اخبار داغ

لزوم نظارت بر یک پدیده؛

چندشنبه بازارهای جذاب در کرمانشاه؛ از جذابیت تا تهدید سلامت

چندشنبه بازارهای جذاب در کرمانشاه؛ از جذابیت تا تهدید سلامت
چندشنبه بازارهای کرمانشاه فارغ از جذابیت ها می تواند تهدیدی برای سلامت مردم باشد به همین دلیل نیاز است تا مسئولین مربوطه نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، بازارهای روزانه یا به عبارت دقیق تر چندشنبه بازارها یکی از شیوه های فروش محصولات است که در آن فروشندگانی به صورت روزانه در نقاط مختلفی از شهر که مکان آن مشخص است گرد هم می آیند و کالا را به خریداران عرضه می کنند. این شیوه خرید و فروش می تواند برای خیلی ها جذاب باشد زیرا در آن می توان کالاهای مختلفی را با قیمتی نازل تر پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

چندشنبه بازارها در شهرهای مختلفی از کشور فعالیت می کنند و در کرمانشاه نیز این بازار مدت هاست فعال است. این بازار هر روز در نقاط مختلفی از شهر برپا می شود و توانسته بسیاری از خریداران را جذب خود کند. 

,

در این میان اگر حداقل ها در بحث بهداشت و نظارت بازار مذکور رعایت نشود، جذابیت آن می تواند به یک تهدید جدی برای سلامت مردم تبدیل شود.

,

با این وجود نیاز است تا مسئولین مربوطه نسبت به انجام موارد لازم در خصوص نظارت بر چندشنبه بازارها اقدام کنند.

,

پروتکل های بهداشتی در  روزبازارها اصلاً رعایت نمی شود

, پروتکل های بهداشتی در  روزبازارها اصلاً رعایت نمی شود, پروتکل های بهداشتی در  روزبازارها اصلاً رعایت نمی شود,

بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص نظارت بر وضعیت چندشنبه بازارها گفت: سالهاست با این معضل مواجه هستیم و امروز در شیوع بیماری کرونا این وضعیت به مشکل جدی تبدیل شده است.

,

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه افزود: در این چندشنبه بازارها پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اصلاً رعایت نمی شود و از کانون هایی است که ایجاد مشکل می کند و این می تواند بسیار خطرناک باشد.

,

وی بیان داشت: غیراستاند‌ارد بود‌ن کالاها، وجود‌ اجناس نامرغوب و تاریخ‌گذشته، عد‌م وجود‌ مکان نظارت و بازرسی و... از جمله ایرادات و اشکالاتی است که در روزبازارها به آنها توجه نشده است.

,

خدادادیان گفت: ذبح غیر مجاز دام یکی دیگر از مشکلاتی است که در روز بازارها مشاهده می‌شود و این موضوع را چندین بار مطرح و گزارشی در خصوص آن تهیه کردیم اما متاسفانه متولیان امر هیچ اقدامی نکردند.

,

وی با بیان اینکه برطرف شدن این مشکل بر عهده سازمان میادین شهرداری است، گفت: اما متاسفانه نه شهرداری نه اجراییات نه سازمان میادین شهرداری، هیچ اراده ای برای مرتفع شدن این مشکل ندارند و ما بارها با فرمانداری، نیروی انتظامی و سایر مراجع ذیربط صحبت کردیم ولی هیچ اقدامی تا کنون در این خصوص صورت نگرفته است.

,

این کارشناس مسئول بهداشت محیط اظهار داشت: از طرفی با طیفی از مردم در این روز بازارها مواجه هستیم که در این اماکن کسب درآمد می کنند و محل درآمدی غیر از این بازارها ندارند لذا باید با نظم و قاعده خاصی ساماندهی شوند.

,

, ,

وی تصریح کرد: وظیفه بهداشت، نظارت و آموزش است و چندین بار به دادستانی نامه نوشتیم؛ همچنین به فرماندار و مسئولین مربوطه نیز اطلاع دادیم اما تغییری در شرایط این بازارها به وجود نیامده در حالی که نباید سلامتی مردم به خطر بیفتد و برای آنها مشکل به وجود بیاید.

,

خدادادیان اظهار داشت: هفته گذشته طی بازرسی بعمل آمده از پنج شنبه بازار کرمانشاه حدود ۷۰۰ قوطی کنسرو تاریخ مصرف گذشته کشف کردیم که بسیاری از مردم به دلیل قیمت پایین آنها را خریداری می کنند بدون توجه به اینکه بیماری خطرناک بوتولیسم در کمین آنهاست و این بی احتیاطی‌ها و غفلت از دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند شرایط را به وضعیت قرمز برگرداند.

,

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه، اظهار داشت: توقع داریم مسئولین و متولیان امر فکری جدی برای این مساله داشته باشند.

,

نظارت کافی براین بازارها بعمل می آید

, نظارت کافی براین بازارها بعمل می آید, نظارت کافی براین بازارها بعمل می آید,

فرهاد فرهودی در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص ساماندهی روزبازارها در سطح شهر کرمانشاه اظهار داشت: تا کنون جلسات بسیاری پیرامون ساماندهی این روزبازارها تشکیل شده است.

,

مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهری کرمانشاه افزود: در هیچ جای کشور یک مکان ثابت برای روزبازارها در نظر گرفته نشده است بلکه در نقاط مختلف و طی روزهای هفته مستقر می شوند و خریداران و مشتریان قابل توجهی دارند به طوری که اغلب مردم خریدهای هفتگی خود را از روزبازارها انجام می دهند.

,

وی با بیان اینکه ساماندهی روز بازارها از دغدغه های اصلی است، گفت: چندین جلسه با حضور فرماندار، اتاق اصناف و نماینده کسبه برگزار شده است و وضعیت موجود بدنبال همین جلسات به وجود آمده است و توانستیم‌ حدود ۸۰۰ نفر از دستفروشان را در این روزبازارها ساماندهی کنیم.

,

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وضع اقتصادی و آمار بالای بیکاری در استان این پدیده قابل حذف نیست.

,

فرهودی اظهار داشت: بر این بازارها نظارت کافی بعمل می آید و با افرادی که رعایت نکنند برخورد می شود البته در این موقعیت با وجود شیوع بیماری کرونا و آسیبی که به این قشر وارد شده است نمی توان بیش از این با آنها برخورد کرد.

,

وی بیان داشت: شرایط اقتصادی باعث شکل گیری این روزبازارها شده است و اگر جلوی این پدیده گرفته شود ممکن است دست فروشان در سطح شهر پراکنده شوند که اصلاً زیبنده نیست.

,

به گزارش مرصاد، بر همین اساس نیاز است که مسئولین مربوط هر چه سریع تر نسبت به ساماندهی بهداشتی و نظارت های مرتبط با این بازار اقدام نمایند تا از بروز مشکلات برای مردم جلوگیری شود. البته در این میان بایستی گفت که بحث ساماندهی با برخوردهای قهری و جلوگیری از برگزاری این بازار متفاوت است زیرا این بازار جذابیت ها و مشتری های خود را دارد.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه