اخبار داغ

امام جمعه صحنه عنوان کرد؛‌

زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی؛‌ شاخصه‌های مهم سیره سیاسی اجتماعی حضرت زهرا(س)

زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی؛‌ شاخصه‌های مهم سیره سیاسی اجتماعی حضرت زهرا(س)
حجت الاسلام خاص امیری گفت: زمان‌شناسی یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) است که در بزنگاه‌ها و در وقت مناسب خود، هر آنچه که لازم بود را مطرح می‌کردند. دشمن‌شناسی ویژگی دیگر حضرت است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم دشمنان را به مردم معرفی می‌کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از امروله، به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم روضه‌خوانی وسینه زنی در دفتر امام جمعه شهرستان صحنه با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی توسط هیات امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, امروله,

در این مراسم امام جمعه شهرستان صحنه به بیان فضائل آن حضرت پرداخته و تاکید کرد: جامعه اسلامی ما باید سیره و سنت آن بانوی بزرگوار را به عنوان الگوی زندگی خود قرار دهند.

,

وی با اشاره به این‌که رفتار و الگوی حضرت زهرا (س) برای بانوان جامعه امروز ما پر از پیام و سرشار از زندگی امید بخش است، اظهار کرد: طبق آیات و روایاتی که به دست ما رسیده است امام زمان (عج) درباره‌ حضرت فاطمه زهرا (س)  می‌فرماید: «اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ» یعنی حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی امام زمان (عج) است. این یعنی این‌ که حضرت نه تنها الگوی زنان بلکه الگوی مردان و در کل جامعه بشریت است.

,

امام جمعه صحنه بیان کرد: باید ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را بررسی کنیم و شاخص‌ها و الگوهایی که می‌تواند برای تمام افراد الگو باشد را معرفی کنیم. اولین ویژگی اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) ادب ایشان در برابر خداوند، حضرت رسول (ص) و حضرت علی (ع) و ... است. حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام معاشرت‌ها و امور زندگی ادب را  رعایت می‌کردند و همین ویژگی بود که ایشان را الگوی زنان و مردان قرار می‌دهد. اگر ما بتوانیم همین یک ویژگی را از حضرت فاطمه زهرا (س) کسب کنیم زندگی‌ها به سمت‌وسوی دیگری پیش می‌رود و اخلاق‌محور می‌شود.

, ادب,

حجت الاسلام خاص امیری اضافه کرد: دومین ویژگی حضرت، امام‌شناسی ایشان است. حضرت فاطمه زهرا (س) در خانه ننشست و از امام زمان‌اش حمایت کرد. حضرت نه به خاطر این‌ که حضرت علی (ع) همسرش بود از ایشان دفاع کرد بلکه دلیل اصلی حضرت،  دفاع و حمایت از امام زمانش بود. ایشان شناختی از امام زمانش کسب کرده بود را به سایرین نیز نشان می‌داد.

,

وی گفت: زمان‌شناسی یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت است که در بزنگاه‌ها و در سر زمان هر آنچه که لازم بود را مطرح می‌کردند. دشمن‌شناسی ویژگی دیگر حضرت است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم دشمنان را به مردم معرفی می‌کردند. ادب، حیا، عفت، فضیلت‌محوری و امام‌شناسی از جمله ویژگی‌هایی است که زنان و مردان جامعه امروز ما می‌توانند از حضرت الگو بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه