اخبار داغ

نگاهی به اصفهانی های بورس؛

روزهای سبز در عمق قرمزی بازار برای شیر پاستوریزه پگاه ایران

روزهای سبز در عمق قرمزی بازار برای شیر پاستوریزه پگاه ایران
شیر پاستوریزه پگاه اصفهان  بر خلاف بازار در این هفته روند رو به رشدی داشته است و با صف خرید آخرین روز را پشت سر گذاشته است، قیمت هر سهم این شرکت در حال حاضر به سه هزار 580 توامن رسیده است که حکایت از بازده مثبت 19 درصدی در یک ماه و بازده مثبت 12 درصد در سه ماه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صاحب نیوز؛  بازار سرمایه بعد از اینکه از نیمه های مرداد در سراشیبی قرار گرفت در محدوده شاخص یک هزار و 200 دوباره روند رو به رشدی را تجربه کرد تا امیدها به بازار برگردد اما این جریان خیلی ادامه دار نبود و شاخص دوباره بعد از اینکه به یک میلیون و پانصد رسید، برگشت خورد و دوباره به شاخص یک میلیون و 229هزار رسید که نشان از روز های نه چندان خوب در بازار سرمایه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

شاید بسیاری از کارشناسان معتقد بودند بازار رفته رفته بهتر خواهد شد و ترس از بازار دو باره کمتر می شود اما شرایط بازار خصوصاً در این هفته حکایت از ترس زیاد در بازار بود و حتی پیش بینی اینکه شاخص در هفته آینده به زیر یک میلیون و 200 هزار واحد نیز برود، چندان دور از ذهن نیست.

,

صندوق پلایش یکم که به عنوان دومین صندوق دولتی در امسال شناخته می شود نیز در حالی که با 30 درصد تخفیف و با قیمت 10 هزار تومان برای هر واحد عرضه شد در پایان هفته به نزدیکی شش هزار تومان رسیده است که ضرر قابل توجه ای را برای سرمایه گذاران در این صندوق به همراه داشته است.

,

بسیاری از شرکت های اصفهانی حاضر در بورس نیز همراه با روند بازار در سراشیبی قرار گرفته و همچنان نیز این روند ادامه دارد؛ قند اصفهان با کاهش قیمتی که در هر سهم داشت برای سرمایه گذارانی که مدت یک ماه است این سهم را خریداری کرده اند ضرر 4 درصدی را همراه داشت و در سه ماهه نیز بازده 33 درصد را به همراه داشت.

,

سیمان اصفهان که یکی از شرکت هایی است که سهام آن در روزهای نه چندان خوب بازار رشد قابل توجه ای داشته استف به دلیل ظن دستکاری بازار حداکثر تا 29 / 10 بسته خواهد بود.

,

ذوب روی اصفهان نیز در این هفته همرنگ بازار به کار خود پایان داد و برای خریدارن و سرمایه گذاران خود در یک ماه ضرر 3 درصدی را به همراه داشت اما همچنان با توجه به رشدی که قبل از این تجربه کرده بود در سرمایه گذاری سه ماه با بازده 3 درصدی همراه است.

,

پالایشی ها نیز که به طور کلی این روزها حال و روز خوبی ندارند، پالایش نفت اصفهان نیزاز این قضیه استثنا نبوده در یک ماه و سه ماه با ضرر 50 درصدی برای سرمایه گذاران همراه بوده است؛ فولاد مبارکه اصفهان نیز که یکی از لیدرهای بازار به حساب می آید این روزها  وضعیت خوبی ندارد و در هر سهم قیمت آن به حدود یک هزار  تومان رسیده است که نشان می دهد در یک ماه با بازده منفی 28 درصدی و در سه ماه با بازده منفی 40 درصد رو به روست.

,

ذوب نیز که قیمت هر سهم آن به 430 تومان رسیده است در این هفته خیلی زود صف خرید را از دست داد تا رشد این سهم شکل نگیرد و این سهم نیز همراه با کلیت بازار شود، ذوب در روز چهارشنبه روند معاملاتی آن متوقف شد.

,

کشت و دام و قیام اصفهان نیز یکی دیگر از شرکت های حاضر در بازار سرمایه است که قیمت هر سهم آن در پایان روز معملاتی این هفته به قیمت نزدیکی سه هزار تومان رسیده است که نشان دهنده بازده منفی 32 درصد برای یک ماه است، البته روند سه ماهه این سهم حکایت از بازده 7 درصدی دارد.

,

شیر پاستوریزه پگاه اصفهان  بر خلاف بازار در این هفته روند رو به رشدی داشته است و با صف خرید آخرین روز را پشت سر گذاشته است، قیمت هر سهم این شرکت در حال حاضر به سه هزار 580 توامن رسیده است که حکایت از بازده مثبت 19 درصدی در یک ماه و بازده مثبت 12 درصد در سه ماه است.

,

کشت و دام گادشت نمونه اصفهان که هفته پر نوسانی را پشت سرگذاشته است با صف فروش هفته را به پایان رساند؛ البته بازده این سهم در یک ماه مثبت 19 و در سه ماه مثبت 75 درصد است که نشان می دهد حرکت خوبی را این سهم تجربه کرده است.

,

هفته پیش رو می تواند یک نقطه عطف برای بازار باشد و یا اینکه ادامه دهنده روند ریزش بازار را ببینیم که اگر ریزش بازار ادامه داشته باشد می توان گفت که شاید شاخص یک میلیون از دست برود اما هنوز این مسیر حتی با توجه به ترس بازار کمی دور از ذهن حداقل برای هفته آینده است.

,

آنچه امروز بیش تر از هر زمانی احساس می شود لزوم حمایت از بازار است تا بازار دوباره در ریل رشد قرار گیرد، حمایتی که امروز لازمه بازار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه