اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه خبر داد؛

تولید ۱۲۰۰ تُن وش پنبه در تربت حیدریه

تولید ۱۲۰۰ تُن وش پنبه در تربت حیدریه
محمدی گفت: عملیات فرآوری و برداشت وش پنبه از سطح ۳۶۰ هکتار اراضی زیر کشت این محصول آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۲۰۰ تن تحویل کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمدی، مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: عملیات برداشت پنبه از 350 هکتار اراضی این محصول در اواخر آذر ماه آغاز شده و پیش بینی می‌شود امسال 1200 تن وش پنبه تحویل کارخانه های پنبه پاک کنی شهرستان شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: کشت مکانیزه، توسعه کشت نشایی و تغذیه اصولی و فنی مزارع وهمچنین معرفی ارقام مناسب وبا پتانسیل عملکردی بالا از جمله فعالیت هایی است که کارشناسان این مدیریت در مزارع انجام و به کشاورزان توصیه می کنند.

,

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه بیان داشت: با وجود دو کارخانه فعال پنبه پاک کنی در شهرستان، کار تصفیه وش پنبه انجام و عملیات رقم زنی و یا درجه بندی پنبه نیز تحت نظارت کارشناسان این مدیریت و همکاران سازمان جهاد کشاورزی استان که آموزشهای لازم و دوره های مهارتی را گذرانده اند بصورت مستمر انجام می شود.

,

 وی خاطرنشان کرد: این کارخانه‌ها علاوه بر تصفیه و فرآوری محصول تولیدی این شهرستان، پنبه تولیدی شهرستانهای همجوار از جمله رشتخوار ومه ولات را نیز فرآوری می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه