اخبار داغ

سرقت تجهیزات آبیاری در قطب کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر

سرقت تجهیزات آبیاری در قطب کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر
کشاورزان می گویند: با سرقت تجهیزات شبکه آبیاری در منطقه خیرآباد گچساران نه تنها ضرر مالی به کشاورز وارد می شود، بلکه جایگزین کردن تجهیزات میلیونی به سرقت رفته در بسیاری از شرایط مقدور هم نخواهد بود و تمام زراعت کشاورزان نیز از بین خواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس بارش باران های فصل پاییز از سویی و ذخیره سازی مطلوب آب در سد کوثر، حکایت از سالی پررونق برای کشاورزان منطقه خیرآباد گچساران را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

منطقه خیرآباد به دلیل وجود رودخانه‌های پرآب و سد مخزنی کوثر به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود و امسال نیز روزهای پر رونقی را در بخش کشاورزی تجربه می کند.

,

, ,

کشاورزان این منطقه به دلیل ذخیره مناسب آب در سد کوثر حتی دست به کشت محصولات پر آب هم می زنند و معتقدند که برداشت انواع محصولات کشاورزی افزایش چشمگیری نیز در این سالها داشته است.

,

, ,

با این وجود، این روزها نیز سرقت تجهیزات شبکه آبیاری خیرآباد(روستای مردان معصوم) به مشکل بزرگی برای کشاورزان تبدیل شده و روزگار خوش کشاورزی را هم به کامشان تلخ کرده است.

,

, ,

یکی از کشاورزان در این خصوص می گوید:متأسفانه بسیاری از تجهیزات شبکه آبیاری خیرآباد طی روزهای گذشته به سرقت رفته و در حال حاضر بیش از 100 هکتار از زمین های زراعی این منطقه فاقد آب است و اگر زودتر چاره ای  برای حل این مشکل نشود، آسیب های زیادی هم به کشاورزان و اقتصاد آنها وارد خواهد شد .

,

, ,

, ,

وی می افزاید: تعمیرات این شبکه به دلیل محصور بودن تجهیزات در حوزچه های بتنی نیاز به بیل مکانیکی و دستگاه های جوش پلی اتیلن دارد، همچنین قطعاتی که باید خریداری شود نیز در استان مان موجود نیست و باید از استانهایی مثل اصفهان،تهران و ... سفارش داده شوند.

,

یکی دیگر از کشاورزان ادامه داد:با سرقت تجهیزات شبکه آبیاری در این منطقه نه تنها ضرر مالی به کشاورز وارد می شود، بلکه جایگزین کردن بسیاری از تجهیزات میلیونی به سرقت رفته در بسیاری از شرایط مقدور هم نخواهد بود و تمام زراعت کشاورزان نیز از بین خواهد رفت.

,

, ,

 کشاورز دیگری هم می گوید:چند روزی می شود که در آبرسانی محصولات کشاورزی اخلال ایجاد شده است و احتمال از بین رفتن محصولات کشاورزی با توجه به کم بارشی دی ماه وجود دارد، بنابراین از مسئولین و متولیان امرعاجزانه تقاضامندیم گوشه چشمی هم به مشکلات ما کشاورزان داشته باشند.

, .,

, ,

, , ,

وی اضافه می کند:این روزها کشاورزان در رنج و عذاب هستند ، چرا که کشاورزی در این منطقه به نوعی تعطیل شده است، جایگزین کردن چنین تجهیزاتی زمان بر است که بدون همکاری مسئولین به هیچ عنوان امکانپذیر هم نخواهد بود، برخی متولیان امر نیز بیان می کنند که حل چنین مشکلی با خود کشاورزان است در حالی که کشاورزان نه دانش اینکار را دارند و نه توانایی حل این مشکل را.

,

, , ,

کشاورز دیگری هم ادامه می دهد:واقعا مسئولین این شهرستان و استان کجای کارند؟!، وضعیت امروز ما همان حکایت "آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم" است، متاسفانه در کنار سرقت تجهیزات ، شکستگی شبکه آبیاری هم معضلی دیگری است که بایستی به زودی رسیدگی و مرتفع شوند و امیدواریم حداقل مسئولی برای حل این مشکلات پیشقدم شود.

, ،,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه