اخبار داغ

فرماندار سیاهکل خبر داد؛

وقوع ۷ نقطه حریق در عرصه های جنگلی سیاهکل/ حضور نیروهای کمکی اطفا

وقوع ۷ نقطه حریق در عرصه های جنگلی سیاهکل/ حضور نیروهای کمکی اطفا
عرصه های جنگلی سیاهکل شاهد وقوع حریق بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود صوفی فرماندار سیاهکل، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته هفت نقطه در بخش مرکزی شهرستان سیاهکل با حریق مواجه شده، عنوان کرد: طی مدت مذکور سه نقطه را اطفا کردیم، اما همچنان در حال اطفای سایر نقاط هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

با اشاره به وزش شدید باد گرم در منطقه، اظهار کرد: از روز گذشته آتش سوزی در عرصه های جنگلی شهرستان سیاهکل آغاز شده است، اما به شکل سطحی بود.

,

وی با بیان اینکه از شامگاه با شعله ور شدن آتش در سطح عرصه های مواجه شدیم، گفت: نیروهای منابع طبیعی و هلال احمر و و آتش نشانی و بسیج و بخشداران و دهیاران از روز گذشته در حال اطفای آتش هستند.

,

فرماندار سیاهکل، مناطق درگیر آتش را صعب العبور دانست و اضافه کرد: امکان اعزام ماشین های آتش نشانی و تانکرهای اطفا به مناطق گرفتار حریق وجود ندارد و نیروها به صورت انفرادی مشغول اطفای آتش هستند.

,

صوفی، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته هفت نقطه در بخش مرکزی شهرستان سیاهکل با حریق مواجه شده است، عنوان کرد: طی مدت مذکور سه نقطه را اطفا کردیم، اما همچنان در حال اطفای سایر نقاط هستیم.

,

وی ادامه داد: مساحت درگیر به صورت حدودی بین پنج تا ۱۰ هکتار برآورد می شود؛ البته با توجه به حضور به موقع نیروهای حفاظتی و امدادی، وضعیت تحت کنترل است.

,

فرماندار سیاهکل، تداوم روند آتش سوزی را وابسته به شدت و جهت وزش باد دانست و یادآور شد: از شهرستان های لنگرود و لاهیجان و آستانه اشرفیه درخواست نیروهای کمکی کردیم تا بتوانیم از پیشرفت آتش جلوگیری کنیم.

,

صوفی، منابع طبیعی و محیط زیست را سرمایه مردم برای انتقال به نسل های بعدی دانست و اظهار کرد: از آنجایی که علت وقوع اکثر آتش سوزی‌ها در اثر خطای انسانی رخ می دهد لذا علت اصلی این حریق ها خاموش نکردن کامل آتش توسط افراد و یا انداختن اشیا و لوازم قابل اشتعال در عرصه های جنگلی است.

,

انتهای پیام/

,

منبع: ایسنا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه