوضاع در قره باغ اعلام کرد و بر لزوم ادامه هماهنگی اقدامات بین روسیه و ترکیه در این راستا تأکید کرد.

,

 علاوه بر این، روسای جمهوری دو کشور در جریان این گفتگوی تلفنی به مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا، از جمله اجرای برنامه‌هایی برای تولید مشترک و استفاده از واکسن‌ها برای پیشگیری از این عفونت، توجه ویژه داشتند. همچنین، پوتین و اردوغان سال نو (میلادی) را به یکدیگر تبریک گفته و نسبت به توسعه بیشتر همکاری‌های دوجانبه در سال جدید ابراز اطمینان کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه