اخبار داغ

فرماندار کاشمر خبر داد

غربالگری ۴۷ درصدی مادران باردار و بیماران زمینه‌ای در کاشمر

غربالگری ۴۷ درصدی مادران باردار و بیماران زمینه‌ای در کاشمر
ساقی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۴ مرحله غربالگری در شهرستان کاشمر انجام شده که مرحله چهارم آن با هدف شناسایی مادران باردار و بیماران زمینه‌ای از ابتدای آذرماه در حال اجرا است و تاکنون ۴۷ درصد جمعیت جامعه هدف غربالگری شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مسلم ساقی فرماندار کاشمر صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان که در محل سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: مردم کاشمر در اجرای پروتکل‌های بهداشتی همراهی بسیار خوبی داشته‌اند که اگر این همراهی نمی‌بود قطعاً شرایط فعلی را نداشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه تصمیمات در ستاد کرونا در حوزه پیشگیری با نگاه حاکمیتی و تکیه بر خرد جمعی بوده و در ادامه کار نیازمند کمک جامعه روحانیون در زمینه اقناع‌سازی جامعه و اقشار مختلف مردم هستیم، خاطرنشان کرد: در شهرستان کاشمر به‌عنوان قطب درمانی منطقه با وجود دو بیمارستان شهید مدرس و حضرت ابوالفضل خوشبختانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۴ جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان با بیش از 1080 مصوبه تشکیل شده است.

, .,

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه زیرساخت‌ها و امکانات خوبی در بیمارستان‌های شهرستان از محل طرح تحول سلامت فراهم و تجهیز شده است، تصریح کرد: یکی از نقاط قوت در حوزه شهرستان مشارکت خیرین در قالب مجمع خیرین سلامت است که برکات زیادی به دنبال داشته است.

,

وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید مدرس از ابتدای شیوع ویروس کرونا با ظرفیت اسمی ۸۰ تخت و در مواقع بحرانی تا ۱۲۰ تخت مختص بیماران کرونایی بوده است، اذعان کرد: از ابتدای خردادماه سال جاری در مرکز منتخب کرونا شهرستان که با هدف ارائه خدمات موردنیاز بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا و همچنین جلوگیری از ورود این بیماران به سایر واحدهای بهداشتی و ایجاد محیطی ایمن برای مراجعین به واحدهای بهداشتی از جمله مادران باردار، سالمندان، کودکان، بیماران مبتلا به فشارخون و دیابت و ... راه‌اندازی شد 8521 مراجعه‌کننده داشته است.

,

ساقی با بیان اینکه از این میزان مراجعه‌کننده تعداد 5270 نمونه اخذ شد که بیش از 50 درصد نمونه‌ها مثبت بود که این مهم در امر بیماریابی شهرستان را بسیار کمک نموده است، عنوان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا 4 مرحله غربالگری در شهرستان انجام شده که مرحله چهارم آن با هدف شناسایی مادران باردار و بیماران زمینه‌ای از ابتدای آذرماه در حال اجرا است و تاکنون 47درصد جمعیت جامعه هدف غربالگری شده‌اند.

,

وی ادامه داد: در راستای حمایت از خانواده‌های مبتلا به ویروس کرونا و با هدف آموزش و اطمینان از رعایت قرنطینه خانگی بیماران مبتلا، تیم‌های بهداشتی در منازل بیماران فوت شده حاضر و تاکنون آموزش‌های لازم برای 755 مورد ارائه شده است.

,

فرماندار کاشمر همچنین تشریح کرد: در زمینه اجرای طرح مشترک بهداشت و درمان و ناحیه مقاومت بسیج سپاه در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به‌منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت شهرستان به 21 منطقه تقسیم و در قالب 4 تیم مراقبتی، 60 تیم رهگیری، 11 تیم نظارتی و 15 تیم حمایتی سازماندهی شده است.

,

وی با تأکید بر اینکه تاکنون 2936 خانواده آسیب‌پذیر از حمایت‌های مالی و کالایی تیم‌های حمایتی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برخوردار شده‌اند، بیان کرد: با اقدامات تیم‌های مراقبتی و رهگیری 345 مورد تست سریع کووید 19 در قالب این طرح انجام شده است .

, .,

ساقی ابراز کرد: 77 واحد خدماتی درمانی در قالب مراکز منتخب کووید، مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت شهری و پایگاه سلامت روستایی و خانه بهداشت در اجرای این طرح ارائه خدمات دارند.

, .,

وی در پایان با اشاره به محدودیت‌های تردد بین‌شهری و درون‌شهری، تأکید کرد: تاکنون 245 مورد جریمه 500 هزارتومانی تردد برون‌شهری و 8 مورد جریمه 1 میلیونی در حوزه درون‌شهری و همچنین در خصوص محدودیت تردد از ساعت 21 تا 4 صبح 381 مورد جریمه 200 هزارتومانی ثبت شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه